NS heeft 45.000 fans naar Amsterdam vervoerd

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: NS heeft 45.000 fans naar Amsterdam vervoerd

Bericht door tsov »

Je zou natuurlijk een basisplan kunnen maken voor een groot evenement in Amsterdam, een groot evenement in Rotterdam, in Den Haag, in Utrecht, enzovoorts. Het kost waarschijnlijk wel wat (manuren), maar dan heb in ieder geval wat op de plank liggen.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS heeft 45.000 fans naar Amsterdam vervoerd

Bericht door Vinny »

Ik neem aan dat dat ook wel gaat gebeuren ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: NS heeft 45.000 fans naar Amsterdam vervoerd

Bericht door iljitsch »

Vinny schreef:Daarom is er een koninginnedag oplossing bedacht, waarbij veel meer in vaste corridors wordt gereden, zodat problemen op de ene lijn, niet meer zoveel gevolgen heeft voor de andere lijn. Het probleem van dit scenario is dat de baisisdienstregeling een zaterdagse is, zodat veel vroege treinen uitvallen. Daarnaast is koninginnedag een totaal ander soort dag dan een huldiging. Een voetbalelftal heeft geen invloed op festiviteiten in Eindhoven, terwijl typisch op koninginnedag ook in Eindhoven een feest is.
Inderdaad. De planning die ze ingezet hebben is dus ook totaal ongeschikt voor de situatie, zeker nu we achteraf weten dat er maar 45000 mensen naar Amsterdam gekomen zijn. Als we er vanuit gaan dat ze twee ritten gemaakt hebben (heen + terug) dan is dat nog geen 10% van het dagelijkse aantal treinritten, niks dus. Het zou als NL wereldkampioen geworden was wel wat meer geworden zijn, maar zelfs dan lang niet die miljoen waarover gespeculeerd werd.

Ik begin sterk het idee te krijgen dat veel te veel treinen op Amsterdam rijden, waardoor wat gedonder daar veel te veel doorwerkt naar de rest van het land.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten