Wat vinden jullie van een website over het OV in Delft?

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
jamy015
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 29 aug 2010, 19:16
Locatie: Dt

Wat vinden jullie van een website over het OV in Delft?

Bericht door jamy015 »

Om te beginnen: Hoi! :D Ik ben nieuw, lees al een paar weken mee maar ben nu dan toch eindelijk lid geworden.

Waar dit topic over gaat: Ik loop al een tijdje met een idee om een site over het OV in Delft op te richten. De site zou dan de volgende onderdelen hebben:

- Commons (net als Wikimedia Commons, voornamelijk foto's maar de naam geeft ruimte voor andere dingen) (MediaWiki)
- Wiki (net als de wiki van OV in Nederland) (MediaWiki)
- en misschien later (als de bezoekersgroep wat gegroeid is) Forum (net als waar je nu bent :P ) (phpBB)

Wat vind je (als Delftenaar) hiervan? Denk je dat het storm gaat lopen of juist rustig blijft? Denk je dat de site erg groot wordt of gemiddeld blijft? Vind je dat er te veel of te weinig onderdelen zijn? Of heb je misschien iets met computers en vind je dat ik de verkeerde software kies? Laat je reactie achter en laat me het weten!
Oud forumgebruiker

Re: Wat vinden jullie van een website over het OV in Delft?

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik denk dat het erg druk zal worden. Hier is veel vraag naar.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Wat vinden jullie van een website over het OV in Delft?

Bericht door iljitsch »

Tja, ik vraag me af of zo'n site levensvatbaar is. In tegenstelling tot de grote steden heeft Delft geen eigen vervoerder dus dat maakt het lastig, lijkt mij.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Wat vinden jullie van een website over het OV in Delft?

Bericht door Chauf21 »

Ik weet niet wat voor plannen je precies hebt, maar het staat je vrij om op de Wiki en het forum van OVNL informatie en nieuwsberichten over 'jouw' regio te plaatsen :)
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Wat vinden jullie van een website over het OV in Delft?

Bericht door Raymond »

Er heeft wel een site over het OV in Delft bestaan, maar die is opgeheven. De reden daarvan weet ik overigens niet, maar erg druk is het daar nooit geweest voor zover ik weet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie van een website over het OV in Delft?

Bericht door Suus »

Was die niet gefuseerd met die website over het OV in Zoetermeer? Of zou dat weer een andere site geweest zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie van een website over het OV in Delft?

Bericht door Daniel »

Ik kom met snel googlen wel deze tegen: http://www.ovindelft.webs.com/
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
jamy015
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 29 aug 2010, 19:16
Locatie: Dt

Re: Wat vinden jullie van een website over het OV in Delft?

Bericht door jamy015 »

Chauf21 schreef:Ik weet niet wat voor plannen je precies hebt, maar het staat je vrij om op de Wiki en het forum van OVNL informatie en nieuwsberichten over 'jouw' regio te plaatsen :)
Dat dan weer wel...
Daniel schreef:Ik kom met snel googlen wel deze tegen: http://www.ovindelft.webs.com/
Klopt, maar dat is echt een 'op zichzelf staande' website. Ik zou dus (met de wiki en misschien het forum) een community maken. Maar dat is OV in Nederland ook al, wat het punt van Chauf21 versterkt...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie van een website over het OV in Delft?

Bericht door Daniel »

Denk niet dat een zoiets op regionaal of zelfs plaatselijk niveau erg levensvatbaar is. Althans, niet met het "zomaar even" opbouwen van 'n site.

Zowiezo moet je het niet voor het aantal bezoekers doen maar meer voor de waardering door die bezoekers. En dan komt het er dus op neer dat je meer een uitgebreid naslagwerk krijgt met bijvoorbeeld ook historisch fotomateriaal enzo.
Alvast een waarschuwing: dat kost heel wat tijd en voor zomaar 'n simpele fotosite (en daar zijn er echt heel veel van => dus niet uniek) zullen weinig mensen materiaal beschikbaar stellen, dan moet je echt wel meer bieden.
Om als voorbeeld m'n eigen site te nemen: da's inmiddels 9,5 jaar werk om alles bij elkaar te verzamelen waarvan de eerste jaren toch redelijk moeizaam waren. Immers moet je eerst je contacten opbouwen en da's dan nog relatief makkelijk bij (destijds) een kleine stadsvervoerder dan bij de grotere streekvervoerders die in Delft actief zijn en waren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Wat vinden jullie van een website over het OV in Delft?

Bericht door willy84 »

ziggy schreef:Ik denk dat het erg druk zal worden. Hier is veel vraag naar.
:Y
immer kwaliteits posts
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 139 gasten