ChristenUnie verbaasd over vertraging station Halfweg
ChristenUnie verbaasd over vertraging station Halfweg
ChristenUnie verbaasd over vertraging station Halfweg
Geplaatst op: dinsdag 6 juli 2010 22:44
Laatst bijgewerkt: dinsdag 6 juli 2010 22:45
Onlangs werd bekend dat de realisatie van station Halfweg met zeker een jaar vertraagd is. ChristenUnie Kamerlid Arie Slob heeft minister Eurlings gevraagd naar de redenen. Arie Slob: “Er wordt al jaren gesproken over dit station. Het is een raadsel waarom er nu toch weer vertraging is”.
Lees verder
Geplaatst op: dinsdag 6 juli 2010 22:44
Laatst bijgewerkt: dinsdag 6 juli 2010 22:45
Onlangs werd bekend dat de realisatie van station Halfweg met zeker een jaar vertraagd is. ChristenUnie Kamerlid Arie Slob heeft minister Eurlings gevraagd naar de redenen. Arie Slob: “Er wordt al jaren gesproken over dit station. Het is een raadsel waarom er nu toch weer vertraging is”.
Lees verder
Re: ChristenUnie verbaasd over vertraging station Halfweg
Ik ben benieuwd welk belang de ChristenUnie bij station Halfweg heeft. :?
Al is de CU natuurlijk best pro-OV.
Al is de CU natuurlijk best pro-OV.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: ChristenUnie verbaasd over vertraging station Halfweg
Welk belang heeft iedere andere partij bij het station. Dat reizen met de trein gestimuleerd dient te worden in verband met het milieu en de fileproblemen lijkt me algemeen bekend, daar heeft links noch rechts noch religie mee te maken.
Re: ChristenUnie verbaasd over vertraging station Halfweg
En als ik nou zeg dat er niemand belang heeft bij het station, maar dat het alleen nog meer vertraging en oponthoud betekent voor de doorgaande reizigers Amsterdam - Haarlem en verder - vice versa...?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: ChristenUnie verbaasd over vertraging station Halfweg
Maar bij Halfweg heb je toch zo'n passeerspoor? Als de perrons daar aan worden gebouwd, dan kan je de stoptreinen daar laten stoppen, sneltrein/IC voorbij laten gaan en dan verder met de stoptrein. :)Vinny schreef:En als ik nou zeg dat er niemand belang heeft bij het station, maar dat het alleen nog meer vertraging en oponthoud betekent voor de doorgaande reizigers Amsterdam - Haarlem en verder - vice versa...?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: ChristenUnie verbaasd over vertraging station Halfweg
Nou dat lijkt me nu juist niet de bedoeling, dan sta je een paar minuten stil met de stoptrein. Als de s4800 hier stopt is dat prima, dan gaat de s5400 steeds meer op een echte IC lijken
Wat levert nu dan al vertraging en oponthoud op naar Haarlem Vinny?nog meer vertraging en oponthoud
Re: ChristenUnie verbaasd over vertraging station Halfweg
Na de omklap Oude Lijn wordt de s5400 gedegradeerd tot Stoptrein en gaat dan ook stoppen op Haarlem Spaarnwoude (en Halfweg-Zwanenburg).Caspar schreef:Als de s4800 hier stopt is dat prima, dan gaat de s5400 steeds meer op een echte IC lijken
Re: ChristenUnie verbaasd over vertraging station Halfweg
Met de s6300 in de spits erbij, is dat niet een beetje een overkill? Sowieso lijkt me voor Spaarnwoude 2x per uur een trein zoals het nu is wel voldoende. Het reizigersaanbod in de s5400 is al groot genoeg, vaak zelfs te groot voor nog meer reizigers. In ieder geval in de spits. Of NS moet met langere treinen daar gaan rijden.
Re: ChristenUnie verbaasd over vertraging station Halfweg
De omgeklapte serie 2100 komt er dan sowieso bij, die neemt dan de IC-functie over van de 5400. Die heeft ook wel wat meer capaciteit dan die losse DDAR. Ik vraag me trouwens af of de 6300 dan nog wel door gaat naar Amsterdam, dat weet ik zo niet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39176
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: ChristenUnie verbaasd over vertraging station Halfweg
Was dat nu niet een tijdelijke maatregel om de tijd tot de omklap te overbruggen, waarin er zowiezo al een stoptrein bij komt (de s5400 dus)?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: ChristenUnie verbaasd over vertraging station Halfweg
Ja en de s6300 gaat in de spitsuren inderdaad weg.
Re: ChristenUnie verbaasd over vertraging station Halfweg
Niet helemaal on-topic, blijft de s3400 ook nog rijden in die situatie tussen Haarlem en Den Haag? Dan krijg je 6 snelle treinen tussen Haarlem en Leiden?Wubbo schreef:De omgeklapte serie 2100 komt er dan sowieso bij, die neemt dan de IC-functie over van de 5400. Die heeft ook wel wat meer capaciteit dan die losse DDAR. Ik vraag me trouwens af of de 6300 dan nog wel door gaat naar Amsterdam, dat weet ik zo niet.
Re: ChristenUnie verbaasd over vertraging station Halfweg
Nee, die gaat voortaan nooit meer zuidelijker dan Haarlem.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten