[Rotterdam] Tramlijn 7 en 11 mogelijk samengevoegd

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

[Rotterdam] Tramlijn 7 en 11 mogelijk samengevoegd

Bericht door Meltrain »

[Rotterdam] Tramlijn 7 en 11 mogelijk samengevoegd
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 23:26
Laatst bijgewerkt: maandag 31 mei 2010 23:34


De Stadsregio Rotterdam onderzoekt of tramlijn 7 vanaf december gekoppeld kan worden aan tramlijn 11. Daarmee zou er een tramlijn komen die langs bijna alle grote attracties van Rotterdam gaat.
Tramlijn 20, die nu tussen Rotterdam-Lombardijen en Rotterdam Centraal station rijdt, zou dan het stuk van tram 7 tussen het station en de Erasmus Universiteit moeten overnemen.
Lees verder

Zelf vind ik het een mooi plan.
Niet alleen krijgt Blijdorp dan weer een volwaardige tramlijn met het centrum, het wordt voor toeristen ook makkelijker om zich te verplaatsen ('Neem maar lijn 11, dan zit je altijd goed.')
En (leuk voor mij) de kans is een stuk groter dat lijn 20 ook weer 's avonds en op zondagochtend gaat rijden. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [Rotterdam] Tramlijn 7 en 11 mogelijk samengevoegd

Bericht door Suus »

Het zou voor het personeel wel gevarieerder zijn en ook meer als toeristenlijn te promoten. Maar kunnen de Citadistrams wel op het bochtige traject door Kralingen rijden? Of zijn daar de Citadis 2 trams voor bedoeld?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: [Rotterdam] Tramlijn 7 en 11 mogelijk samengevoegd

Bericht door Meltrain »

Als het goed is, komen de eerste Citadis2 trams na de zomer in dienst.
Het plan was toch al om deze in het begin in te zetten op lijn 20, dus voordat het december is, zullen er al wel genoeg zijn om een groot deel van de verlengde lijn 20 te kunnen rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 148 gasten