Vrouwen mishandelen buschauffeur in Rotterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Vrouwen mishandelen buschauffeur in Rotterdam

Bericht door Geert »

Vrouwen mishandelen buschauffeur in Rotterdam
Geplaatst op: maandag 26 april 2010 15:41
Laatst bijgewerkt: maandag 26 april 2010 15:42


In Rotterdam is gisteren een vrouwelijke buschauffeur mishandeld door een groep jonge vrouwen. Agenten die de vrouwen wilden aanhouden, kregen ook klappen. Dat gebeurde in Rotterdam-IJsselmonde.

Aanleiding voor de ruzie was dat zeven vrouwen zonder te betalen wilden meerijden. Toen de chauffeur daar iets van zei, kreeg ze klappen, zegt de politie. De verdachten, die zich niet wilden legitimeren, werden aangehouden.
Lees verder
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Vrouwen mishandelen buschauffeur in Rotterdam

Bericht door willy84 »

Zelfs het werk is korte tijd neergelegd:

Bestuurster bus mishandeld in IJsselmonde
26 april 2010


Buschauffeurs van Q-buzz hebben zondagavond korte tijd het werk neergelegd, nadat in Rotterdam-IJsselmonde een bestuurster van de bus was mishandeld. De politie heeft zes mensen aangehouden.


Volgens de chauffeurs ging het om het derde geval in een paar maanden tijd.

Bij een halte aan de Akkerswaard in IJsselmonde stapten zes vrouwen in. Omdat ze zomaar doorliepen, zonder te betalen, riep de chauffeuse de vrouwen terug. Een van de vrouwen spuugde vervolgens de bestuurster.
Ook werd de bestuurster geslagen. Bij de Backershagen werd de groep ingerekend.

Dat leidde ook tot schermutselingen tussen politie en omstanders. Een diensthondengeleider werd aangevallen door twee mannen. Daarbij raakte de betrokken agent lichtgewond. ,,Een van zijn belagers werd gebeten door de diensthond, tegen de andere belager werd pepperspray gebruikt. Een tweede agent werd aangevallen door een vrouw. Ook deze agent raakte lichtgewond'', meldt de politie.

De actie van de chauffeurs duurde tot zondagavond 10 uur.
immer kwaliteits posts
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Vrouwen mishandelen buschauffeur in Rotterdam

Bericht door willy84 »

Toch jammer dat de politieke correctheid zover is doorgeschoten dat de problemen niet meer benoemd mogen worden.
Een van de reacties vermeld het volgende.
Toch jammer dat de krant er niet bij durft te vermelden dat het hier meiden betreft met een NIET BLANKE HUIDSKLEUR!!
bron: http://www.radiorijnmond.nl/Homepage/Ni ... Jsselmonde
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vrouwen mishandelen buschauffeur in Rotterdam

Bericht door Suus »

Is dat van belang om dat te vermelden? Het mag niet, of een blanke vrouw of een smurf nu de dader is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Vrouwen mishandelen buschauffeur in Rotterdam

Bericht door Mark »

Nou, als blijkt dat de problemen iedere keer veroorzaakt worden door een bepaalde etnische groep lijkt het me toch niet zo'n probleem dat ook eens te belichten...
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vrouwen mishandelen buschauffeur in Rotterdam

Bericht door Geert »

Alle vrouwen het land uit! :lol:

Maar goed, alle gekheid op een stokje, wel ernstig dit. Proberen voor niets te reizen, en nog agressief worden ook als je daar op aan wordt gesproken :N
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Vrouwen mishandelen buschauffeur in Rotterdam

Bericht door willy84 »

Bee schreef:Is dat van belang om dat te vermelden? Het mag niet, of een blanke vrouw of een smurf nu de dader is.
Dit bedoel ik dus. Problemen mogen niet besproken worden? Het is een feit dat allochtonen oververtegenwoordigd zijn. Dat verzin ik niet zelf, dat heb ik ook niet zelf bedacht of gewild. Dat hebben die mensen zelf gedaan. Kijk eens op WODC.nl voor de feiten.

Ik reis dagelijks in en rond Amsterdam dus ik ervaar dit soort dingen en het stoort me dat er niets of weinig aan gebeurt. Ja, de poortjes zijn wel grote winst. Dat moet ik ze zeker meegeven. :pos:
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vrouwen mishandelen buschauffeur in Rotterdam

Bericht door Suus »

Ja, ze zijn oververtegenwoordigd. Dus? Elke crimineel is er een te veel, en wie het is doet er dan toch niet aan toe.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Vrouwen mishandelen buschauffeur in Rotterdam

Bericht door Karl »

Maar je zou je wel op de generieke eigenschappen kunnen richten van die figuren.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Vrouwen mishandelen buschauffeur in Rotterdam

Bericht door Vinny »

Het gaat er niet om, of de huidskleur of een willekeurig ander kenmerk van de daders in de media komt of niet; feit is dat criminelen te veel rechten hebben in dit land. Neem bijvoorbeeld de relschoppers van de Hoek van Holland rellen. Die eikels lopen dus weer vrij rond. En dat terwijl er bijzonder veel belastinggeld over de balk wordt gesmeten om een voetbalwedstrijdje mogelijk te maken waar bovenstaande figuren weer keihard (kunnen) gaan toeslaan. :idea:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Vrouwen mishandelen buschauffeur in Rotterdam

Bericht door iljitsch »

Wat ik schokkend vond was dat die taxichauffeur (ook van buitenlandse afkomst cq buitenlander voor degenen die het interesseert) die een klant zo'n harde klap gaf dat-ie eraan dood ging maar twee jaar de cel in gaat. De moordenaar van Pim Fortuyn komt ook over een paar jaar alweer vrij.

Wat betreft relschoppers: niet iedereen in zo'n groep doet in dezelfde mate mee. De "hoofddader" zat toch nog wel vast?
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Vrouwen mishandelen buschauffeur in Rotterdam

Bericht door tsov »

Bij die taxichauffeur was het probleem dat het geen opzettelijke moord was:
Blik op Nieuws schreef: Aangezien verdachte niet de opzet heeft gehad op de dood van Sitek is in deze zaak geen sprake van doodslag of moord, maar van zware mishandeling de dood tengevolge hebbende. Voor een dergelijke zware mishandeling worden lagere gevangenisstraffen opgelegd dan voor doodslag of moord.

'Bij de strafmaat weegt zwaar mee dat de dood van het slachtoffer het resultaat is van een noodlottige reeks van gebeurtenissen', aldus de rechtbank.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: Vrouwen mishandelen buschauffeur in Rotterdam

Bericht door Oud forumgebruiker »

willy84 schreef:Het is een feit dat allochtonen oververtegenwoordigd zijn.
Wat is dit nou weer voor onzin? Wat maakt het uit of je zwart, wit of pimpelpaars bent en in welke goddelijke godheid je geloofd? Het zijn mensen, net als jij en ik en ze hebben niet ineens schurft of een besmettelijke ziekte.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Vrouwen mishandelen buschauffeur in Rotterdam

Bericht door iljitsch »

tsov schreef:Bij die taxichauffeur was het probleem dat het geen opzettelijke moord was
Nee, dat moest er nog eens bij komen. Die gast had 2 jaar moeten krijgen als z'n klant het wel overleefd had! Je klanten op hun bek timmeren doe je gewoon niet!
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Vrouwen mishandelen buschauffeur in Rotterdam

Bericht door tsov »

Misschien had ik probleem tussen aanhalingstekens moeten zetten ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Vrouwen mishandelen buschauffeur in Rotterdam

Bericht door iljitsch »

Het ligt niet aan jou, het ligt er gewoon aan dat geweld buitengewoon laag bestraft wordt in Nederland. Natuurlijk is je spullen of geld kwijtraken ook erg, maar geweld is nou net dat ene wat we met z'n allen aan de overheid overlaten, daar moeten ze strak bovenop zitten maar dat gebeurt dus niet.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Vrouwen mishandelen buschauffeur in Rotterdam

Bericht door Gekko123 »

En dat doen ze niet omdat ze hun handen vol hebben aan het beveiligen van gekken zoals Wilders :N Ze hebben geen geld meer voor extra blauw op straat :X
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Vrouwen mishandelen buschauffeur in Rotterdam

Bericht door willy84 »

ziggy schreef:
willy84 schreef:Het is een feit dat allochtonen oververtegenwoordigd zijn.
Wat is dit nou weer voor onzin? Wat maakt het uit of je zwart, wit of pimpelpaars bent en in welke goddelijke godheid je geloofd? Het zijn mensen, net als
Mij lijkt het verstandig je eerst eens in de feiten te verdiepen voordat je hier dingen verteld die niet waar zijn.
De feiten zijn als volgt:
De (geregistreerde) criminaliteit onder in Nederland verblijvende niet-westerse allochtonen is hoger dan onder de gemiddelde Nederlandse bevolking. Dit is in verschillende wetenschappelijke studies aangetoond. Ook deze studie laat zien dat het niet al te positief is gesteld met de criminaliteit onder niet-westerse allochtonen als we deze vergelijken met die van de autochtone bevolking.
Kijk hier voor de bron: http://www.wodc.nl/images/ob277_samenva ... 225795.pdf
Je kan beter een zodagje op de website van het WODC kijken voordat je hier je beweringen doet die niet waar zijn.
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Vrouwen mishandelen buschauffeur in Rotterdam

Bericht door Vinny »

OK let op.

Stel je hebt een eiland met 100 mensen. Hiervan zijn er 10 crimineel. 8 van deze criminelen is 'allochtoon' en 2 van deze criminelen zijn 'autochtoon'. Op het eiland wonen 50 'allochtonen' en 50 'autochtonen'.

-> Slechts 16% van alle allochtonen op het eiland zijn crimineel; ook al zijn ze 4x crimineler dan autochtonen.

Kortom: Even nadenken voordat je wat roept :idea:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Vrouwen mishandelen buschauffeur in Rotterdam

Bericht door Karl »

Dat lijkt me dan toch een aanzienlijk verschil? Wat een knuffelpolitiek om het niet te mogen zeggen, mannen verspreiden vaker aids dan vrouwen en een schoolverlater pleegt meer winkeldiefstal dan een afgestudeerde WO'er, vooral blijven roepen dat het niet zo is en dat het maar een paar procentpunt verschilt. :pos:
Het is een spectrum.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Vrouwen mishandelen buschauffeur in Rotterdam

Bericht door webguy »

Om maar helemaal off topic te gaan: die zwerver die schreeuwde tijdens de dodenherdenking, die was zeker ook een Afrikaanse Jood :P
Oud forumgebruiker

Re: Vrouwen mishandelen buschauffeur in Rotterdam

Bericht door Oud forumgebruiker »

willy84 schreef:Mij lijkt het verstandig je eerst eens in de feiten te verdiepen voordat je hier dingen verteld die niet waar zijn.
Ik dacht dat je bedoelde dat zij oververtegenwoordigd zijn in de stad überhaupt. Dat zij in de criminaliteit oververtegenwoordigd zijn lijkt me niet meer dan logisch. De meeste allochtonen wonen in wijken waar het opleidingsniveau laag is en armoede hoog. Daar is dus niks geks aan. Een probleem? Ja. Maar dan moe tje naar het opleidingsniveau en inkomen kijken, niet naar de huidskleur.

@Karl: Maar waarom moet het elke keer genoemd worden? Alsof het uit maakt of je uit Marokko komt, of uit een West-Europees land :roll:. Ik snap nooit waarom het altijd nog even vermeld moet worden. het doet namelijk helemaal niet ter zake.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 133 gasten