Pagina 2 van 2

Re: Waarom tram-AHOB?

Geplaatst: za 12 jun 2010, 09:44
door spoorpat
Ik heb ooit eens tijdens een stage in CW bij de HTM een proefrit meegemaakt. Met een GTL8 volle snelheid en dan een noodremming. Dat werd gewoon gedaan op het traject van lijn 11. Het was dan inderdaad schudden in de tram.

Re: Waarom tram-AHOB?

Geplaatst: zo 20 jun 2010, 00:07
door iljitsch
Even terugkomend op de snelheid: ik heb gister een rit in tram 1 langs de AHOB gemaakt, en geprobeerd met de GPS-ontvanger in mijn iPhone de snelheid te bepalen. Dit is niet bepaald nauwkeurig maar het lijkt erop dat we zo'n 45 km/u reden:

http://pathtracks.com/users/324/paths/1 ... w_points=1

Overigens rijdt de tram tot de vliet gemiddeld 20 - 21 km/u, sneller dus dan tram 5 in Amsterdam. Overdag zal het echter wat langzamer zijn met meer mensen bij de haltes en drukker verkeer.