Aanbesteding concessie Waterland 2012

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21266
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Meltrain »

Bij mij doet de site het (net als bij STF) goed in IE zonder foutmeldingen.

Verder vraag ik me af hoeveel mensen een Ritkaart zullen kopen.
EBS over Ritkaart schreef:U start met een tarief van € 5,- en telt daar € 2,50 bij voor elke tariefgrens die de bus passeert tussen de plaats van vertrek en de gekozen bestemming. Een ritkaart heeft geen overstaprecht. Een overstap geldt als een nieuwe rit.
Een Dagkaart kost namelijk slechts €10,- dus voor een heen en terugrit op dezelfde dag heb je de prijs van een dagkaart er al uit. :p
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door willy84 »

Ardan schreef: ik vind de website nogal goedkoop.. veel stijlfouten ook.. wel kun je makkelijk vinden wat je zoekt (voor zover het erop staat..)
Ik vind het een prima website als je bedenkt dat ze slechts 1 concessie hebben en pas net begonnen zijn. Je moet het mi wel in verhouding zien. Nee het is geen gelikte NS website maar die hebben dan ook 1 miljoen reizigers per dag en vele website bezoekers. Dat zal voor EBS alleen wel anders zijn. Als je het in dat opzicht bekijkt vind ik het best een ok website.
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Suus »

Eerlijk gezegd mis ik op de voorpagina iets om snel de dienstregeling te kunnen zoeken, de indeling is nog niet helemaal praktisch. En die foto op de voorpagina :lol:

Over het vervoer zelf
R-Net Bizzliners :X Wie heeft die opeenstapeling van slechte merknamen toch bedacht :?
Ook een beetje jammer dat op de lijnennetkaart alle R-netlijnen rood moeten zijn.

Opvallend vind ik de lijnen 110 en 118. Die gaan van Purmerend naar Volendam en dan alsnog naar Amsterdam :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Raymond »

De 304 (ex 104) gaat in de spits dus van een 5 naar een 4 minutendienst. Dan kan je echt gaan spreken over busboekjeloos reizen. Maar je moet ook wat om de capaciteit goed te houden als de gelede bussen van die lijn verdwijnen.
Lijn 118 lijkt raar, maar in Edam is gewoon een koppeling gemaakt van de huidige lijnen 113 en 118. Hiermee ontstaat ook een overstapvrije verbinding Purmerend - Volendam.
Laatst gewijzigd door Raymond op za 12 nov 2011, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Klaasje »

Bee schreef:Opvallend vind ik de lijnen 110 en 118. Die gaan van Purmerend naar Volendam en dan alsnog naar Amsterdam :?
Volgens mij is dat wel efficïenter dan een buslijn die Amsterdam - rondje Volendam - Edam die naast een buslijn Purmerend - Edam - rondje Volendam rijdt. Dat het toevallig dezelfde buslijn wordt is toeval.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Vinny »

Ik vind de website beduidend prettiger dan die van Connexxion. Al ben ik niet zo van die uitrolbare vensters, zet dat dan gelijk neer in het lint. Maar goed, het lettertype is wel lekker groot :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
mm8_nl
Berichten: 25
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 21:45
Locatie: Purmerend

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door mm8_nl »

Raymond schreef:De 304 (ex 104) gaat in de spits dus van een 5 naar een 4 minutendienst. Dan kan je echt gaan spreken over busboekjeloos reizen. Maar je moet ook wat om de capaciteit goed te houden als de gelede bussen van die lijn verdwijnen.
Lijn 118 lijkt raar, maar in Edam is gewoon een koppeling gemaakt van de huidige lijnen 113 en 118. Hiermee ontstaat ook een overstapvrije verbinding Purmerend - Volendam.
Er was al een directe lijn naar Edam/Volendam vanaf Purmerend, de 113. Deze werd alleen onderweg de 110. Dus het rondje 110 door Edam en Volendam wordt door deze lijn andersom gemaakt. Tevens gaat de 110 door naar Purmerend/Tramplein via de Edisonstraat. Vanaf de Korenstraat de 102-route via de Graeffweg v.v. Lijn 102 vervalt dus.

Hoe dat gaat lopen bij de 304 is een vraag, die in de praktijk beantwoord zal worden. Nu is er bij iets vertraging al een optocht van bussen. Dat wordt straks nog erger en de passagiers hebben geen notie van in welke bus zij stappen. Maar wel klagen dat de bus te laat of te vroeg is. :wink:
Laatst gewijzigd door mm8_nl op za 12 nov 2011, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
mm8_nl
Berichten: 25
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 21:45
Locatie: Purmerend

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door mm8_nl »

Delftse Chauff schreef:
Ardan schreef:Even de waarschuwing genegeerd.
ik vind de website nogal goedkoop.. veel stijlfouten ook.. wel kun je makkelijk vinden wat je zoekt (voor zover het erop staat..)
Volgens mij mist alleen de dienstregeling van lijn 103.
Lijn 103 gaat binnen Purmerend de route rijden van de opgeheven lijn 101. Binnen Monnickendam wordt het rondje in twee richtingen gereden. Dit gaan trouwens de lijnen 111 en 115 ook doen binnen Monnickendam. De haltes zijn nog niet aangelegd, en de bewoners zijn nog niet accoord met een bushalte in de achtertuin :wink:
mm8_nl
Berichten: 25
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 21:45
Locatie: Purmerend

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door mm8_nl »

JWM schreef: Wat voor route gaan die bussen dan wel niet rijden? Die lijnen zijn er volgensmij vooral voor de scholen bij de Meeuwenlaan.
De lijnen 105 en 109 hebben een nieuw eindpunt gekregen, namelijk de Oslofjordweg bij de NDSM. Toch een rondje via het Hagedoornplein. Leuk voor de scholieren maar minder leuk voor de passagiers die naar de NDSM willen. Meer geld en meer tijd zijn die kwijt met deze oplossing.
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Jelmer »

Zag vanmiddag bij het Centraal Station een Arriva Citaro met in de film 130 - Stellendam.
Bus was zeker aan het oefenen voor inzet in een andere regio, na 12-12.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Jef400 »

Het enige probleem is. ( Wat ik in het chauffeursboekje gezien heb. ) Dat het nieuwe lijnennet bijna niets met het oude te maken wil hebben. En twee lijnen richting Volendam, is dat niet een beetje veel van het goede.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
mm8_nl
Berichten: 25
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 21:45
Locatie: Purmerend

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door mm8_nl »

JeffreyMeijer schreef:Het enige probleem is. ( Wat ik in het chauffeursboekje gezien heb. ) Dat het nieuwe lijnennet bijna niets met het oude te maken wil hebben. En twee lijnen richting Volendam, is dat niet een beetje veel van het goede.
Ja alles verandert, lijnnummers, tijden en routes. Dus ook al zijn alle bussen op tijd geleverd dan nog wordt het een grote uitdaging. Twee lijnen van Purmerend naar Volendam wordt wel veel als beide om het half uur rijden. Een voordeel is dan wel dat de scholieren verdeeld worden over meerdere bussen. :)
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Jef400 »

mm8_nl schreef:
JeffreyMeijer schreef:Het enige probleem is. ( Wat ik in het chauffeursboekje gezien heb. ) Dat het nieuwe lijnennet bijna niets met het oude te maken wil hebben. En twee lijnen richting Volendam, is dat niet een beetje veel van het goede.
Ja alles verandert, lijnnummers, tijden en routes. Dus ook al zijn alle bussen op tijd geleverd dan nog wordt het een grote uitdaging. Twee lijnen van Purmerend naar Volendam wordt wel veel als beide om het half uur rijden. Een voordeel is dan wel dat de scholieren verdeeld worden over meerdere bussen. :)
Zal wennen worden. Aangezien dit net op uitzondering van de 118 al zeker 10 jaar rijdt
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

EBS gaat voor geruisloze overgang

Bericht door Daniel »

EBS gaat voor geruisloze overgang
Geplaatst op: zaterdag 12 november 2011 22:52
Laatst bijgewerkt: zaterdag 12 november 2011 22:53


PURMEREND - Met nog een maand te gaan tot Egged Bus Systems (EBS) het openbaar vervoer in de regio Waterland overneemt van Arriva, draait alles bij de busmaatschappij op volle toeren. Regiodirecteur Maarten Post hoopt op 11 december op een geruisloze overgang.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
greyhound
Berichten: 94
Lid geworden op: do 11 sep 2008, 21:23

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door greyhound »

Ardan schreef:Even de waarschuwing genegeerd.
ik vind de website nogal goedkoop.. veel stijlfouten ook.. wel kun je makkelijk vinden wat je zoekt (voor zover het erop staat..)
Op een iphone of ipad niet te lezen, dus gebouwd met oude technologie en helaas niet aan mij besteed.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Suus »

Volgens mij is de site gewoon met doodnormale HTML, CSS en Javascript gebouwd, hij zou het dus gewoon moeten doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Thijs »

Niet met de nieuwste technieken: in ieder geval niet die breed ondersteund worden. Op mijn telefoon (iPhone 4S) is het uitklapbare menu niet aanklikbaar.
Patrick1976
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 11:39

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Patrick1976 »

Zoals reeds ontdekt is de dienstregeling online gezet en ik heb een aantal merkwaardigheden ontdekt:

* gat in dienstregeling lijn 307 tussen 15:14 en 15:59 (slechts 2 ritten vermeld en ritnummering loopt wel mooi door)
* in M'dam wordt dus ri. Asd contra gereden. Leuk voor de bussen in de krappe bochten zoals tussen Ooster Ee en Pierebaan en dan natuurlijk de aanleg van nieuwe haltes waar nog niets aangedaan is.
* lijn 105 en 109 staan vermeld in een zelfde lijnfolder waardoor nu helemaal helder is wat voor giga-omweg die 105 maakt. De 109 die 15 min. later vertrekt is nog eerder in Noord dan de vorige 105.
* 's zondags een knip in de dienstregeling van lijn 124. Er rijdt een pendel tussen Purmerend en Landsmeer die aansluiting geeft op de 125 naar Amsterdam CS. Het deel via Den Ilp en Purmerland zal met een Sprinter-city van lijn 121 worden gereden waar er 's zondags vast wel een paar van op reserve staan
* er rijdt 's avonds sowieso geen bus meer naar Den Ilp-Purmerland. Laatste bus rond 19:30 uur
* in de spits rijden bijna alle oude korte 111-en door naar Marken waardoor een 15-min-dienst ontstaat naar het Bereneiland
* in de spits rijden extra korte 317-en tussen Asd-Edam (gebeurt nu 's ochtends al andersom).
* lijn 125, 304 en 307 gaan 's avonds een 20-min-dienstregeling rijden (erg onregelmatig patroon voor ander OV dat om de 15 dan wel 30-min rijdt)
* op vrijdagavond is op de lijnen 301, 304 en 306 een extra avondrit toegevoegd rond 23:45 uur
* het doordeweekse nachtnet geldt alleen op de N01 en N14, dus resp. oude 200 en 217 en is een uurdienst. Overigens is nog steeds sprake van een nachtgat van soms 1,5 tot 2,5 uur op sommige lijnen (vooral zaterdag-zondag en zondag-maandag)
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Thomas »

Meltrain schreef:Bij mij doet de site het (net als bij STF) goed in IE zonder foutmeldingen.

Verder vraag ik me af hoeveel mensen een Ritkaart zullen kopen.
EBS over Ritkaart schreef:U start met een tarief van € 5,- en telt daar € 2,50 bij voor elke tariefgrens die de bus passeert tussen de plaats van vertrek en de gekozen bestemming. Een ritkaart heeft geen overstaprecht. Een overstap geldt als een nieuwe rit.
Dat was blijkbaar een foutje, want het starttarief is inmiddels € 2,50 op die site. Alleen bij de snelbussen Q-liners Bizzliners :evil: is het starttarief € 5.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21266
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Meltrain »

Ik vraag me trouwens af waarom lijn 112 en 116 312 en 316 wel bij het R-Net worden gezet en lijn 110 en 118 niet.
Lijn 312 en 316 rijden niet 's avonds en op zondag (312 ook nauwelijks op zaterdag) terwijl lijn 110 en 118 wel altijd rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dale
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 23 nov 2011, 13:17

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Dale »

Wat ik mij afvraag is waarom er maar 25 gelede bussen zijn. Dat betekent tijdens de (ochtend)spits dat elke R-lijn maar 2 gelede bussen heeft en verder alleen maar verlengde(4 extra stoeltjes meer dan de standaard?) standaard bussen. Nu in Purmerend in de ochtend spits zijn alle stoelen in de gelede bussen toch wel gevuld. Vaak moet je zelfs staan als je opstapt op de laatsten paar haltes voor hij Purmerend verlaat en soms rijdt hij gewoon je neus voorbij(Vaak gezien bij de 104). Aantal lijnen rijden al 5 minuut, maar ik denk dat 4 minuut met kortere bussen dat niet allemaal gaat kunnen opvangen. Dat wordt lekker gezellig in elkaars private space staan in de ochtend spits.

Overigens wel jammer dat de Citaro verdwijnt en dat alle bussen Scania's zijn:(. Dus mochten ze zich nog bedenken en nog een vloot gelede bussen aanschaffen, dan hopelijk van het type Citaro.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Raymond »

Het valt wel mee. Als voorbeeld lijn 104 die nu 12x per uur rijdt. Een Citaro G heeft 57 zitplaatsen. Per uur dus 684 zitplaatsen. Om dat met 15 bussen per uur op te vangen heb je een bus met (naar boven afgerond) 46 zitplaatsen nodig. De niet verlengde versie heeft er 39, de verlengde heeft er dus nog wat meer. Als je op het drukste moment dan inderdaad één of twee gelede bussen ter beschikking hebt dan heb je ruimschoots meer capaciteit. Ik denk dat er echt wel over nagedacht is. De afweging extra chauffeurskosten (toch 5-10 chauffeurs extra per dag) vs. extra gelede bussen vergt dat in ieder geval wel.
Mijn bus
Berichten: 9
Lid geworden op: za 26 nov 2011, 18:48

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Mijn bus »

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Suus »

Voor inwoners van Waterland zijn nu gratis dagkaarten te bestellen: http://www.ebs-ov.nl/actueel/nieuws/nie ... -kaartjes/

Wel een kansloze woordspeling met hun afkorting :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Bericht door Delftse Chauff »

Patrick1976 schreef:Zoals reeds ontdekt is de dienstregeling online gezet en ik heb een aantal merkwaardigheden ontdekt:

* gat in dienstregeling lijn 307 tussen 15:14 en 15:59 (slechts 2 ritten vermeld en ritnummering loopt wel mooi door)
Dat was duidelijk een foutje. Inmiddels zijn de 2 ontbrekende ritten van 15:29 en 15:44 toegevoegd en ze hebben ritnummers gekregen die volgen op de laatste rit.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten