Aanbesteding concessie Waterland 2012

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11003
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Berichtdoor Vinny » Za 12 Mar 2011, 00:26

Ik verwacht donkergroen ;)
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Berichtdoor Caspar » Za 12 Mar 2011, 11:14

Zouden er arabische personeelsleden zijn die er principiële moeite mee hebben om voor een Israëlische busmaatschappij te werken?

Raymond
Berichten: 1057
Lid geworden op: Ma 11 Aug 2008, 21:29

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Berichtdoor Raymond » Za 12 Mar 2011, 14:08

Caspar schreef:Wel erg veel propaganda in dat verhaal hierboven. Moet nog maar zien of het ook zo positief uitpakt. Ik heb liever iets minder maatschappelijk verantwoorde bussen maar wel de huidige goede frequentie. Een MVO-Iso certificering kan me gestolen worden zolang er bezuinigd wordt op een aantal ritten, zoals tussen de regels door gelezen toch gaat gebeuren.

In het artikel staat dat er vergeleken met de huidige situatie juist meer openbaar vervoer komt. Staat weliswaar niet bij hoe dat gaat gebeuren maar toch.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Berichtdoor Caspar » Za 12 Mar 2011, 22:29

Aangezien de exacte door het Rijk opgelegde bezuinigingstaakstelling bij de voorbereiding van de aanbesteding Waterland nog niet bekend was, heeft de Stadsregio hier geen rekening mee kunnen houden tijdens de aanbestedingsprocedure. De komende weken zal het definitieve vervoersaanbod worden bepaald. Uiteraard gebeurt dit binnen de juridische kaders van de aanbesteding en de verleende concessie. Daarna zal het definitieve OV-pakket, waaronder de lijnvoering, bedieningsperioden en frequenties, bekend worden gemaakt.

Als ik dit stukje lees weet ik dat dus nog zo net niet...

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11003
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Berichtdoor Vinny » Za 12 Mar 2011, 23:37

In ieder geval is het OV in Waterland erg goed, wellicht is het de concessie met het beste openbaar vervoer van Nederland. Snel, rechtstreeks en frequent, terwijl er ook buslijnen zijn die woonwijken bedienen. Het is ook een van de concessiegebieden waar een significant aandeel gewone reizigers de bus kiest, en dus niet alleen studenten en scholieren. :)
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 3243
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Berichtdoor Ronald » Zo 13 Mar 2011, 14:04

Caspar schreef:
Aangezien de exacte door het Rijk opgelegde bezuinigingstaakstelling bij de voorbereiding van de aanbesteding Waterland nog niet bekend was, heeft de Stadsregio hier geen rekening mee kunnen houden tijdens de aanbestedingsprocedure. De komende weken zal het definitieve vervoersaanbod worden bepaald. Uiteraard gebeurt dit binnen de juridische kaders van de aanbesteding en de verleende concessie. Daarna zal het definitieve OV-pakket, waaronder de lijnvoering, bedieningsperioden en frequenties, bekend worden gemaakt.

Als ik dit stukje lees weet ik dat dus nog zo net niet...


Ik snap sowieso niet dat je als vervoerder nog fatsoenlijk kunt bieden op een concessie. Er staat natuurlijk een x-bedrag voor, maar door wilde (bezuinigings)plannen uit Den Haag en/of de provincie kan het budget zo van de een op de andere dag flink omlaag gaan. Zoals bijvoorbeeld de plannen van de provincie Noord-Holland om dit jaar nog een aantal miljoenen te bezuinigen op het busvervoer. Dan moet je als vervoerder dus midden in het dienstregelingsjaar gaan hakken in de dienstregeling (met alle gevolgen van dien voor inzet van personeel, materieel enzovoort).

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Berichtdoor find_your_spot » Zo 13 Mar 2011, 16:32

Ronald schreef:maar door wilde (bezuinigings)plannen uit Den Haag en/of de provincie kan het budget zo van de een op de andere dag flink omlaag gaan.

In veel nieuws en persberichten halen ze ook overal dat gratis internet aan wat Egged zou gaan aanbieden.

Iedereen begrijpt natuurlijk dat dat gratis internet als eerste geschrapt wordt zodra er bezuinigd moet worden.
For Your Railroad Adventures

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 3243
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Berichtdoor Ronald » Zo 13 Mar 2011, 17:11

find_your_spot schreef:
Ronald schreef:maar door wilde (bezuinigings)plannen uit Den Haag en/of de provincie kan het budget zo van de een op de andere dag flink omlaag gaan.

In veel nieuws en persberichten halen ze ook overal dat gratis internet aan wat Egged zou gaan aanbieden.

Iedereen begrijpt natuurlijk dat dat gratis internet als eerste geschrapt wordt zodra er bezuinigd moet worden.


Als daarmee die 10 miljoen per jaar die de provincie Noord-Holland wil bezuinigen zou worden opgevangen, zou ik dat nog het minst problematische vinden (en ja, ik weet dat de provincie geen opdrachtgever voor Waterland is, maar ik bedoel het principe :wink: ).

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11003
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Berichtdoor Vinny » Zo 13 Mar 2011, 19:38

Mwah, gratis internet, daar hebben alle reizigers wat aan. Een bus waar bijv. 's avonds geen hond inzit kun je best opheffen zonder ook maar 1 iemand hard te treffen...
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Berichtdoor Caspar » Zo 13 Mar 2011, 20:20

Wat hebben alle reizigers dan aan gratis internet? De meeste reizigers hebben toch al internet via hun provider?

huibf
Berichten: 2523
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Berichtdoor huibf » Zo 13 Mar 2011, 20:23

Vinny schreef:Mwah, gratis internet, daar hebben alle reizigers wat aan. Een bus waar bijv. 's avonds geen hond inzit kun je best opheffen zonder ook maar 1 iemand hard te treffen...


Een bus waar niemand inzit kan worden opgegeven inderdaad. Maar er zijn genoeg ritten waar maar 2 of 3 personen in zitten en die worden met opheffen bedreigd.
Flauwekul, gratis internet. Men moet zich aan de çore-bussines houden. Bussen rijden en geen andere flauwekul.

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Berichtdoor find_your_spot » Zo 13 Mar 2011, 21:48

huibf schreef:Flauwekul, gratis internet. Men moet zich aan de çore-bussines houden. Bussen rijden en geen andere flauwekul.

Ben het helemaal met je eens.

Daarom vindt ik dit soort nieuwskoppen ook misleidend slecht

http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieu ... -Waterland
For Your Railroad Adventures

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11003
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Berichtdoor Vinny » Ma 14 Mar 2011, 00:04

Caspar schreef:Wat hebben alle reizigers dan aan gratis internet? De meeste reizigers hebben toch al internet via hun provider?

Ja op een mobiele telefoon (al waag ik te betwijfelen of dat voor de meeste reizigers geldt). Voor laptopwerk kan een WiFi verbinding verdomd handig zijn. Al gebruik ik het meestal alleen in hotels en restaurants... :oops:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11003
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Berichtdoor Vinny » Ma 14 Mar 2011, 00:05

Maar er zijn genoeg ritten waar maar 2 of 3 personen in zitten en die worden met opheffen bedreigd.
Die mensen nemen maar een taxi. Geen medelijden mee. Je moet niet als belastingbetaler een dieselverstokende privetaxi gaan subsidieren voor 2 of 3 mensen...
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3998
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Berichtdoor reisthijs » Ma 14 Mar 2011, 00:06

Meltrain schreef:Ik ben echt zeer benieuwd met welk materieel EBS zal willen rijden
Je verwacht toch zeker niet dat er nu ineens allemaal exotisch materieel komt, omdat het een buitenlandse vervoerder is? Het wordt vast weer gewoon een hoog Amba-gehalte zoals altijd... (ze moeten wel goedkope bussen kopen anders kunnen ze nooit méér vervoer aanbieden voor minder geld.)

Kan iemand mij overigens uitleggen waarom er ook hier weer NIEUWE bussen komen terwijl er BEZUINIGD zou moeten worden?
Wat er nu rijdt is pas 6 jaar oud.:roll:
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31496
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Berichtdoor Suus » Ma 14 Mar 2011, 00:49

Omdat de nieuwe bussen voor het merendeel rood moeten worden...
Rame à l'approche

midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: Di 07 Jul 2009, 12:38

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Berichtdoor midnet » Ma 14 Mar 2011, 03:42

Chauf21 schreef:[Het wagenpark van Egged bestaat uit MAN, Mercedes, Scania en Volvo bussen. En inderdaad is er bij Egged Ta'avura ook een grote vloot Ambassadors geleverd.

dank voor je reactie-zie dit nu pas-en aangezien op vakantie nog in een ver buitenland niet meteen tijd alles na te trekken en te checken.
Dat vrijwel alle ISR-bussen een buitenlandse motor van een vertrouwd merk hebben is al sinds jaar en dag zo. De opbouw is tegenwoordig toch meest inlands, al heeft destijds VERheul er 100en gelevrd en nadien nog wel enkele orders in NL.
Doordenkend- kan dit nog een potentieel doelwit worden voor etterbakkende M..tjes?

midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: Di 07 Jul 2009, 12:38

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Berichtdoor midnet » Ma 14 Mar 2011, 03:47

reisthijs schreef:
Meltrain schreef:Ik ben echt zeer benieuwd met welk materieel EBS zal willen rijden
Je verwacht toch zeker niet dat er nu ineens allemaal exotisch materieel komt, omdat het een buitenlandse vervoerder is? Het wordt vast weer gewoon een hoog Amba-gehalte zoals altijd... (ze moeten wel goedkope bussen kopen anders kunnen ze nooit méér vervoer aanbieden voor minder geld.)

Kan iemand mij overigens uitleggen waarom er ook hier weer NIEUWE bussen komen terwijl er BEZUINIGD zou moeten worden?
Wat er nu rijdt is pas 6 jaar oud.:roll:

Was daar niet een link met PL? Zit daar niet de zo aan de weg timmerende en inmiddels al aan vele EU_landen gelevrd hebbende Solaris? Zijn ze zefls in het zo kQualitaetsbewuste DE zufrieden mee.. krijg je weer protests dat de NL industrie aan de kant wordt gezet.
Juist die ARRIVA geledes van McBz en Scania moeten m.i. toch nog een hoge restwaarde hebben op de 2e handsmarkt.
En-althans op de Amsteramse lijnen, zijn er vrijwel geen ritten die leeg of met maar 1-2 pax rijden, ook 's avonds laat niet. Al kan er best op sommige lijnen ipv om de 15 om de 20 of 30 min. worden gereden-met dan vbb een aansluitertje in Zuid Purmerend voor de andere tak o.d. maar weet niet hoe dat op bvb de lokale Purmerendse lijnen zit.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Berichtdoor Caspar » Ma 14 Mar 2011, 09:23

Vinny schreef:
Caspar schreef:Wat hebben alle reizigers dan aan gratis internet? De meeste reizigers hebben toch al internet via hun provider?

Ja op een mobiele telefoon (al waag ik te betwijfelen of dat voor de meeste reizigers geldt). Voor laptopwerk kan een WiFi verbinding verdomd handig zijn. Al gebruik ik het meestal alleen in hotels en restaurants... :oops:

Ik heb nog nooit iemand met een laptop in de bus zien zitten. Volgens mij is dat echt niet handig werken?

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7693
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Berichtdoor webguy » Ma 14 Mar 2011, 09:43

Maar veel mensen hebben smartphones, en daar is wifi wel sneller. Mja, of dan wifi in de bus veel sneller wordt weet ik niet: dat gebruikt ook gewoon HSPDA ofzo...
Reisinformatie/nerd

Klaasje
Berichten: 5990
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Berichtdoor Klaasje » Ma 14 Mar 2011, 09:43

@Caspar: Dat werkt prima als je een bus hebt met voldoende beenruimte. Wat dat betreft is het niet anders dan in de trein.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31496
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Berichtdoor Suus » Ma 14 Mar 2011, 10:46

Ik gebruik mijn laptop niet in de bus omdat een bus in tegenstelling tot een trein toch wat meer bewegingen maakt, zoals bochten, hobbels en kuilen. Een trein maakt dat in principe een stuk minder* waardoor ik die in tegenstelling tot de bus wel zonder braakneigingen het voertuig kan verlaten na een uurtje werken.

* Dan hebben we het natuurlijk niet over de spoorlijnen rondom Alphen aan den Rijn, daar laat ik mijn laptop mooi in mijn tas.
Rame à l'approche

Klaasje
Berichten: 5990
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Berichtdoor Klaasje » Ma 14 Mar 2011, 11:55

Dan kom je dus al snel bij het karakter van de buslijn uit. Zolang je stukken over uitgestrekte wegen rijdt met een bus rijdt is het prettig werken terwijl je in de trein ook niet graag de complete wisselstraat van Amsterdam CS wilt proberen met je laptop op schoot.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31496
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Berichtdoor Suus » Ma 14 Mar 2011, 12:08

Ook een ritje van Amsterdam naar laten we zeggen Edam Busstation is niet je van het om te werken hoor.

In de IJtunnel zou je dan echt goed kunnen beginnen, dan heb je de hele tijd de bonkjes van de tunnel. Na de tunnel gaat het een tijdje goed. Dan heb je de busbaan om de Shell heen, met daarna de bocht naar rechts. Dan komt opzich een mooi stuk, af en toe een verkeerslicht maar dat is niet zo hinderlijk. Vervolgens nog een rotonde, en dat is het.

Maar gaan we naar het wegdek kijken, dan kan worden vastgesteld dat het op die weg afgelopen jaar behoorlijk knudde was (nu beter na enkele wegwerkzaamheden) en dat er redelijk wat bruggetjes in de weg zitten waardoor er aardige heuvels ontstaan.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daantje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 4452
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012

Berichtdoor Daantje » Ma 14 Mar 2011, 18:51

Ik vraag me nu al een tijdje ernstig af wat zo'n buitenlandse vervoerder erin ziet om in zoiets als Waterland te gaan rijden?
Interrail Frankrijk 2007
(Bijna) dagelijks Rotterdam Centraal - Delft vv


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten