Minder treinen rond Schiphol door kapotte bovenleiding
Rond Schiphol rijden minder treinen doordat de bovenleiding defect is en hierdoor een trein is beschadigd. Er was onder meer een gat in een treindeur ontstaan. De inzittenden van de beschadigde trein hebben bijna 1,5 uur vastgezeten in de trein.
http://nos.nl/artikel/171810-minder-tre ... iding.html
Toch wel opvallend dat er een langdurige storing optreedt op een plaats waar regelmatig werkzaamheden plaatsvinden...
Minder treinen rond Schiphol door kapotte bovenleiding
Minder treinen rond Schiphol door kapotte bovenleiding
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Minder treinen rond Schiphol door kapotte bovenleiding
Dat is dezelfde foto van Twitter die Fles al eerder postte in het WK-topic. Geloof je het nu wel Fles?
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Minder treinen rond Schiphol door kapotte bovenleiding
En ze zijn nog steeds bezig met herstelwerzaamheden. Nog geen prognose hoe lang dit gaat duren.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Minder treinen rond Schiphol door kapotte bovenleiding
gisteren werd er omgeroepen dat het nog tot vrijdag zou durenVIRM schreef:En ze zijn nog steeds bezig met herstelwerzaamheden. Nog geen prognose hoe lang dit gaat duren.
Re: Minder treinen rond Schiphol door kapotte bovenleiding
Ik vraag mij toch echt af of iemand meer nieuws heeft dan alleen het woordje 'draadbreuk'. Het is dan wel vrij ernstig is het zolang duurt, toch?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Minder treinen rond Schiphol door kapotte bovenleiding
Schijnt toch nogal heftig te zijn geweest. Ik reed juist van Schiphol naar Asd, we vertrokken om 20 08 uur +4 uit Shl vanaf spoor 4. We reden dus door de tunnel waar normaal juist het verkeer náár Schiphol rijdt, in rijrichting gezien het rechterspoor. Op het linkerspoor stond halverwege de tunnel een werktreintje met hoogwerker, we mochten slechts 40 rijden. Stukje verder stond iemand met een apparaatje langs de tunnelwand, en vlak voor het einde van de tunnel stond nog een werktreintje. Eenmaal bovengronds zag ik dat boven dat spoor de hele bovenleiding was weggehaald tot aan het eerste wissel/aansluitpunt (hoe noem je het punt waar een draad eindigt en een nieuwe erop komt??)
Ik doe ook maar wat
Re: Minder treinen rond Schiphol door kapotte bovenleiding
Begin/einde van een bovenleidingsectie. En daarachter wordt die draad naar de zijkant geleid en met contragewichten strakgetrokken, dat heet een afspaninrichting.Ardan schreef:(hoe noem je het punt waar een draad eindigt en een nieuwe erop komt??)
Vallend blad maakt rails glad.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 174 gasten