Pagina 6 van 12

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: zo 12 jun 2011, 22:17
door Bluearrow
Is er al iemand de weet wat de definitieve dienstregeling/lijnvoering word. Op de wiki van deze website staat een overzicht van de ('eventuele') wijzigingen. Nu zijn er al geruime tijd geleden pijlen opgehangen voor de nieuw te volgen routes in 't Gooi, en een deel daarvan wijkt toch behoorlijk af van hetgeen er in het overzicht is aangegeven.

Enkele dingen die ik (als uitgepijlde routes) heb gezien:
Lijn 101, wel door Blaricum Bijvanck, en dezelfde route als lijn 100 tot Huizen Busstation. Daarna via Baanbergenweg en Karel Doormanlaan naar Bussum (en dus niet via Gemeenlandslaan en route langs de Oude Haven).
Lijn 107 in tegenstelling tot hetgeen gepubliceerd is, wel via de huidige route in Huizen (dus langs de Oude Haven).
Lijn 104 in Hilversum via route Stationstraat, Melkpad, Kerkbrink en Loosdrechtseweg.
Lijn 109 blijft rijden van Bussum naar Hilversum via Laren en Eemnes. Dus geen lijn 119. In Eemnes hangen pijlen van een nieuwe lijn 209
Lijn 108 in Huizen via Huizermaatweg, 't Merk en Gemeenlandslaan.
Op de Minckelersstraat in Hilversum (deel tussen Anna's Hoeve en Kamerlingh Onnesweg) hangen pijlen met de lijnen 108, 109 en 209 (?).

Het duurt nog een maandje voordat de nieuwe dienstregeling ingaat. Weet er iemand dus al meer van de nieuwe routes???

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: zo 12 jun 2011, 22:39
door Klaasje
Bee schreef:Rijden er Volvo's door de Westerscheldetunnel? Ik dacht er gelede Citaro's reden?
De lijst is een overzicht van de eerste inzet bij ingebruikname bij CXX om het overzichtelijk voor mezelf en anderen te houden. Deze lijst klopt dus niet met de actuele inzet. (Wat zou dat een uitzoekwerk zijn zeg.. :| )
@Bluearrow: Ik had begrepen dat de 320 in het weekend en 's avonds wordt afgekapt op Muiden P+R (pin me daar niet op vast!!)

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: ma 13 jun 2011, 00:33
door Bluearrow
Klaasje schreef:
Bee schreef:Rijden er Volvo's door de Westerscheldetunnel? Ik dacht er gelede Citaro's reden?
De lijst is een overzicht van de eerste inzet bij ingebruikname bij CXX om het overzichtelijk voor mezelf en anderen te houden. Deze lijst klopt dus niet met de actuele inzet. (Wat zou dat een uitzoekwerk zijn zeg.. :| )
@Bluearrow: Ik had begrepen dat de 320 in het weekend en 's avonds wordt afgekapt op Muiden P+R (pin me daar niet op vast!!)
Als ik het PVE bekijk, dan is het traject Muiden P+R naar Amsterdam Amstel ook in de avonduren en het weekend een verplichting.

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: ma 13 jun 2011, 08:30
door willy84
Dat afkappen op Muiden op bepaalde uren in het weekend is toch wel een enorme schraalheid. De 101 wordt namelijk ook op Huizen busstation afgekapt wat betekent dat als je van Drie in Een of verder naar Amsterdam Amstel wilt, je twee keer moet overstappen plus waarschijnlijk in Amsterdam ook nog één keer want niet heel Amsterdam woont gelukkig naast het Amstel. En dan rijdt die bus met een frequentie van 1x per uur zodat de 101 op die tijden precies met 1 dw gereden kan worden. Ieder forumbezoeker zal begrijpen dat er niemand in die bus zit. Slechter kan je het niet maken.

Zijn er al foto's van het nieuwe materieel?

Kwam dit ook nog tegen: http://www.rocov-nh.nl/advies%20G+V%20d ... 202011.pdf

Ik heb ook heel leuk Gegoogled op nieuwe dienstregeling gooi en vechtstreek maar dan kom je dus in 2006. De nieuwe drgl zal dan wel de woendag voor de ingangsweek geplaatst worden. Zoiets. Want mensen boeit het toch niet hoelaat en via welke route ze naar werk/school gaan. Conneccion fail -o-

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: ma 13 jun 2011, 09:09
door Klaasje
@Bluearrow: verplichtingen komen natuurlijk op losse schroeven te staan wanneer de betalende partij minder kan uitgeven. Dan kan er dus een handjeklap gedaan worden over te schrappen eisen en de kleinere te betalen hoeveelheid geld. Dit afkappen zal dan wellicht ook veroorzaakt zijn door de protesten op het wat meer platteland van het gooi over daar te schrappen bussen. (die dus nu wellicht kunnen blijven)

Afbeelding [Mobiele post]

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: ma 13 jun 2011, 09:53
door Bluearrow
willy84 schreef:Ik heb ook heel leuk Gegoogled op nieuwe dienstregeling gooi en vechtstreek maar dan kom je dus in 2006. De nieuwe drgl zal dan wel de woendag voor de ingangsweek geplaatst worden. Zoiets. Want mensen boeit het toch niet hoelaat en via welke route ze naar werk/school gaan. Conneccion fail -o-
Als ik kijk naar hoe het in de afgelopen jaren steeds is gegaan, dan zou de nieuwe dienstregeling toch wel zo'n week of drie van te voren online moeten gaan. We wachten af.

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: ma 13 jun 2011, 11:18
door ejm301
Voor zover ik het heb kunnen onthouden van de lijnnetkaart in de kantine:

Lijn 1 : ongewijzigd
Lijn 2 : ongewijzigd
Lijn 3 : Tot aan het ziekenhuis is de route hetzelfde, daarna via de tunnel naar het station.

Lijn 100 : Bussum - Carpool via de huidige route
Lijn 101 : Bussum - via Baanbergenweg en 4de kwadrant naar Carpool.
Lijn 104 : Nw. Loosdrecht via Kerkbrink en Neuweg en dan de huidige route. Terug over de Havenstraat.
Lijn 105 : H'sum - Bussum via wkc Kortenhoef en dan terug naar de Smidsbrug en weer de bestaande route.
Lijn 106 : Weesp - Nederhorst overmeer.
Lijn 107 : H´sum - Bussum zuid - Blaricum Tergooi zks - Voormaat - Bussstation.
Lijn 108 : H´sum Huizen via Kostmand en ´t Merk.
Lijn 109 : H´sum - Eemnes - Laren Brink (niet via Jordaan en Kermisterrein) Tergooi - Bussum.
Lijn 110 : Weesp - Bussum via Bosch van Bredius.
Lijn 320 : H'sum - Blaricum Carpool - Huizen busstation - verder bestaande route lijn 101 naar Amsterdam Amstel

Lijn 200 : Spitslijn Carpool - Hilversum. Wordt aansluitend op lijn 100/101 gereden.
Lijn 202 : Spitslijn Blaricum Tergooi Zks - Amsterdam Blijmer via Naarden
Lijn 206 : Spitslijn Nederhorst Centrum - H'sum via Kortenhoef
Lijn 209 : Spitslijn H'sum - Eemnes via Stadswijksingel en Noordersingel.

Ik zal vanavond nog eens goed kijken of ik wat vergeten ben.

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: ma 13 jun 2011, 11:41
door ejm301

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: ma 13 jun 2011, 12:37
door Suus
Het lijkt wel een hamster met dat nieuwe front :lol:

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: ma 13 jun 2011, 12:46
door Bastiaan
En tempo 100. Eindelijk maken ze bij VDL weer fatsoenlijke bussen *O* :P

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: ma 13 jun 2011, 14:20
door ejm301
Bastiaan schreef:En tempo 100. Eindelijk maken ze bij VDL weer fatsoenlijke bussen *O* :P
En nu maar afwachten wanneer ze dat T100 er weer afhalen, net als op Lijn 330 Lelystad - Zwolle.

Echt veel tijdswinst valt er niet te halen op die stukjes snelweg lijkt me.

Maar je hebt wel gelijk dat VDL eindelijk weer mooie bussen maakt.

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: ma 13 jun 2011, 14:48
door midnet
mag ik vragen wat de reden is 2xx nrs. in te voeren-het lijken me grotendeels spitsversterkingen van lijndelen van dezelfde 1xx lijnen? Er zijn toch altijd al korter trajekt diensten? of hebben ze een deels net wat andere route?

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: ma 13 jun 2011, 14:51
door ejm301
De 2xx nummers zijn wel allemaal andere routes. Dus dat zal de reden dan wel zijn.

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: ma 13 jun 2011, 15:43
door Vinny
Lijn 320 : H'sum - Blaricum Carpool - Huizen busstation - verder bestaande route lijn 101 naar Amsterdam Amstel
Ik begrijp dat de 136 in een andere vorm weer terug keert? :lol:

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: ma 13 jun 2011, 15:59
door JWM
Bee schreef:Het lijkt wel een hamster met dat nieuwe front :lol:
Binnenkort ook te zien in het straatbeeld van Amsterdam...

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: ma 13 jun 2011, 22:48
door Bluearrow
midnet schreef:mag ik vragen wat de reden is 2xx nrs. in te voeren-het lijken me grotendeels spitsversterkingen van lijndelen van dezelfde 1xx lijnen? Er zijn toch altijd al korter trajekt diensten? of hebben ze een deels net wat andere route?
De 200-nummer zijn spitslijnen, vandaar. En rijden een iets andere route dan de 'hoofdlijnen' waaraan ze gelinkt zijn.

Volgens mij ontbrak in het lijstje nog lijntje 4.

Zo te zien gaan de voorgestelde lijnen 20/21, 116 en 119 niet door.

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: di 14 jun 2011, 00:08
door ejm301
Lijn 4 komt er niet. Blijft gewoon lijn 104.

Afbeelding [Mobiele post]

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: di 14 jun 2011, 23:06
door willy84
Mooie bussen! Nog een paar weken wachten. *O*
Ik blijf het een faal vinden:
De nieuwe VDL's hebben meer zitplaatsen dan de huidige MAN's én er wordt ook nog vaker gereden. Dat zal de bezettingsgraad geen goed doen. De 102 wordt er ook niet aantrekkelijker op met verplichte overstappen en slechts een schrale 30 min dienst in de spits. Dat gaat reizigers kosten.

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: di 14 jun 2011, 23:42
door find_your_spot
ejm301 schreef: En nu maar afwachten wanneer ze dat T100 er weer afhalen,
Zitten er op alle zitplaatsen dan veiligheidsgordels? Anders mag het toch geen T100 heten?

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: wo 15 jun 2011, 21:58
door someone-unreal
DRGL staat online

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: wo 15 jun 2011, 22:03
door Bluearrow
someone-unreal schreef:DRGL staat online
Haha, je bent me net een slag voor om het te melden. Zit er net naar te kijken..... :D

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: wo 15 jun 2011, 22:20
door someone-unreal
Bluearrow schreef:
someone-unreal schreef:DRGL staat online
Haha, je bent me net een slag voor om het te melden. Zit er net naar te kijken..... :D
Haha:D.

Ik vind de route van de 100 en de 101 te veel op elkaar lijken. Als je moet bezuinigen, schrap dan de 101 maar lekker weg. Of laat die lijn een andere route rijden. Want dit gaat echt nergens over. Daarnaast vertrekken ze overdag, vanaf bussum station 8 minuten na elkaar. Wat ik ook erg onlogisch vind, laat ze dan in een kwartierdienst rijden.

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: wo 15 jun 2011, 23:45
door willy84
Ik ga de drgl ook even bekijken en dan met name de 320. Ik ga ook even kijken of de laatste en eerste bussen veranderen vanaf Huizen naar Hilversum en Amsterdam.

Leuk, halte "Drie in een" heet ineens Regentesse en m'n reistijd gaat van 55 min naar 58 min waarbij er zes extra haltes bij komen. En dan te bedenken dat we nu al bijna altijd 15 min eerder op het Amstel aan komen met dank aan Eurlings!

En dan bekijk ik de 320. Mooie frequenties! Zie ik dat de laatste doordeweekse rit vanaf het Amstelstation om 1.11 vertrekt en om 2.00 op Blaricum Carpool aankomt. Die avond ritten met een 30 min interval zijn echt zwaar overdreven. Er zit nu ook geen hond in. Het is 90% een studenten/forensen/scholieren lijn.

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: do 16 jun 2011, 08:59
door Klaasje
someone-unreal schreef:Ik vind de route van de 100 en de 101 te veel op elkaar lijken. Als je moet bezuinigen, schrap dan de 101 maar lekker weg. Of laat die lijn een andere route rijden. Want dit gaat echt nergens over. Daarnaast vertrekken ze overdag, vanaf bussum station 8 minuten na elkaar. Wat ik ook erg onlogisch vind, laat ze dan in een kwartierdienst rijden.
Het is niet zo onlogisch als je de dienstregeling van station Naarden-Bussum bekijkt. 4 x per uur een trein richting Weesp in ongeveer een 7 om 23 minuten ligging.

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Geplaatst: do 16 jun 2011, 14:09
door Reiziger Delft
Lijn 1, station Hilversum - Kerkelanden blijft dus toch elk kwartier rijden? :D