Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Bluearrow »

Is er al iemand de weet wat de definitieve dienstregeling/lijnvoering word. Op de wiki van deze website staat een overzicht van de ('eventuele') wijzigingen. Nu zijn er al geruime tijd geleden pijlen opgehangen voor de nieuw te volgen routes in 't Gooi, en een deel daarvan wijkt toch behoorlijk af van hetgeen er in het overzicht is aangegeven.

Enkele dingen die ik (als uitgepijlde routes) heb gezien:
Lijn 101, wel door Blaricum Bijvanck, en dezelfde route als lijn 100 tot Huizen Busstation. Daarna via Baanbergenweg en Karel Doormanlaan naar Bussum (en dus niet via Gemeenlandslaan en route langs de Oude Haven).
Lijn 107 in tegenstelling tot hetgeen gepubliceerd is, wel via de huidige route in Huizen (dus langs de Oude Haven).
Lijn 104 in Hilversum via route Stationstraat, Melkpad, Kerkbrink en Loosdrechtseweg.
Lijn 109 blijft rijden van Bussum naar Hilversum via Laren en Eemnes. Dus geen lijn 119. In Eemnes hangen pijlen van een nieuwe lijn 209
Lijn 108 in Huizen via Huizermaatweg, 't Merk en Gemeenlandslaan.
Op de Minckelersstraat in Hilversum (deel tussen Anna's Hoeve en Kamerlingh Onnesweg) hangen pijlen met de lijnen 108, 109 en 209 (?).

Het duurt nog een maandje voordat de nieuwe dienstregeling ingaat. Weet er iemand dus al meer van de nieuwe routes???
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Klaasje »

Bee schreef:Rijden er Volvo's door de Westerscheldetunnel? Ik dacht er gelede Citaro's reden?
De lijst is een overzicht van de eerste inzet bij ingebruikname bij CXX om het overzichtelijk voor mezelf en anderen te houden. Deze lijst klopt dus niet met de actuele inzet. (Wat zou dat een uitzoekwerk zijn zeg.. :| )
@Bluearrow: Ik had begrepen dat de 320 in het weekend en 's avonds wordt afgekapt op Muiden P+R (pin me daar niet op vast!!)
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Bluearrow »

Klaasje schreef:
Bee schreef:Rijden er Volvo's door de Westerscheldetunnel? Ik dacht er gelede Citaro's reden?
De lijst is een overzicht van de eerste inzet bij ingebruikname bij CXX om het overzichtelijk voor mezelf en anderen te houden. Deze lijst klopt dus niet met de actuele inzet. (Wat zou dat een uitzoekwerk zijn zeg.. :| )
@Bluearrow: Ik had begrepen dat de 320 in het weekend en 's avonds wordt afgekapt op Muiden P+R (pin me daar niet op vast!!)
Als ik het PVE bekijk, dan is het traject Muiden P+R naar Amsterdam Amstel ook in de avonduren en het weekend een verplichting.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door willy84 »

Dat afkappen op Muiden op bepaalde uren in het weekend is toch wel een enorme schraalheid. De 101 wordt namelijk ook op Huizen busstation afgekapt wat betekent dat als je van Drie in Een of verder naar Amsterdam Amstel wilt, je twee keer moet overstappen plus waarschijnlijk in Amsterdam ook nog één keer want niet heel Amsterdam woont gelukkig naast het Amstel. En dan rijdt die bus met een frequentie van 1x per uur zodat de 101 op die tijden precies met 1 dw gereden kan worden. Ieder forumbezoeker zal begrijpen dat er niemand in die bus zit. Slechter kan je het niet maken.

Zijn er al foto's van het nieuwe materieel?

Kwam dit ook nog tegen: http://www.rocov-nh.nl/advies%20G+V%20d ... 202011.pdf

Ik heb ook heel leuk Gegoogled op nieuwe dienstregeling gooi en vechtstreek maar dan kom je dus in 2006. De nieuwe drgl zal dan wel de woendag voor de ingangsweek geplaatst worden. Zoiets. Want mensen boeit het toch niet hoelaat en via welke route ze naar werk/school gaan. Conneccion fail -o-
immer kwaliteits posts
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Klaasje »

@Bluearrow: verplichtingen komen natuurlijk op losse schroeven te staan wanneer de betalende partij minder kan uitgeven. Dan kan er dus een handjeklap gedaan worden over te schrappen eisen en de kleinere te betalen hoeveelheid geld. Dit afkappen zal dan wellicht ook veroorzaakt zijn door de protesten op het wat meer platteland van het gooi over daar te schrappen bussen. (die dus nu wellicht kunnen blijven)

Afbeelding [Mobiele post]
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Bluearrow »

willy84 schreef:Ik heb ook heel leuk Gegoogled op nieuwe dienstregeling gooi en vechtstreek maar dan kom je dus in 2006. De nieuwe drgl zal dan wel de woendag voor de ingangsweek geplaatst worden. Zoiets. Want mensen boeit het toch niet hoelaat en via welke route ze naar werk/school gaan. Conneccion fail -o-
Als ik kijk naar hoe het in de afgelopen jaren steeds is gegaan, dan zou de nieuwe dienstregeling toch wel zo'n week of drie van te voren online moeten gaan. We wachten af.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
ejm301
Berichten: 77
Lid geworden op: do 06 aug 2009, 09:05
Locatie: Apeldoorn

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door ejm301 »

Voor zover ik het heb kunnen onthouden van de lijnnetkaart in de kantine:

Lijn 1 : ongewijzigd
Lijn 2 : ongewijzigd
Lijn 3 : Tot aan het ziekenhuis is de route hetzelfde, daarna via de tunnel naar het station.

Lijn 100 : Bussum - Carpool via de huidige route
Lijn 101 : Bussum - via Baanbergenweg en 4de kwadrant naar Carpool.
Lijn 104 : Nw. Loosdrecht via Kerkbrink en Neuweg en dan de huidige route. Terug over de Havenstraat.
Lijn 105 : H'sum - Bussum via wkc Kortenhoef en dan terug naar de Smidsbrug en weer de bestaande route.
Lijn 106 : Weesp - Nederhorst overmeer.
Lijn 107 : H´sum - Bussum zuid - Blaricum Tergooi zks - Voormaat - Bussstation.
Lijn 108 : H´sum Huizen via Kostmand en ´t Merk.
Lijn 109 : H´sum - Eemnes - Laren Brink (niet via Jordaan en Kermisterrein) Tergooi - Bussum.
Lijn 110 : Weesp - Bussum via Bosch van Bredius.
Lijn 320 : H'sum - Blaricum Carpool - Huizen busstation - verder bestaande route lijn 101 naar Amsterdam Amstel

Lijn 200 : Spitslijn Carpool - Hilversum. Wordt aansluitend op lijn 100/101 gereden.
Lijn 202 : Spitslijn Blaricum Tergooi Zks - Amsterdam Blijmer via Naarden
Lijn 206 : Spitslijn Nederhorst Centrum - H'sum via Kortenhoef
Lijn 209 : Spitslijn H'sum - Eemnes via Stadswijksingel en Noordersingel.

Ik zal vanavond nog eens goed kijken of ik wat vergeten ben.
Laatst gewijzigd door ejm301 op ma 13 jun 2011, 14:22, 3 keer totaal gewijzigd.
ejm301
Berichten: 77
Lid geworden op: do 06 aug 2009, 09:05
Locatie: Apeldoorn

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door ejm301 »

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Suus »

Het lijkt wel een hamster met dat nieuwe front :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Bastiaan »

En tempo 100. Eindelijk maken ze bij VDL weer fatsoenlijke bussen *O* :P
ejm301
Berichten: 77
Lid geworden op: do 06 aug 2009, 09:05
Locatie: Apeldoorn

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door ejm301 »

Bastiaan schreef:En tempo 100. Eindelijk maken ze bij VDL weer fatsoenlijke bussen *O* :P
En nu maar afwachten wanneer ze dat T100 er weer afhalen, net als op Lijn 330 Lelystad - Zwolle.

Echt veel tijdswinst valt er niet te halen op die stukjes snelweg lijkt me.

Maar je hebt wel gelijk dat VDL eindelijk weer mooie bussen maakt.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door midnet »

mag ik vragen wat de reden is 2xx nrs. in te voeren-het lijken me grotendeels spitsversterkingen van lijndelen van dezelfde 1xx lijnen? Er zijn toch altijd al korter trajekt diensten? of hebben ze een deels net wat andere route?
ejm301
Berichten: 77
Lid geworden op: do 06 aug 2009, 09:05
Locatie: Apeldoorn

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door ejm301 »

De 2xx nummers zijn wel allemaal andere routes. Dus dat zal de reden dan wel zijn.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Vinny »

Lijn 320 : H'sum - Blaricum Carpool - Huizen busstation - verder bestaande route lijn 101 naar Amsterdam Amstel
Ik begrijp dat de 136 in een andere vorm weer terug keert? :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door JWM »

Bee schreef:Het lijkt wel een hamster met dat nieuwe front :lol:
Binnenkort ook te zien in het straatbeeld van Amsterdam...
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Bluearrow »

midnet schreef:mag ik vragen wat de reden is 2xx nrs. in te voeren-het lijken me grotendeels spitsversterkingen van lijndelen van dezelfde 1xx lijnen? Er zijn toch altijd al korter trajekt diensten? of hebben ze een deels net wat andere route?
De 200-nummer zijn spitslijnen, vandaar. En rijden een iets andere route dan de 'hoofdlijnen' waaraan ze gelinkt zijn.

Volgens mij ontbrak in het lijstje nog lijntje 4.

Zo te zien gaan de voorgestelde lijnen 20/21, 116 en 119 niet door.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
ejm301
Berichten: 77
Lid geworden op: do 06 aug 2009, 09:05
Locatie: Apeldoorn

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door ejm301 »

Lijn 4 komt er niet. Blijft gewoon lijn 104.

Afbeelding [Mobiele post]
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door willy84 »

Mooie bussen! Nog een paar weken wachten. *O*
Ik blijf het een faal vinden:
De nieuwe VDL's hebben meer zitplaatsen dan de huidige MAN's én er wordt ook nog vaker gereden. Dat zal de bezettingsgraad geen goed doen. De 102 wordt er ook niet aantrekkelijker op met verplichte overstappen en slechts een schrale 30 min dienst in de spits. Dat gaat reizigers kosten.
immer kwaliteits posts
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door find_your_spot »

ejm301 schreef: En nu maar afwachten wanneer ze dat T100 er weer afhalen,
Zitten er op alle zitplaatsen dan veiligheidsgordels? Anders mag het toch geen T100 heten?
For Your Railroad Adventures
someone-unreal
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 20:41
Locatie: Almere

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door someone-unreal »

DRGL staat online
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Bluearrow »

someone-unreal schreef:DRGL staat online
Haha, je bent me net een slag voor om het te melden. Zit er net naar te kijken..... :D
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
someone-unreal
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 20:41
Locatie: Almere

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door someone-unreal »

Bluearrow schreef:
someone-unreal schreef:DRGL staat online
Haha, je bent me net een slag voor om het te melden. Zit er net naar te kijken..... :D
Haha:D.

Ik vind de route van de 100 en de 101 te veel op elkaar lijken. Als je moet bezuinigen, schrap dan de 101 maar lekker weg. Of laat die lijn een andere route rijden. Want dit gaat echt nergens over. Daarnaast vertrekken ze overdag, vanaf bussum station 8 minuten na elkaar. Wat ik ook erg onlogisch vind, laat ze dan in een kwartierdienst rijden.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door willy84 »

Ik ga de drgl ook even bekijken en dan met name de 320. Ik ga ook even kijken of de laatste en eerste bussen veranderen vanaf Huizen naar Hilversum en Amsterdam.

Leuk, halte "Drie in een" heet ineens Regentesse en m'n reistijd gaat van 55 min naar 58 min waarbij er zes extra haltes bij komen. En dan te bedenken dat we nu al bijna altijd 15 min eerder op het Amstel aan komen met dank aan Eurlings!

En dan bekijk ik de 320. Mooie frequenties! Zie ik dat de laatste doordeweekse rit vanaf het Amstelstation om 1.11 vertrekt en om 2.00 op Blaricum Carpool aankomt. Die avond ritten met een 30 min interval zijn echt zwaar overdreven. Er zit nu ook geen hond in. Het is 90% een studenten/forensen/scholieren lijn.
immer kwaliteits posts
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Klaasje »

someone-unreal schreef:Ik vind de route van de 100 en de 101 te veel op elkaar lijken. Als je moet bezuinigen, schrap dan de 101 maar lekker weg. Of laat die lijn een andere route rijden. Want dit gaat echt nergens over. Daarnaast vertrekken ze overdag, vanaf bussum station 8 minuten na elkaar. Wat ik ook erg onlogisch vind, laat ze dan in een kwartierdienst rijden.
Het is niet zo onlogisch als je de dienstregeling van station Naarden-Bussum bekijkt. 4 x per uur een trein richting Weesp in ongeveer een 7 om 23 minuten ligging.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Reiziger Delft »

Lijn 1, station Hilversum - Kerkelanden blijft dus toch elk kwartier rijden? :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten