Goedkoop reizen in regio Rotterdam?

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Goedkoop reizen in regio Rotterdam?

Bericht door Daantje »

Morgen wil ik van Rotterdam Centraal naar Hellevoetsluis (heen en terug), waarschijnlijk metro + bus. Als ik dat gewoon met de chipkaart zou doen kost me dat aardig wat geld en ik en benieuwd of er goedkopere opties zijn. Zijn er mensen hier die me iets kunnen adviseren? Ik heb een abonnement voor de centrumzone Rotterdam, verder reis ik gewoon vol tarief.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Goedkoop reizen in regio Rotterdam?

Bericht door Ronald »

Ik denk niet dat er goedkopere opties zijn, volgens mij heeft Voorne-Putten ook geen goedkope dalkaartjes of zoiets.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Goedkoop reizen in regio Rotterdam?

Bericht door iljitsch »

Van Rotterdam CS naar het stationsplein (?) in Hellevoetsluis is 5,18 met de chipkaart, overstappen van de metro op bus 101 van Connexxion op metrostation Spijkenisse Centrum. Het deel met de bus kost 2,98. Een dagkaart van de RET voor 6 euro is dus niet aantrekkelijk, want je rijdt bijna zeker voor (aanzienlijk) minder dan 3,78 euro op het Rotterdamse deel. (3 euro voor één richting + 78 cent basistarief die je je anders door de overstap bespaart.) Connexxion heeft als speciaal kaartje alleen de buzzer maar die is 12 euro voor 2 volwassenen (+ een zooi kinderen). Als je met z'n tweeën gaat zou je wellicht met de buzzer al in Rotterdam op een bus van Connexxion kunnen stappen en zo wat besparen, zij het ten koste van een langere reistijd.

Maar als je echt goedkoop uit wilt zijn, neem de fiets. Het zou mooi weer moeten worden morgen. :-)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Goedkoop reizen in regio Rotterdam?

Bericht door Daantje »

Dankjewel alvast voor de opties. We gaan idd met z'n tween. Een buzzer is alleen niet handig omdat ook als je niet met de metro gaat, je dan met een bus van Arriva moet (je kan volgens mij niet op een eenvoudige manier alleen met Connexxion). Fietsen is geen optie omdat ik naar een feestje ga en niet nog zoveel km terug wil fietsen midden in de nacht. Daarom zijn allerlei reisadviezen met exotische bussen ook niet handig en blijft de keuze vrij beperkt denk ik. Goede opties zijn nog altijd welkom.
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Goedkoop reizen in regio Rotterdam?

Bericht door Stefan »

Ik denk persoonlijk dat reizen met je ov-chipkaart toch het makkelijkste en goedkoopste is. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Goedkoop reizen in regio Rotterdam?

Bericht door iljitsch »

Het zou natuurlijk te makkelijk zijn als Connexxion gewoon een lijnenkaart had of als hun reisplanner een daadwerkelijk resultaat liet zien...
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Goedkoop reizen in regio Rotterdam?

Bericht door Chauf21 »

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Goedkoop reizen in regio Rotterdam?

Bericht door Suus »

Hellevoetsluis staat op de Lijnnetkaart van de Stadsregio Rotterdam: http://www.connexxion.nl/data/upload/Re ... terdam.pdf

Edit: Spuit 11.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Goedkoop reizen in regio Rotterdam?

Bericht door iljitsch »

Het staat niet op de kaart, 9292 zegt dat er ook een bus van Arriva rijdt vanaf de Amnesty Internationallaan in Hellevoetssluis en dan zou je een dalkaartje van Arriva kunnen nemen. Da's 3 euro voor 5 zones, waarmee je in Spijkenisse komt en wat dus niet de moeite is, of 5 euro voor meer zones. Daarmee zou je naar 't zuidplein kunnen maar wederom niet de moeite...

Rot he, de chipkaart is steeds de goedkoopste optie. :-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Goedkoop reizen in regio Rotterdam?

Bericht door Suus »

Arriva rijdt wel in Hellevoetsluis, maar niet richting Spijkenisse, dat doet Connexxion :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Goedkoop reizen in regio Rotterdam?

Bericht door Daniel »

iljitsch schreef:Het staat niet op de kaart
Hellevoetsluis staat op pagina 2 van de PDF :wink:

Maargoed, je kunt met 104 van Hellevoetsluis naar Stellendam en dan met 136 naar het Zuidplein. Da's volledig Arriva en kost je met een dalkaartje 5 euro :wink:
Vanaf Zuidplein kan je waarschijnlijk nog net met Arriva richting station Lombardijen, maar het lijkt me wat lastig worden om voor 27 cent met de trein op centraal te komen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Goedkoop reizen in regio Rotterdam?

Bericht door iljitsch »

Nee, die Arriva-lijnen staan ook niet op de tweede pagina.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Goedkoop reizen in regio Rotterdam?

Bericht door Daniel »

Ehm, ik weet niet waar jij op die kaart zit te kijken maar 104, 604 en 630 zijn toch echt de Arriva-lijnen naar Hellevoetsluis. Ze hebben dan wel hetzelfde kleurtje als de XX-lijnen, maar 't zijn dus echt geen XX-lijnen. Al die lijnen linksonder in 't hoekje van de kaart in Stellendam zijn ook van Arriva :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Goedkoop reizen in regio Rotterdam?

Bericht door iljitsch »

Ik zat verkeerd te kijken. Ik was op zoek naar bus 136 van Arriva, maar die gaat niet vanaf de Amnesty Internationallaan maar vanaf busstation Stellendam.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Goedkoop reizen in regio Rotterdam?

Bericht door Daantje »

We zijn uiteindelijk met de metro + bus 101 + bus 102 gegaan. Ik kan nu niet zien wat het gekost heeft, kan thuis kijken maar het viel me uiteindelijk nogal mee. Heb gewoon met de chipkaart gereisd, was toch wel erg makkelijk zo :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 130 gasten