Aanbesteding concessie Waterland 2012

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Vinny »

Ik verwacht donkergroen ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Caspar »

Zouden er arabische personeelsleden zijn die er principiële moeite mee hebben om voor een Israëlische busmaatschappij te werken?
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Raymond »

Caspar schreef:Wel erg veel propaganda in dat verhaal hierboven. Moet nog maar zien of het ook zo positief uitpakt. Ik heb liever iets minder maatschappelijk verantwoorde bussen maar wel de huidige goede frequentie. Een MVO-Iso certificering kan me gestolen worden zolang er bezuinigd wordt op een aantal ritten, zoals tussen de regels door gelezen toch gaat gebeuren.
In het artikel staat dat er vergeleken met de huidige situatie juist meer openbaar vervoer komt. Staat weliswaar niet bij hoe dat gaat gebeuren maar toch.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Caspar »

Aangezien de exacte door het Rijk opgelegde bezuinigingstaakstelling bij de voorbereiding van de aanbesteding Waterland nog niet bekend was, heeft de Stadsregio hier geen rekening mee kunnen houden tijdens de aanbestedingsprocedure. De komende weken zal het definitieve vervoersaanbod worden bepaald. Uiteraard gebeurt dit binnen de juridische kaders van de aanbesteding en de verleende concessie. Daarna zal het definitieve OV-pakket, waaronder de lijnvoering, bedieningsperioden en frequenties, bekend worden gemaakt.
Als ik dit stukje lees weet ik dat dus nog zo net niet...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Vinny »

In ieder geval is het OV in Waterland erg goed, wellicht is het de concessie met het beste openbaar vervoer van Nederland. Snel, rechtstreeks en frequent, terwijl er ook buslijnen zijn die woonwijken bedienen. Het is ook een van de concessiegebieden waar een significant aandeel gewone reizigers de bus kiest, en dus niet alleen studenten en scholieren. :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Ronald »

Caspar schreef:
Aangezien de exacte door het Rijk opgelegde bezuinigingstaakstelling bij de voorbereiding van de aanbesteding Waterland nog niet bekend was, heeft de Stadsregio hier geen rekening mee kunnen houden tijdens de aanbestedingsprocedure. De komende weken zal het definitieve vervoersaanbod worden bepaald. Uiteraard gebeurt dit binnen de juridische kaders van de aanbesteding en de verleende concessie. Daarna zal het definitieve OV-pakket, waaronder de lijnvoering, bedieningsperioden en frequenties, bekend worden gemaakt.
Als ik dit stukje lees weet ik dat dus nog zo net niet...
Ik snap sowieso niet dat je als vervoerder nog fatsoenlijk kunt bieden op een concessie. Er staat natuurlijk een x-bedrag voor, maar door wilde (bezuinigings)plannen uit Den Haag en/of de provincie kan het budget zo van de een op de andere dag flink omlaag gaan. Zoals bijvoorbeeld de plannen van de provincie Noord-Holland om dit jaar nog een aantal miljoenen te bezuinigen op het busvervoer. Dan moet je als vervoerder dus midden in het dienstregelingsjaar gaan hakken in de dienstregeling (met alle gevolgen van dien voor inzet van personeel, materieel enzovoort).
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door find_your_spot »

Ronald schreef:maar door wilde (bezuinigings)plannen uit Den Haag en/of de provincie kan het budget zo van de een op de andere dag flink omlaag gaan.
In veel nieuws en persberichten halen ze ook overal dat gratis internet aan wat Egged zou gaan aanbieden.

Iedereen begrijpt natuurlijk dat dat gratis internet als eerste geschrapt wordt zodra er bezuinigd moet worden.
For Your Railroad Adventures
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Ronald »

find_your_spot schreef:
Ronald schreef:maar door wilde (bezuinigings)plannen uit Den Haag en/of de provincie kan het budget zo van de een op de andere dag flink omlaag gaan.
In veel nieuws en persberichten halen ze ook overal dat gratis internet aan wat Egged zou gaan aanbieden.

Iedereen begrijpt natuurlijk dat dat gratis internet als eerste geschrapt wordt zodra er bezuinigd moet worden.
Als daarmee die 10 miljoen per jaar die de provincie Noord-Holland wil bezuinigen zou worden opgevangen, zou ik dat nog het minst problematische vinden (en ja, ik weet dat de provincie geen opdrachtgever voor Waterland is, maar ik bedoel het principe :wink: ).
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Vinny »

Mwah, gratis internet, daar hebben alle reizigers wat aan. Een bus waar bijv. 's avonds geen hond inzit kun je best opheffen zonder ook maar 1 iemand hard te treffen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Caspar »

Wat hebben alle reizigers dan aan gratis internet? De meeste reizigers hebben toch al internet via hun provider?
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door huibf »

Vinny schreef:Mwah, gratis internet, daar hebben alle reizigers wat aan. Een bus waar bijv. 's avonds geen hond inzit kun je best opheffen zonder ook maar 1 iemand hard te treffen...
Een bus waar niemand inzit kan worden opgegeven inderdaad. Maar er zijn genoeg ritten waar maar 2 of 3 personen in zitten en die worden met opheffen bedreigd.
Flauwekul, gratis internet. Men moet zich aan de çore-bussines houden. Bussen rijden en geen andere flauwekul.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door find_your_spot »

huibf schreef: Flauwekul, gratis internet. Men moet zich aan de çore-bussines houden. Bussen rijden en geen andere flauwekul.
Ben het helemaal met je eens.

Daarom vindt ik dit soort nieuwskoppen ook misleidend slecht

http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieu ... -Waterland
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Vinny »

Caspar schreef:Wat hebben alle reizigers dan aan gratis internet? De meeste reizigers hebben toch al internet via hun provider?
Ja op een mobiele telefoon (al waag ik te betwijfelen of dat voor de meeste reizigers geldt). Voor laptopwerk kan een WiFi verbinding verdomd handig zijn. Al gebruik ik het meestal alleen in hotels en restaurants... :oops:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Vinny »

Maar er zijn genoeg ritten waar maar 2 of 3 personen in zitten en die worden met opheffen bedreigd.
Die mensen nemen maar een taxi. Geen medelijden mee. Je moet niet als belastingbetaler een dieselverstokende privetaxi gaan subsidieren voor 2 of 3 mensen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door reisthijs »

Meltrain schreef:Ik ben echt zeer benieuwd met welk materieel EBS zal willen rijden
Je verwacht toch zeker niet dat er nu ineens allemaal exotisch materieel komt, omdat het een buitenlandse vervoerder is? Het wordt vast weer gewoon een hoog Amba-gehalte zoals altijd... (ze moeten wel goedkope bussen kopen anders kunnen ze nooit méér vervoer aanbieden voor minder geld.)

Kan iemand mij overigens uitleggen waarom er ook hier weer NIEUWE bussen komen terwijl er BEZUINIGD zou moeten worden?
Wat er nu rijdt is pas 6 jaar oud.:roll:
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Suus »

Omdat de nieuwe bussen voor het merendeel rood moeten worden...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door midnet »

Chauf21 schreef:[Het wagenpark van Egged bestaat uit MAN, Mercedes, Scania en Volvo bussen. En inderdaad is er bij Egged Ta'avura ook een grote vloot Ambassadors geleverd.
dank voor je reactie-zie dit nu pas-en aangezien op vakantie nog in een ver buitenland niet meteen tijd alles na te trekken en te checken.
Dat vrijwel alle ISR-bussen een buitenlandse motor van een vertrouwd merk hebben is al sinds jaar en dag zo. De opbouw is tegenwoordig toch meest inlands, al heeft destijds VERheul er 100en gelevrd en nadien nog wel enkele orders in NL.
Doordenkend- kan dit nog een potentieel doelwit worden voor etterbakkende M..tjes?
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door midnet »

reisthijs schreef:
Meltrain schreef:Ik ben echt zeer benieuwd met welk materieel EBS zal willen rijden
Je verwacht toch zeker niet dat er nu ineens allemaal exotisch materieel komt, omdat het een buitenlandse vervoerder is? Het wordt vast weer gewoon een hoog Amba-gehalte zoals altijd... (ze moeten wel goedkope bussen kopen anders kunnen ze nooit méér vervoer aanbieden voor minder geld.)

Kan iemand mij overigens uitleggen waarom er ook hier weer NIEUWE bussen komen terwijl er BEZUINIGD zou moeten worden?
Wat er nu rijdt is pas 6 jaar oud.:roll:
Was daar niet een link met PL? Zit daar niet de zo aan de weg timmerende en inmiddels al aan vele EU_landen gelevrd hebbende Solaris? Zijn ze zefls in het zo kQualitaetsbewuste DE zufrieden mee.. krijg je weer protests dat de NL industrie aan de kant wordt gezet.
Juist die ARRIVA geledes van McBz en Scania moeten m.i. toch nog een hoge restwaarde hebben op de 2e handsmarkt.
En-althans op de Amsteramse lijnen, zijn er vrijwel geen ritten die leeg of met maar 1-2 pax rijden, ook 's avonds laat niet. Al kan er best op sommige lijnen ipv om de 15 om de 20 of 30 min. worden gereden-met dan vbb een aansluitertje in Zuid Purmerend voor de andere tak o.d. maar weet niet hoe dat op bvb de lokale Purmerendse lijnen zit.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Caspar »

Vinny schreef:
Caspar schreef:Wat hebben alle reizigers dan aan gratis internet? De meeste reizigers hebben toch al internet via hun provider?
Ja op een mobiele telefoon (al waag ik te betwijfelen of dat voor de meeste reizigers geldt). Voor laptopwerk kan een WiFi verbinding verdomd handig zijn. Al gebruik ik het meestal alleen in hotels en restaurants... :oops:
Ik heb nog nooit iemand met een laptop in de bus zien zitten. Volgens mij is dat echt niet handig werken?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door webguy »

Maar veel mensen hebben smartphones, en daar is wifi wel sneller. Mja, of dan wifi in de bus veel sneller wordt weet ik niet: dat gebruikt ook gewoon HSPDA ofzo...
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Klaasje »

@Caspar: Dat werkt prima als je een bus hebt met voldoende beenruimte. Wat dat betreft is het niet anders dan in de trein.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Suus »

Ik gebruik mijn laptop niet in de bus omdat een bus in tegenstelling tot een trein toch wat meer bewegingen maakt, zoals bochten, hobbels en kuilen. Een trein maakt dat in principe een stuk minder* waardoor ik die in tegenstelling tot de bus wel zonder braakneigingen het voertuig kan verlaten na een uurtje werken.

* Dan hebben we het natuurlijk niet over de spoorlijnen rondom Alphen aan den Rijn, daar laat ik mijn laptop mooi in mijn tas.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Klaasje »

Dan kom je dus al snel bij het karakter van de buslijn uit. Zolang je stukken over uitgestrekte wegen rijdt met een bus rijdt is het prettig werken terwijl je in de trein ook niet graag de complete wisselstraat van Amsterdam CS wilt proberen met je laptop op schoot.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Suus »

Ook een ritje van Amsterdam naar laten we zeggen Edam Busstation is niet je van het om te werken hoor.

In de IJtunnel zou je dan echt goed kunnen beginnen, dan heb je de hele tijd de bonkjes van de tunnel. Na de tunnel gaat het een tijdje goed. Dan heb je de busbaan om de Shell heen, met daarna de bocht naar rechts. Dan komt opzich een mooi stuk, af en toe een verkeerslicht maar dat is niet zo hinderlijk. Vervolgens nog een rotonde, en dat is het.

Maar gaan we naar het wegdek kijken, dan kan worden vastgesteld dat het op die weg afgelopen jaar behoorlijk knudde was (nu beter na enkele wegwerkzaamheden) en dat er redelijk wat bruggetjes in de weg zitten waardoor er aardige heuvels ontstaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Daantje »

Ik vraag me nu al een tijdje ernstig af wat zo'n buitenlandse vervoerder erin ziet om in zoiets als Waterland te gaan rijden?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten