Aanstaande zondag 20 juni 2010 wordt er bij station Gouda een bom van 500 pond geruimd. De bom ligt onder de fietsenstalling die wegens verbouwingen tijdelijk buiten gebruik is. In de ontruimingszone van de bom liggen onder andere alle perrons van station Gouda.
Nu rijden er dit weekend geen treinen tussen Gouda en Utrecht en tussen Gouda en Alphen aan den Rijn, dat is al lekker makkelijk, maar ik kan nergens vinden wat er nu zondagochtend gaat gebeuren in Gouda, want de gemeente Gouda zegt dat de voorlichting voor treinreizigers door de NS wordt gedaan, en de NS geeft er geen informatie over.
Ruiming Spoorbom Gouda 2010
Ruiming Spoorbom Gouda 2010
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Ruiming Spoorbom Gouda 2010
Gokje: zondag is er ineens een verstoring
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Ruiming Spoorbom Gouda 2010
Teletekst heeft het er al over.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Ruiming Spoorbom Gouda 2010
Hmm, ligt het busstation van Gouda buiten het ontruimde gebied of gaan ze die bussen ergens anders laten stoppen? (Aangezien zowel de bussen vanuit Utrecht als vanuit Alexander tot Gouda rijden)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Ruiming Spoorbom Gouda 2010
Op http://www.gouda.nl/dsresource?type=pdf ... bjectname= staat een kaart. Op Rotterdam Alexander waren wel A4-tjes opgehangen over morgenochtend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Ruiming Spoorbom Gouda 2010
Als ik die kaart zo zie zou het wel mogelijk zijn treinen op de kopspoortjes 4 en 9 (of eventueel achterop 't perron) binnen te laten komen. Hoewel men daar niet veel mee opschiet want de tunnel van 't station ligt wel net binnen het te ontruimen gebied, in ieder geval het stuk onder perrons 8/10/11.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Ruiming Spoorbom Gouda 2010
Ik vraag me af of die kaart wel accuraat genoeg is om dat soort conclusies te trekken...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Ruiming Spoorbom Gouda 2010
Kennelijk wel: als de straal te klein is op die kaart dan zou ook het busstation onder de ontruimingszone vallen maar daar schijnen dus wel gewoon bussen te kunnen stoppen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Ruiming Spoorbom Gouda 2010
Ik denk dat men ten eerste niet wil dat er per ongeluk alsnog treinen in de ontruimingszone komen.
Alleen spoor 4 zou dan te gebruiken zijn, spoor 9 is immers met verlaagd perron.
Daarnaast moest de stationstunnel ook gedeeltelijk afgesloten worden, en dan is het praktischer gewoon de volledige stationstunnel af te sluiten.
Uiteindelijk is de 500-ponder, afkomstig uit Groot-Brittannië succesvol geruimd.
Alleen spoor 4 zou dan te gebruiken zijn, spoor 9 is immers met verlaagd perron.
Daarnaast moest de stationstunnel ook gedeeltelijk afgesloten worden, en dan is het praktischer gewoon de volledige stationstunnel af te sluiten.
Uiteindelijk is de 500-ponder, afkomstig uit Groot-Brittannië succesvol geruimd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 191 gasten