Metro Noord wacht op Zuid
Metro Noord wacht op Zuid
Metro Noord wacht op Zuid
Geplaatst op: dinsdag 8 juni 2010 22:14
Laatst bijgewerkt: dinsdag 8 juni 2010 22:15
De Noord-Zuidlijn in Noord is al klaar. Hier en daar moet alleen nog wat afgewerkt worden. Nu de rest van de metro nog. Helaas voor Noord zal de metro niet eerder gaan rijden. Het is te duur om een tijdelijke seinpost te bouwen, waarvanuit de seinen worden bediend. De permanente seinpost voor de Noord-Zuidlijn komt bij station RAI.
Lees verder
Geplaatst op: dinsdag 8 juni 2010 22:14
Laatst bijgewerkt: dinsdag 8 juni 2010 22:15
De Noord-Zuidlijn in Noord is al klaar. Hier en daar moet alleen nog wat afgewerkt worden. Nu de rest van de metro nog. Helaas voor Noord zal de metro niet eerder gaan rijden. Het is te duur om een tijdelijke seinpost te bouwen, waarvanuit de seinen worden bediend. De permanente seinpost voor de Noord-Zuidlijn komt bij station RAI.
Lees verder
Re: Metro Noord wacht op Zuid
Kunnen ze niet in lage frequentie op zicht rijden? Bv maar 1 metrostel per spoor, geen kans op botsingen.
Re: Metro Noord wacht op Zuid
Er is geen materieel wat op korte termijn beschikbaar is voor een korte lijn in Noord en elke keer een metrostel op een vrachtwagen naar de werkplaats in Diemen slepen is ook geen aantrekkelijk idee.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Metro Noord wacht op Zuid
Ik was al op zoek naar het antwoord op dezelfde vraag en er schijnt dus een soort van werkplaatsje te zijn
Auf der Strecke fahren acht Wagen vom Typ F79, die für die Strecke angepasst wurden. Geplant war, dass vier Wagen als Fahrgastzug unterwegs sind und vier Wagen als Reserve in einer Hilfswerkstatt ohne Arbeitsgruben am Hauptbahnhof stehen. Mittlerweile werden auch sechs Wagen aufgrund der unerwartet hohen Zahl an Fahrgästen eingesetzt. Die Werkstatt besteht aus zwei Seitenbahnsteigen auf Gitterrosten für die Reinigung der Wagen und einer Fahrzeughebeanlage.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Metro Noord wacht op Zuid
Bij elk eindpunt van de Berlijnse metro (behalve U3-U4 Nollendorfplatz, U5 Hönow en U2 Ruhleben) bevindt zich een aantal kopsporen achter het station, waar de treinen ook na het bereiken van dat eindpunt heenrijden om te keren. Dit zal niet heel veel anders wezen. Wel vreemd dat dat werkplaatsje er zit trouwens, want als de lijn wordt doorgetrokken moet-ie weer worden afgebroken. Plannen om de U55 naar Moabit en zo door te trekken liggen nog altijd in de kast. Maar goed, dit is off-topic. BTT maar weer.
Ik doe ook maar wat
Re: Metro Noord wacht op Zuid
Het werkplaatsje zit achter Hauptbahnhof, verlenging aan die kant is nog onzeker, dus heeft men er nog een tijdje wat aan.
De U3/U4 hebben ook kopspoortjes bij Nollendorfplatz, weet niet in hoeverre die (nog) gebruikt worden...
Buikslotermeerplein krijgt ook ten noorden ervan een terreintje, waar men in principe dezelfde basisvoorzieningen kan maken als in de U55 van Berlin. Zelfs als je het met op zicht rijden tot een Noord-dienstregeling weet te schoppen, moet station CS al af zijn om er echt wat aan te hebben. Die paar jaar wachten om de hele lijn in 1x op te leveren kunnen er dan ook nog wel bij.
De U3/U4 hebben ook kopspoortjes bij Nollendorfplatz, weet niet in hoeverre die (nog) gebruikt worden...
Buikslotermeerplein krijgt ook ten noorden ervan een terreintje, waar men in principe dezelfde basisvoorzieningen kan maken als in de U55 van Berlin. Zelfs als je het met op zicht rijden tot een Noord-dienstregeling weet te schoppen, moet station CS al af zijn om er echt wat aan te hebben. Die paar jaar wachten om de hele lijn in 1x op te leveren kunnen er dan ook nog wel bij.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Metro Noord wacht op Zuid
Het nieuwsbericht lijkt een heel korte samenvatting van wat de rondleider afgelopen zaterdag in noord vertelde tijdens de open dag van de bouw. Maar met klaar wordt bedoeld: de ruwbouw is klaar van het eindpunt tot waar de caissontunnel oner het IJ moet komen. Die caissondelen schijnen ook klaar te zijn, liggen in de Suezhaven.
Ruwbouw wil zeggen dat het betonwerk er is, maar nog geen ballastbed, rails, voeding en bekabeling
Ruwbouw wil zeggen dat het betonwerk er is, maar nog geen ballastbed, rails, voeding en bekabeling
Re: Metro Noord wacht op Zuid
Waarom je de seinpost niet gewoon bij RAI kunt bouwen, en dan de seinen in Noord niet zou kunnen bedienen tijdens het tijdelijke bedrijf ontgaat mij overigens volkomen. Het antwoord van de wethouder, dat het exploitatief geen zin heeft en een eilandbedrijfje erg duur wordt vind ik meer overtuigend klinken...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Metro Noord wacht op Zuid
Waarschijnlijk omdat de communicatie tussen het seinsysteem in Noord met de centrale bij de RAI via kabels gaat die in de nog te boren tunnels moeten komen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Metro Noord wacht op Zuid
Je kan zo een kabeltje onder het IJ huren bij KPN, hoor.
Sowieso moet zoiets meervoudig uitgevoerd zijn ivm eventuele problemen in de tunnel.
Sowieso moet zoiets meervoudig uitgevoerd zijn ivm eventuele problemen in de tunnel.
Re: Metro Noord wacht op Zuid
Eh ja. Alleen ís er dus nog geen tunnel naar de RAI...iljitsch schreef:Je kan zo een kabeltje onder het IJ huren bij KPN, hoor.
Sowieso moet zoiets meervoudig uitgevoerd zijn ivm eventuele problemen in de tunnel.
Re: Metro Noord wacht op Zuid
Wat ik bedoelde is dat in de definitieve situatie je ook kabels nodig hebt die NIET door de tunnel gaan om problemen op te kunnen vangen. Niet echt een enorm probleem dus om die alvast aan te leggen en te gebruiken zolang die tunnel ontbreekt. Overigens is er wel degelijk een metrolijn van RAI naar CS, dus het GEB hoeft nieteens elders kabels in te huren.
Vanaf waar worden de huidige metro's overigens begeleid?
Vanaf waar worden de huidige metro's overigens begeleid?
Re: Metro Noord wacht op Zuid
Alles gaat vanuit de Arlandaweg geloof ik. Vroeger nog in het CVL-gebouw dat in de spoordriehoek staat.
Ik doe ook maar wat
Re: Metro Noord wacht op Zuid
Ik wist niet dat het leggen van kabels zon groot probleem was geworden voor onze Nederlandse ingenieurs...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Metro Noord wacht op Zuid
Het station Buikslotermeerplein is nog lang niet klaar in ruwbouw.
Er is geen perron en ook geen verdeelhal. Op maaiveldniveau is ook niets te zien.
Alleen het viaduct ter hoogte van het toekomstige station Buikslotermeerplein is klaar.
Er is geen perron en ook geen verdeelhal. Op maaiveldniveau is ook niets te zien.
Alleen het viaduct ter hoogte van het toekomstige station Buikslotermeerplein is klaar.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 149 gasten