Ruiming Spoorbom Gouda 2010

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31458
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Ruiming Spoorbom Gouda 2010

Berichtdoor Suus » Vr 18 Jun 2010, 21:43

Aanstaande zondag 20 juni 2010 wordt er bij station Gouda een bom van 500 pond geruimd. De bom ligt onder de fietsenstalling die wegens verbouwingen tijdelijk buiten gebruik is. In de ontruimingszone van de bom liggen onder andere alle perrons van station Gouda.

Nu rijden er dit weekend geen treinen tussen Gouda en Utrecht en tussen Gouda en Alphen aan den Rijn, dat is al lekker makkelijk, maar ik kan nergens vinden wat er nu zondagochtend gaat gebeuren in Gouda, want de gemeente Gouda zegt dat de voorlichting voor treinreizigers door de NS wordt gedaan, en de NS geeft er geen informatie over.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Ruiming Spoorbom Gouda 2010

Berichtdoor Daniel » Vr 18 Jun 2010, 21:54

Gokje: zondag is er ineens een verstoring :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9532
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Ruiming Spoorbom Gouda 2010

Berichtdoor Wubbo » Vr 18 Jun 2010, 23:00

Teletekst heeft het er al over.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Ruiming Spoorbom Gouda 2010

Berichtdoor Daniel » Za 19 Jun 2010, 19:52

Hmm, ligt het busstation van Gouda buiten het ontruimde gebied of gaan ze die bussen ergens anders laten stoppen? (Aangezien zowel de bussen vanuit Utrecht als vanuit Alexander tot Gouda rijden)
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31458
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Ruiming Spoorbom Gouda 2010

Berichtdoor Suus » Za 19 Jun 2010, 20:46

Op http://www.gouda.nl/dsresource?type=pdf ... bjectname= staat een kaart. Op Rotterdam Alexander waren wel A4-tjes opgehangen over morgenochtend.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Ruiming Spoorbom Gouda 2010

Berichtdoor Daniel » Za 19 Jun 2010, 21:28

Als ik die kaart zo zie zou het wel mogelijk zijn treinen op de kopspoortjes 4 en 9 (of eventueel achterop 't perron) binnen te laten komen. Hoewel men daar niet veel mee opschiet want de tunnel van 't station ligt wel net binnen het te ontruimen gebied, in ieder geval het stuk onder perrons 8/10/11.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11923
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Ruiming Spoorbom Gouda 2010

Berichtdoor Geert » Za 19 Jun 2010, 22:52

Ik vraag me af of die kaart wel accuraat genoeg is om dat soort conclusies te trekken...

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Ruiming Spoorbom Gouda 2010

Berichtdoor Daniel » Za 19 Jun 2010, 23:04

Kennelijk wel: als de straal te klein is op die kaart dan zou ook het busstation onder de ontruimingszone vallen maar daar schijnen dus wel gewoon bussen te kunnen stoppen :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31458
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Ruiming Spoorbom Gouda 2010

Berichtdoor Suus » Zo 20 Jun 2010, 20:43

Ik denk dat men ten eerste niet wil dat er per ongeluk alsnog treinen in de ontruimingszone komen.

Alleen spoor 4 zou dan te gebruiken zijn, spoor 9 is immers met verlaagd perron.

Daarnaast moest de stationstunnel ook gedeeltelijk afgesloten worden, en dan is het praktischer gewoon de volledige stationstunnel af te sluiten.

Uiteindelijk is de 500-ponder, afkomstig uit Groot-Brittannië succesvol geruimd.
Rame à l'approche


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MSNbot Media en 3 gasten