Concessie regio Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie regio Utrecht

Bericht door Suus »

lamar schreef:Qbuzz had ingeschreven en volgensmij arriva ook maar die weet ik niet zeker
Bij de Provincie Utrecht hebben volgens mij Veolia en Connexxion meegedaan. Veolia is in die periode nog boos geweest op het BRU omdat de aanbesteding slechts voor 3 jaar was en had daarom niet daarvoor ingeschreven. Het spitsvervoer van het BRU is zelfs na overleg met alle vervoerders naar Connexxion gegaan omdat niemand zich daarvoor had ingeschreven.

Bij Haaglanden deden naast Veolia ook Connexxion en Qbuzz mee.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Concessie regio Utrecht

Bericht door reisthijs »

Karl schreef:Ik vind het typisch dat BRU de mogelijkheid om over te stappen met één kaartje/tarief (?) zo onderschrijft, dat kon/kan (strippenkaart is nog geldig?) tot voorheen met de strippenkaart in de stadsregio's altijd. :N
Bij de OV-chipkaart is dit helaas niet vanzelfsprekend. Daarom juist goed dat het BRU hier aandacht aan besteed! :Y. Blijkbaar is het BRU gelukkig wél van mening dat de reiziger gewoon voor één tarief in de hele regio moet kunnen blijven reizen.

In plaats van zoals in in sommige andere stadsregio's de strippenkaart af te schaffen zonder eerst voor fatsoenlijke alternatieven te zorgen.

Je kan overigens in de trein nu alleen met de strippenkaart reizen binnen de gemeente Utrecht, niet in de rest van de stadsregio. Het zou mooi zijn als je straks inderdaad met één kaartje/tarief in de hele regio kan reizen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Concessie regio Utrecht

Bericht door Geert »

Sterker nog, je kunt niet eens naar alle stations binnen Utrecht reizen per strippenkaart. Zuilen en Terwijde doen niet mee.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie regio Utrecht

Bericht door Suus »

Connexxion maakt bezwaar in Utrecht
UTRECHT - Busmaatschappij Connexxion heeft bij de Regio Utrecht bezwaar aangetekend tegen het gunnen van de busdiensten in dat gebied aan concurrent Qbuzz. Dat heeft Connexxion donderdag bekendgemaakt.
Bron: Nu.nl
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie regio Utrecht

Bericht door Joshua »

Is het nou echt zo gebruikelijk om bij iedere concessie die je verliest daar een zaak van te maken?
Ik zelf ben in ieder geval heel benieuwd hoe Qbuzz het zal gaan doen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21353
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie regio Utrecht

Bericht door Meltrain »

Tja, elke mogelijkheid die de vervoerders zien om eventueel potentieel toch nog geld te verdienen, wordt met beide handen aangegrepen....
Gelukkig gaat deze concessie pas eind 2011 in, zodat Qbuzz* straks nog genoeg tijd heeft om zijn zaakjes op orde te krijgen en het niet zo'n hels karwei wordt als in GD.

*Ik ga er hierbij vanuit dat de bezwaren van Connexxion van tafel worden geschoven, zoals vrijwel wltijd gebeurt in zo'n geval.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten