RET'ers dreigen OV plat te leggen
Re: RET'ers dreigen OV plat te leggen
Op welke lijnen zitten die conducteurs dan? Ik heb de afgelopen maanden een paar tramritten met verschillende tramlijnen gemaakt in Rotterdam, nooit gecontroleerd. Wel hing er vaak een RET-er een beetje te niksen ergens, ik nam aan dat dit beveiliging was die je in Den Haag ook soms ziet (hoewel die geloof ik met z'n tweeen zijn).
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: RET'ers dreigen OV plat te leggen
Elke lijn, zelfs lijn 11.
Re: RET'ers dreigen OV plat te leggen
Helaas is die omroep vaak zeer beperkt. Bovendien is het handig als reizigers ergens moeten zijn, dat het dan extra omgeroepen kan worden.Geert schreef:Omroepen kan ook gewoon door een automaat
Je hebt een mond, end ie kun je gebruiken om te zeggen dat je later bij die mensen terugkomt, omdat je eerst de rij af wilt handelen.Wubbo schreef:en je kan als conducteur ook meer tijd nemen om vragen van reizigers te beantwoorden doordat er niet een hele rij andere instappers achter je staat en de tram niet kan vertrekken doordat jij de conducteur wil vragen hoe laat je aansluitende bus gaat.
Re: RET'ers dreigen OV plat te leggen
Omroepen voor toeristische attracties, overstappen en weet ik het wat je in een omroep kan stoppen kun je ook automatiseren. Kwestie van een keertje opnemen en je bent binnen. Kan het zelfs gelijk ook in het Engels, Swahili en Afrikaans als je dat graag wil. En die doodenkele keer dat je dan alsnog iets anders om moet roepen heeft de bestuurder ook een mond, die kan dat altijd nog doen.ziggy schreef:Helaas is die omroep vaak zeer beperkt. Bovendien is het handig als reizigers ergens moeten zijn, dat het dan extra omgeroepen kan worden.Geert schreef:Omroepen kan ook gewoon door een automaat
Ja, en je hebt ook mensen die dat niet begrijpen of niet willen begrijpen of die geen zin hebben om het nog eens te komen vragen als ze eindelijk een plek hebben gevonden om te kunnen zitten. Bovendien kunnen sommige vragen wel eens langer duren dan het stukje tussen twee haltes, zeker als de conducteur ook nog om moet roepen met alle toeristische attracties en overstapinformatie, en dat die ene reiziger er daar echt uit moet.ziggy schreef:Je hebt een mond, end ie kun je gebruiken om te zeggen dat je later bij die mensen terugkomt, omdat je eerst de rij af wilt handelen.Wubbo schreef:en je kan als conducteur ook meer tijd nemen om vragen van reizigers te beantwoorden doordat er niet een hele rij andere instappers achter je staat en de tram niet kan vertrekken doordat jij de conducteur wil vragen hoe laat je aansluitende bus gaat.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: RET'ers dreigen OV plat te leggen
Oh?ziggy schreef:Helaas is die omroep vaak zeer beperkt.Geert schreef:Omroepen kan ook gewoon door een automaat
Volgende halte: Dam. Uitstappen voor Koninklijk Paleis, Madame Tussauds en de Bijenkorf. Overstappen op lijn 9, 16, 24 en 25. Reist u met een chipkaart? Vergeet niet uit te checken. Next stop: Dam square. ...
Je kunt het zo gek maken als je wilt. Eventueel roep je alleen om marktdagen dat er markt is, of weet ik veel wat. Misschien is de automatische omroep nu beperkt. Maar dat is niet inherent aan de automatische omroep, dat is dan een keuze geweest die ooit is gemaakt en dat kan dus aangepast worden...
Re: RET'ers dreigen OV plat te leggen
Jij zoekt het wel belachelijk ver... Ik heb nóóit voor zo'n probleem gestaan.Wubbo schreef:Ja, en je hebt ook mensen die dat niet begrijpen of niet willen begrijpen of die geen zin hebben om het nog eens te komen vragen als ze eindelijk een plek hebben gevonden om te kunnen zitten. Bovendien kunnen sommige vragen wel eens langer duren dan het stukje tussen twee haltes, zeker als de conducteur ook nog om moet roepen met alle toeristische attracties en overstapinformatie, en dat die ene reiziger er daar echt uit moet.
Re: RET'ers dreigen OV plat te leggen
Nee, dat is dus de conducteur.iljitsch schreef: Wel hing er vaak een RET-er een beetje te niksen ergens, ik nam aan dat dit beveiliging was die je in Den Haag ook soms ziet (hoewel die geloof ik met z'n tweeen zijn).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: RET'ers dreigen OV plat te leggen
Wat wellicht ook helpt in Rotterdam, is conducteurs aannemen met een iets zwaardere "bagagge" dan: diplomaloze schoolverlaters van het VMBO met een opleiding van zegge en schrijve zes weken...
En bovendien zijn niet eens alle conducteurs meerderjarig, ik heb zelf vorig jaar gesproken met een meisje van 17 die dienst had op lijn 25. Overigens was zij wel het voorbeeld hoe conducteurs naar mijn mening moeten zijn: Iedereen begroeten, oudere mensen helpen met in- en uitstappen, haltes omroepen en na elke halte iedereen die is ingestapt naar zijn/haar vervoersbewijs vragen. Neemt niet weg dat ze het overwicht had van een grassprietje, een hardcore voetbalhooligan zou zich vrees ik niet echt laten afschrikken...
En bovendien zijn niet eens alle conducteurs meerderjarig, ik heb zelf vorig jaar gesproken met een meisje van 17 die dienst had op lijn 25. Overigens was zij wel het voorbeeld hoe conducteurs naar mijn mening moeten zijn: Iedereen begroeten, oudere mensen helpen met in- en uitstappen, haltes omroepen en na elke halte iedereen die is ingestapt naar zijn/haar vervoersbewijs vragen. Neemt niet weg dat ze het overwicht had van een grassprietje, een hardcore voetbalhooligan zou zich vrees ik niet echt laten afschrikken...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 70 gasten