Strippenkaart in Amsterdam per 3 juni passé

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Strippenkaart in Amsterdam per 3 juni passé

Bericht door Suus »

Lijn 197 rijdt al zeven jaar niet meer naar Alphen aan den Rijn, maar slechts tot Schiphol Zuid P30. Lijn 370 rijdt wel naar Alphen aan den Rijn, en daar worden geen dalkaartjes op verkocht maar Enkele reizen met prijzen tussen de 1,70 en de 7,40 (exlusief spitstoeslag). Dagretour is reeds afgeschaft.

Reizigers met de OV-Chipkaart kunnen tussen Schiphol en het Leidseplein trouwens beter de 197 nemen, dat scheelt ze heel veel geld per kilometer, want het kilometertarief van Zuid-Holland is al hoger dan dat van de Stadsregio, maar bij de Interliner betaal je daarnaast ook nog 2,2 cent/km aan Interlinertoeslag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Strippenkaart in Amsterdam per 3 juni passé

Bericht door Milco »

Ik heb een tijdje terug een mail naar Connexxion gestuurd met de vraag of de Buzzer ook wordt afgeschaft, maar de Buzzer blijft voorlopig nog geldig naast de OV-chipkaart. Ik kon (en nu: kan) ook geen informatie vinden op de CXX-site of de Buzzer nou wel of niet blijft bestaan, voorlopig wel dus.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Strippenkaart in Amsterdam per 3 juni passé

Bericht door Klaasje »

midnet schreef: Concessie Almere/Flevo valt er dus buiten-dus nog kansje dat de exFlevo lijnen 153/4 etc. binnen Amsterdam nog gestript mogen worden. Dito voor de 120 vanaf Bijlmer ri. Abcou-Utrecht.
Klopt, de Almeerse lijnen blijven geschikt voor strippen tot op z'n minst het einde van het derde kwartaal.
milco1995 schreef: Ik heb een tijdje terug een mail naar Connexxion gestuurd met de vraag of de Buzzer ook wordt afgeschaft, maar de Buzzer blijft voorlopig nog geldig naast de OV-chipkaart. Ik kon (en nu: kan) ook geen informatie vinden op de CXX-site of de Buzzer nou wel of niet blijft bestaan, voorlopig wel dus.
Op termijn wil CXX de Buzzer gaan verchippen. Het schijnt alleen wel dat ze er nog niet helemaal uit zijn hoe. Mijn oplossing zou een zicht-wegwerpkaart zijn waarvan de geldigheid door de cico's gecontroleerd wordt.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Strippenkaart in Amsterdam per 3 juni passé

Bericht door Reiziger Delft »

Of gewoon geen saldo meer afschrijven op het moment dat je over de prijs van een buzzer heengaat. Technisch kan dit; de Oyster card in Londen doet het ook.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Strippenkaart in Amsterdam per 3 juni passé

Bericht door Suus »

Er is een grote advertentiecampagne gestart in de regionale weekbladen in de gemeentes Beemster, Purmerend, Zeevang, Zaanstad, Wormerland, Oostzaan, Landsmeer, Waterland, Edam-Volendam, Amsterdam, Diemen, Ouder-Amstel, Amstelveen, Uithoorn, Aalsmeer en Haarlemmermeer. Bovendien zijn tijdelijk de p-kaarten slechts 1,50 per stuk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Strippenkaart in Amsterdam per 3 juni passé

Bericht door Klaasje »

Reiziger Delft schreef:Of gewoon geen saldo meer afschrijven op het moment dat je over de prijs van een buzzer heengaat. Technisch kan dit; de Oyster card in Londen doet het ook.
Ik ben daar een groot voorstander van. Jammer genoeg is het niet een echte oplossing voor het verdwijnen van de Buzzer omdat je daar met meerdere personen tegelijk op kan reizen.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Strippenkaart in Amsterdam per 3 juni passé

Bericht door Bart »

De gemakkelijkste oplossing voor de Buzzer is de oplossing die er nu ook gekozen is voor de papieren kaartjes die nog geldig zijn in Rotterdam en vanaf 3 juni ook nog in Amsterdam. Dit zijn de ov-dagkaart van NS en de landelijke en stedelijke dagkaart (8-strippenkaart). Hiervoor moet je bij een verkooppunt een gratis wegwerp-chipkaart afhalen waarmee je de poortjes kunt openen.

De Buzzer is namelijk ook geldig op de Valleilijn, en als de perrons in Amersfoort worden afgesloten moet je wel de poortjes kunnen openen. Met het papieren kaartje dat je moet tonen behoud je het voordeel van meerdere personen op één kaart.
midnet schreef:Concessie Almere/Flevo valt er dus buiten-dus nog kansje dat de exFlevo lijnen 153/4 etc. binnen Amsterdam nog gestript mogen worden. Dito voor de 120 vanaf Bijlmer ri. Abcou-Utrecht.
Op de lijnen naar Almere mag je niet binnen Amsterdam of Almere reizen, alleen streekvervoer is daar toegestaan.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Strippenkaart in Amsterdam per 3 juni passé

Bericht door Klaasje »

Helaas heb je het niet goed..... Op de Almeerse streeklijnen is lokaal vervoer alleen niet toegestaan binnen Amsterdam Zuid-Oost (153,155,158). Brinkstraat-Amstelstation kan je dus gewoon met een strippenkaartje doen in de 152 of 157.
De oude 26x lijnen hadden wel allemaal het regeltje dat lokaal vervoer niet toegestaan. (exclusief de Gooisekant in Almere.. Leuk om daar discussie over te voeren met een chauffeur die dat niet wist :mrgreen: )
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Strippenkaart in Amsterdam per 3 juni passé

Bericht door midnet »

deze vragen heb ik naar Conx gemaild enkreeg een dag later antwoord:
1.blijft de BUZZER te KOOP op de bus (in deze regio-Amstel+meerlanden)
Antw; de Buzzer blijft bestaan.
2.blijft de landelijke dagkaart GELDIG op de bus (in deze regio).
Antw: de dagkaart wordt afgeschaft.
In geen van beide vragen dus een duidelijk antwoord-al zal wel bedoeld zijn de verkoop. (dat is wat anders als geldigheid).
Daarmee is dus in feite ook de slogan dat alleen nog met chipkaart gereisd kan worden, niet correct.
Die advertentieactie is in zo ongeveer elk plaatselijk krantje. Maar ook daar wordt met geen woord ((tot heden althans) gerept over vervangende kaartjes. Op de site van Arriva tot heden nog helemaal niks daarover.
Als die kaartjes echt kloppen dan wordt de lijn naar Hoorn interessant-reis je NAAR Edam dan kan je dus nog strippen-maar terug niet?
In het blad de Reiziger van ROVER stond een overzicht hoe het nu precies zit met de RET. Van het GVB is nog niets gemeld over acceptatie van andere kaarten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Strippenkaart in Amsterdam per 3 juni passé

Bericht door Suus »

In lijnen die bij een bepaald concessiegebied horen wordt de strippenkaart afgeschaft. De strippenkaart wordt dus ook volledig afgeschaft op lijn 114 en 117, ook in Hoorn.

Arriva heeft op haar site wel het verdwijnen van de strippenkaart aangekondigd: http://www.arriva.nl/nieuws/het-laatste ... af-3-juni/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
kliko
Berichten: 70
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 13:21

Re: Strippenkaart in Amsterdam per 3 juni passé

Bericht door kliko »

Ben benieuwd naar de lijnen 80 (Amsterdam - Zandvoort) en 82 (Amsterdam - IJmuiden) want deze horen bij de concessie Kennemerland.

In de bus (80) hing een folder dat alleen de OV-chipkaart geldig is. Maar of dat ook geldt buiten Amsterdam?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Strippenkaart in Amsterdam per 3 juni passé

Bericht door Daniel »

De Concessie Haarlem-IJmond is er eentje van de Provincie Noord-Holland. Lijkt me dat daar hetzelfde geldt als met de lijnen uit Almere die ook niet bij een SRA-concessie horen (of hetzelfde als met de lijnen van Arriva in Rotterdam): strippenkaart nog gewoon geldig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Strippenkaart in Amsterdam per 3 juni passé

Bericht door iljitsch »

Ik ging gister met bus 90 van Arriva van Zuidplein naar Rotterdam Lombardijen en daar werd ijverig gestempeld. Ik zag minstens één strippenkaart, maar het zou kunnen dat de overige stempels op speciale kaartjes terecht kwamen.

Overigens zijn dit soort grote busstations erg lastig voor mensen die geen vaste klant zijn: je loopt zo tien minuten rond te dwalen voor je doorhebt waar je bus stopt. Ik had iets vergelijkbaars zaterdag toen ik de kwibus, sorry, Qbuzz, van Rotterdam CS naar Rotterdam Noord wilde hebben: ik kon de halte gewoon niet vinden.

Het gaat dus nog iets langer duren voor ik mijn verzameling chipkaartreizen met alle verschillende vervoerders compleet heb.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Strippenkaart in Amsterdam per 3 juni passé

Bericht door Suus »

Lijn 90 is van het DAV-gebied, dat is van de Provincie Zuid-Holland, dus mag daar nog met de strippenkaart gereisd worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Strippenkaart in Amsterdam per 3 juni passé

Bericht door iljitsch »

Er hingen nog wel foldertjes dat per 11 februari de chipkaart verplicht ging worden. :-)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Strippenkaart in Amsterdam per 3 juni passé

Bericht door Stefan »

Ja, in de Stadsregio Rotterdam. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten