Randstadrail

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
student
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 09 apr 2008, 16:41

Randstadrail

Bericht door student »

Ik was afgelopen week een kijkje aan het nemen op de Randstadrail (erasmuslijn). Ik voreg mij af hoe het met de eigendomsverhoudingen op deze lijn zit. Weet iemand welke afspraken er zijn gemaakt tussen HTM, RET, ProRail en NS?

Het leek me dat de halte zelf van de RET was, de SOS palen waren bijvoorbeeld in de RET stijl en de stationsnaamaanduiding, echter beneden stonden wel gewoon ProRail fietsenstallingen (de Tulp), en daar zaten stickers op voor het huren van een NS fietskluis.

Kortom weet iemand hoe het zit met deze eigendomsverhoudingen?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Randstadrail

Bericht door Vinny »

ProRail heeft het beheer van de infrastructuur overgedragen aan de regio: de Haaglanden en Stadsregio Rotterdam. Die hebben het op hun beurt weer overgedragen aan de vervoerder: De RET en de HTM. Het gezamelijke deel van de metrolijn RET-HTM wordt volgens mij beheerd door de HTM.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Randstadrail

Bericht door Chauf21 »

Het is goed mogelijk dat het beheer van de fietsstallingen is overgeheveld aan NS Stations/NS Poort.
Het is ook mogelijk dat de fietskluisjes restanten zijn van de voormalige NS-stations en nooit zijn weggehaald :)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Randstadrail

Bericht door Wubbo »

Het beheer van de fietskluizen ligt volgens mij bij NS Fiets. De OV-fiets zit tegenwoordig ook bij NS, het verbaast me dus niet dat ze ook fietskluizen buiten NS-stations beheren.
student
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 09 apr 2008, 16:41

Re: Randstadrail

Bericht door student »

Kwam inmiddels onderstaande bericht tegen. Toch lijkt ProRail wel zaken te beheren maar dan in opdracht van de Stadsgewesten i.p.v. het Rijk? Lijkt toch een andere situatie dan op het regionale spoor zoals in Gronigen of heb ik het mis?

Ruim baan voor RandstadRail: ProRail draagt beheer van spoorlijnen over aan RandstadRail

Op 3 juni heeft ProRail het beheer van twee spoorlijnen, de Zoetermeer Stadslijn en de Hofpleinlijn, officieel overgedragen aan RandstadRail. ProRail heeft de laatste jaren hard gewerkt aan de ombouw van de Hofplein- en Zoetermeer Stadslijn in verband met de komst van deze nieuwe light-railverbinding. Zo zijn alle bestaande NS-stations omgebouwd en zijn er een aantal nieuwe haltes aangelegd. Daarnaast is zo
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Randstadrail

Bericht door Daniel »

Vinny schreef:Het gezamelijke deel van de metrolijn RET-HTM wordt volgens mij beheerd door de HTM.
Klopt bijna... op de RET Metro-website kan je een mooi overzichtje bekijken wat RET-gebied is en wat HTM-gebied is: de overgang zit dus tussen Berkel Westpolder en Pijnacker Zuid.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Randstadrail

Bericht door Karl »

Wubbo schreef:Het beheer van de fietskluizen ligt volgens mij bij NS Fiets. De OV-fiets zit tegenwoordig ook bij NS, het verbaast me dus niet dat ze ook fietskluizen buiten NS-stations beheren.
Er zijn toch wel meerdere plekken waar fietskluizen door NS/OV-fiets worden beheerd? Ik had ooit begrepen dat er op de Zuid-Hollandse eilanden ook van die dingen kwamen, terwijl de enige vervoerder daar Arriva (en de RTM ;)) is.
Het is een spectrum.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Randstadrail

Bericht door Wubbo »

OV-Fiets is ook op busstations (Amstelveen meen ik) etc te vinden. Maar OV-Fiets zit nog niet zo lang bij NS, de vraag is of ze ook zonder OV-Fiets al kluizen buiten NS-stations beheerden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten