Zwartrijden ondanks ov-chip populair bij GVB

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Zwartrijden ondanks ov-chip populair bij GVB

Bericht door Ennes »

Bee schreef:
Vinny schreef:Verder heb ik wel eens eerder op dit forum geschreven dat de stadsregio best wel eens werk kan maken van dagkaartjes die in de hele stadsregio Amsterdam geldig zijn en de GVB dagkaartjes ook geldig moet laten zijn in Connexxion en Arriva bussen voorzover het traject binnen de stadsgrenzen van Amsterdam wordt afgelegd... , ik krijg altijd plaatsvervangde schaamte als toeristen door de chauffeur van een der streeklijnen tussen het Leidseplein en het Haarlemmerplein de bus wordt uitgeschopt met de mededeling: probeer het GVB maar.. :roll:
Ja, dat snap ik dus ook niet (en toch weer wel). Zowel de stadsregio als het reizigersoverleg zitten dat continue te pushen, maar Arriva en Connexxion beweren dat het technisch heel ingewikkeld is. Nu lijkt mij dat alles behalve ingewikkeld eigenlijk, maar bestaat er gewoon onwil omdat ze dan weer met verdeelsleutels voor de reizigersinkomsten moeten gaan werken :roll:
En naar mijn idee zou het nu helemaal heel simpel kunnen met de OV-Chipkaart. Zoals in elke zichzelf respecterende buitenlandse stad, die een toeristenkaart heeft, die min of meer gesponsord wordt door de Atracties met een boekje met allerlei kortingsbonnen enz. die de toerist voor een x bedrag kan kopen en zo de hele dag kan reizen, zonder moeilijk een kaart te kopen en saldo te laden.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Zwartrijden ondanks ov-chip populair bij GVB

Bericht door Geert »

find_your_spot schreef:
Caspar schreef: Dagje kaasmarkt Alkmaar? Waar parkeer je de auto
Q-Park P&R Kruseman van Eltenweg
Caspar schreef: Dagje strand Zandvoort: Waar parkeer je de auto
Auto parkeer je bij Haarlem Spaarnwoude gratis bij de IKEA en vanaf daar pak je goedkoper de trein.
Een toerist gaat geen auto huren (met alle rompslomp, reservering, kosten) om uiteindelijk alsnog met de trein te gaan, dat zou je zelf ook niet doen in het buitenland toch?

Maar ik vind het sowieso van tunnelvisie getuigen om te zeggen: 'toeristen zijn veel beter af met de auto, ze huren er maar een'. Er zijn genoeg toeristen die om allerlei redenen geen auto kunnen of willen huren, alleen al voor hen loont het om te investeren in een toerist-vriendelijk OV. Dat geldt voor het OV in Amsterdam, dat geldt ook voor het OV in de rest van Nederland. Heldere tarieven en geen afwijkende producten per vervoersbedrijf zouden in dat opzicht al een heleboel schelen. Als het OV goed genoeg is reizen er vanzelf meer toeristen per OV (omdat ze de kwaliteit en het gemak waarderen), de verstokte autorijders kunnen alsnog met de auto als ze dat liever willen. Dat is in ieder geval een beter uitgangspunt dan 'toeristen gaan maar met de auto en er gaat niets aan het OV veranderen'.
Excuse moi... Hoe denk jij dat 7/10 GVB buschauffeurs, 4/10 GVB trambestuurders, 8/10 GVB metrobestuurders en 3/10 GVB schippers elke dag naar zijn werk gaat?
Ik zal je uit je droom halen... MET DE AUTO!
Ja, omdat die GVB'ers voordat de eerste rit begint op hun werk moeten zijn, die moeten ze immers zelf rijden. Toeristen werken niet bij het GVB.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Zwartrijden ondanks ov-chip populair bij GVB

Bericht door willy84 »

Dit topic ging 1 pagina over zwartrijden en 3 pagina's over allemaal andere onderwerpen.. -o-
immer kwaliteits posts
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Zwartrijden ondanks ov-chip populair bij GVB

Bericht door find_your_spot »

Het zwartrijden heb ik gister inderdaad 17 keer zien gebeuren toen ik een ritje maakte van CS naar Noord met lijn 33.

Iedereen checkte voorin keurig in en achterin checkte 17 mensen "stiekem" weer uit.

Voor nieuwe mensen kostte dit ritje dan 0,78 cent, voor overstappers was het 0,00 *O*

Niks nieuws natuurlijk, wel lekker goedkoop.
For Your Railroad Adventures
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Zwartrijden ondanks ov-chip populair bij GVB

Bericht door Ennes »

find_your_spot schreef:Het zwartrijden heb ik gister inderdaad 17 keer zien gebeuren toen ik een ritje maakte van CS naar Noord met lijn 33.

Iedereen checkte voorin keurig in en achterin checkte 17 mensen "stiekem" weer uit.

Voor nieuwe mensen kostte dit ritje dan 0,78 cent, voor overstappers was het 0,00 *O*

Niks nieuws natuurlijk, wel lekker goedkoop.
En eigenlijk ook niet zo heel veel anders dan met de strippenkaart, op ritten waarbij je tijdens de rit de zonegrens passeert
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Zwartrijden ondanks ov-chip populair bij GVB

Bericht door find_your_spot »

Ennes schreef: En eigenlijk ook niet zo heel veel anders dan met de strippenkaart, op ritten waarbij je tijdens de rit de zonegrens passeert
Daar kon de buschauffeur onthouden waar je was ingestapt en hoeveel zones je tot de zonegrens mee mocht.

Heb dit bijvoorbeeld zo'n 19 keer mee gemaakt op de Connexxion lijnen 142, 170, 172 dat iemand een 2 strippenkaartje voor 1,60 kocht op Amsterdam CS.

Vervolgens bij het Haarlemmermeerstation werd deze passagier er letterlijk door de buschauffeurs uitgeslagen! Terecht *O*
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Zwartrijden ondanks ov-chip populair bij GVB

Bericht door Caspar »

Waarom kan een chauffeur dat niet doen bij iemand die direct weer uitcheckt?
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Zwartrijden ondanks ov-chip populair bij GVB

Bericht door Ennes »

find_your_spot schreef:
Ennes schreef: En eigenlijk ook niet zo heel veel anders dan met de strippenkaart, op ritten waarbij je tijdens de rit de zonegrens passeert
Daar kon de buschauffeur onthouden waar je was ingestapt en hoeveel zones je tot de zonegrens mee mocht.

Heb dit bijvoorbeeld zo'n 19 keer mee gemaakt op de Connexxion lijnen 142, 170, 172 dat iemand een 2 strippenkaartje voor 1,60 kocht op Amsterdam CS.

Vervolgens bij het Haarlemmermeerstation werd deze passagier er letterlijk door de buschauffeurs uitgeslagen! Terecht *O*
Stoer hoor!!! :roll:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Zwartrijden ondanks ov-chip populair bij GVB

Bericht door willy84 »

Ik vind het zo pauper oneerlijk dat je zelf wel betaalt en vele andere mensen gratis rijden. Lekker sociaal uch uch!
immer kwaliteits posts
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Zwartrijden ondanks ov-chip populair bij GVB

Bericht door les7 »

Zag het vandaag bij de poortjes in Schiedam ook. Eén iemand checkt uit, en ze lopen samen met z'n tweeën naast elkaar door het brede poortje. Leuk om te zien als je net een abonnement van €68,- hebt afgetikt. -o-

Ik kan alle zwartrijders wel opnoemen die ik in m'n leven gezien heb, maar dan heb ik al 20 pagina's gevuld.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten