Bleizo gaat geen Bleizo heten

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9572
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Bleizo gaat geen Bleizo heten

Berichtdoor Wubbo » Do 15 Apr 2010, 17:16

Bleizo gaat geen Bleizo heten
Geplaatst op: donderdag 15 april 2010 17:14
Laatst bijgewerkt: donderdag 15 april 2010 17:16


Voor de realisatie van de toekomstige Verlengde Oosterheemlijn gaan de komende maanden 400 betonnen palen de grond in. De lijn eindigt op een viaduct ter hoogte van het nieuwe NS-station, dat bij de A12 wordt gebouwd. De naam van dit NS-station is nog niet bekend. “Het zal in ieder geval geen station Bleizo heten” vertelde burgemeester Van Vliet.
Lees verder

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 603
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Bleizo gaat geen Bleizo heten

Berichtdoor Bastiaan » Do 15 Apr 2010, 17:30

Ik had eigenlijk wel verwacht dat ze toch voor een andere naam gingen kiezen, maar je weet het natuurlijk nooit. Voor marketing en "hippe namen" is men tot alles in staat. Maar "Bleizo" wordt het gelukkig dus niet *pfieuw*

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31527
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Bleizo gaat geen Bleizo heten

Berichtdoor Suus » Do 15 Apr 2010, 18:57

Blij zo!
Rame à l'approche

WSM
Berichten: 831
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:59

Re: Bleizo gaat geen Bleizo heten

Berichtdoor WSM » Do 15 Apr 2010, 22:25

Jeej een extra stop erbij, je bent al zo snel in Zoetermeer met de trein -O-
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11162
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Bleizo gaat geen Bleizo heten

Berichtdoor Meltrain » Vr 16 Apr 2010, 19:39

Ja, vanuit de richting Gouda wordt de reis iets langer inderdaad.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: Bleizo gaat geen Bleizo heten

Berichtdoor playertwo » Vr 16 Apr 2010, 19:46

Ga maar uit van 2 minuten om precies te zijn.

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Bleizo gaat geen Bleizo heten

Berichtdoor Karl » Vr 16 Apr 2010, 21:46

meltrain schreef:Ja, vanuit de richting Gouda wordt de reis iets langer inderdaad.

Het punt is meer dat het weer twee minuten zijn. De verbinding Utrecht-Zoetermeer is er al niet aantrekkelijker op geworden de laatste jaren.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Bleizo gaat geen Bleizo heten

Berichtdoor Caspar » Vr 16 Apr 2010, 21:49

Waar blijft dan de winst van de SLT, je leest overal dat ie sneller optrekt etc, wat voor rijtijd winst moet zorgen. Dan zou je toch met de zelfde rijtijd tussen Den Haag en Utrecht een keer of 2 extra moeten kunnen stoppen?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31527
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Bleizo gaat geen Bleizo heten

Berichtdoor Suus » Vr 16 Apr 2010, 22:41

Reizigers Zoetermeer - Utrecht hebben niet te klagen, een keurige 2-3 minuten crossplatform overstap in Gouda, en dat 4x per uur. De s9800 / s19800 vertrekt vlak achter de s500 / s1700 / s2000 aan richting Den Haag, en andersom: Komt in Gouda net voor die treinen aan.

Bovendien: Reizigers voor delen van Zoetermeer krijgen nu juist een kortere reistijd van/naar Utrecht, en ik verwacht in de verre toekomst een koppeling van RandstadRail 4 en de Rotterdamse stadstram :)
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Willem
Berichten: 19
Lid geworden op: Za 17 Apr 2010, 17:40

Re: Bleizo gaat geen Bleizo heten

Berichtdoor Willem » Za 17 Apr 2010, 18:14

Caspar schreef:Waar blijft dan de winst van de SLT, je leest overal dat ie sneller optrekt etc, wat voor rijtijd winst moet zorgen.


Een deel van de rijtijdwinst van de SLT gaat verloren doordat de halteertijd relatief lang duurt. Er gaat veel tijd verloren met het openen en sluiten van de deuren, wat vooral door de treeplanken komt.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Bleizo gaat geen Bleizo heten

Berichtdoor Daniel » Za 17 Apr 2010, 18:56

Bee schreef:Reizigers Zoetermeer - Utrecht hebben niet te klagen, een keurige 2-3 minuten crossplatform overstap in Gouda, en dat 4x per uur. De s9800 / s19800 vertrekt vlak achter de s500 / s1700 / s2000 aan richting Den Haag, en andersom: Komt in Gouda net voor die treinen aan.

En aanvullend: als ze die cross-platform door vertraging mochten missen dan hebben ze altijd nog 't Haagse deel wat achter de Sprinter zit en dus eigenlijk nooit gemist kan worden :wink:
De andere kant op kunnen ze, mocht in Utrecht het Haagse deel gemist worden, ook nog eens cross-platform vanuit het Rotterdamse deel overstappen. D'r zijn inderdaad wel slechtere verbindingen te bedenken in 't land...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten