Concessie regio Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25130
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie regio Utrecht

Berichtdoor Daniel » Di 28 Sep 2010, 22:46

En de logo's van de vervoerder zelf moeten er natuurlijk af. Dan heeft de bus zowiezo wel een verfje nodig anders kan je er door het ontstane kleurverschil alsnog "Connexxion" op zien staan :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11944
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Concessie regio Utrecht

Berichtdoor Geert » Di 28 Sep 2010, 22:47

Ja, dat vind ik echt dikke onzin. Net alsof het achter de schermen niet nog steeds gewoon CXX is die de bussen rijdt, lekker boeien dat die naam dan te zien is :neg:

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25130
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie regio Utrecht

Berichtdoor Daniel » Di 28 Sep 2010, 22:50

Tenzij Qbuzz de concessie wint natuurlijk...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11162
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie regio Utrecht

Berichtdoor Meltrain » Do 30 Sep 2010, 17:57

Wubbo schreef:Ja leuk. Een hele koe is ook duurder dan een pakje ham uit de supermarkt. Maar dat betekent niet dat ik maar een pakje ham moet kopen (terwijl ik geen vlees eet) omdat ik zoveel geld niet uitgegeven heb door geen koe te kopen.

[off-topic]Ham komt van varkens en niet van koeien. ;) [/off-topic]

Maar de naam van de vervoerder mag dus ook niet eens op de bussen komen? :shock:
Het wordt dus echt een 'Breng'-verhaal?
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9101
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Concessie regio Utrecht

Berichtdoor Michael » Do 30 Sep 2010, 19:01

meltrain schreef:
Wubbo schreef:Ja leuk. Een hele koe is ook duurder dan een pakje ham uit de supermarkt. Maar dat betekent niet dat ik maar een pakje ham moet kopen (terwijl ik geen vlees eet) omdat ik zoveel geld niet uitgegeven heb door geen koe te kopen.

[off-topic]Ham komt van varkens en niet van koeien. ;) [/off-topic]

Maar de naam van de vervoerder mag dus ook niet eens op de bussen komen? :shock:
Het wordt dus echt een 'Breng'-verhaal?


Ik dacht gelezen te hebben dat de naam van de vervoerder alleen heel klein op de achterkant mocht komen te staan
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25130
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie regio Utrecht

Berichtdoor Daniel » Do 30 Sep 2010, 19:54

Dat laatste klopt inderdaad.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11162
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie regio Utrecht

Berichtdoor Meltrain » Do 30 Sep 2010, 20:43

Oke, à la Brabant dus?
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9101
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Concessie regio Utrecht

Berichtdoor Michael » Do 30 Sep 2010, 20:48

meltrain schreef:Oke, à la Brabant dus?


niet echt a la brabant want in brabant staat het ook boven aan de zijkant en ook aan de achterkant. maarja het is inderdaad wel ongeveer hetzelfde
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

erik1981
Berichten: 18
Lid geworden op: Ma 01 Jun 2009, 12:11

Re: Concessie regio Utrecht

Berichtdoor erik1981 » Ma 04 Okt 2010, 13:13

Zojuist is bekend geworden dat Q-Buzz per 11/12/2011 de concessie BRU mag gaan uitvoeren. Meer info vinden jullie op http://www.rtvutrecht.nl.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9574
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Qbuzz nieuwe vervoerder regio Utrecht

Berichtdoor Wubbo » Ma 04 Okt 2010, 13:31

Qbuzz nieuwe vervoerder regio Utrecht
Geplaatst op: maandag 4 oktober 2010 13:30
Laatst bijgewerkt: maandag 4 oktober 2010 13:31


Connexxion en GVU zijn per 11 december 2011 niet langer de busvervoerder in de regio Utrecht. Het Bestuur Regio Utrecht heeft de zogenoemde concessie toegekend aan vervoerder Qbuzz. Het bedrijf krijgt het stadsvervoer en het streekvervoer in handen en heeft de verplichting de huidige medewerkers van Connexxion/GVU een baan aan te bieden.
Lees verder

Karl
Berichten: 3646
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Concessie regio Utrecht

Berichtdoor Karl » Ma 04 Okt 2010, 13:39

Dus dat wordt ook Qtramz? Qbuzz timmert wel goed aan de weg, zeker met binnenhalen van belangrijke concessies zoals deze en eerder al GD.

Qbuzz, gefeliciteerd.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Concessie regio Utrecht

Berichtdoor Freek » Ma 04 Okt 2010, 15:04

Felicitaties richting JeePee.
Neemt Qbuzz nu wederom een pauze om de implementatie van de concessie goed te regelen. Weten we in ieder geval dat de komende aanbestedingen geen bieding van Qbuzz verwacht kan worden.

Karl
Berichten: 3646
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Concessie regio Utrecht

Berichtdoor Karl » Ma 04 Okt 2010, 15:08

Is er ergens een overzicht van welke aanbiedingen vervoerders de komende tijd (is die pauze dan tot midden 2011 ofzo?) kunnen doen?
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25130
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie regio Utrecht

Berichtdoor Daniel » Ma 04 Okt 2010, 15:25

Mja, gefeliciteerd JeePee... :pos: (Komt er trouwens per eind volgend jaar ook voor 't eerst een Qbuzz-bus in de buurt van hun hoofdkantoor)
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Klaasje
Berichten: 5994
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Deventer/Amersfoort/Amsterdam

Re: Concessie regio Utrecht

Berichtdoor Klaasje » Ma 04 Okt 2010, 17:44

Gaat de NS dus toch nog naar Nieuwegein rijden :lol:
Deze Concessie bevat volgens mij de grootste Stadsdienst van het Connexxionconcern. Ergens had ik het ze wel gegund. 1 miljard omzet is natuurlijk geen kattepis en ze hebben wel erg veel verloren (waar ze niet als enige op hebben ingeschreven). Hopen dat Qbuzz er iets moois van maakt *O*

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25130
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie regio Utrecht

Berichtdoor Daniel » Ma 04 Okt 2010, 20:19

Klaasje schreef:Deze Concessie bevat volgens mij de grootste Stadsdienst van het Connexxionconcern.

Kan je denk ik wel stellen ja. De agglomeratie Utrecht (Utrecht + Vleuten-De Meern + Maarssen) waar 't GVU nu rijdt heeft bv. al 1,8 keer zoveel inwoners als Almere wat de enige stadsdienst is waarvan ik het idee had dat 'ie nog een beetje in de buurt komt.
Betreft totaal 218 bussen en 600 chauffeurs plus nog eens 200 indirecten van alleen nog het GVU volgens de cijfertjes in 't AD van vandaag.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31537
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie regio Utrecht

Berichtdoor Suus » Ma 04 Okt 2010, 20:35

Over Maarssen loopt nog een discussie. Die gemeente gaat fuseren met onder ander Breukelen. Die nieuwe gemeente wordt waarschijnlijk geen lid van het BRU, waardoor de Provincie Utrecht dan verantwoordelijk wordt voor het busvervoer in Maarssen.

RTV Utrecht trekt in de filmpjes ook meteen even alle problemen erbij met de OV-Chipkaart en het bussentekort in Rotterdam. Tja.

Eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe dit gaat lopen. Dit lijkt mij een mooie casus voor het stadsvervoer. Als hier alles goed gaat na een paar jaar kan dan misschien het OV in de andere steden alsnog openbaar aanbesteed worden.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25130
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie regio Utrecht

Berichtdoor Daniel » Ma 04 Okt 2010, 20:42

Dat er een compleet nieuw lijnennet moet komen (stad en streek geïntegreerd) is natuurlijk wel een zeker risico. Daar kan meer in misgaan dan als je simpelweg een bestaand net overneemt en hooguit wat kleine aanpassingen maakt. En zelfs in het laatste geval is dat geen garantie dat alles goed gaat.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31537
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie regio Utrecht

Berichtdoor Suus » Ma 04 Okt 2010, 20:48

Kan er veel aangepast worden voor de reiziger daar zonder dat de mensen in de streekbussen het idee hebben dat ze in een hybride slak zitten?
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25130
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie regio Utrecht

Berichtdoor Daniel » Ma 04 Okt 2010, 20:51

Denk dat het daarbij vooral om ruilen van routes zal gaan. Veel door te koppelen valt er niet zonder dat je hybrides buiten de huidige agglomeratie krijgt. Hoewel Nieuwegein dusdanig aan Utrecht zit vastgegroeid dat je daar eventueel wel stadsdiensten naartoe kunt doorkoppelen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Klaasje
Berichten: 5994
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Deventer/Amersfoort/Amsterdam

Re: Concessie regio Utrecht

Berichtdoor Klaasje » Ma 04 Okt 2010, 21:11

Daniel schreef:
Klaasje schreef:Deze Concessie bevat volgens mij de grootste Stadsdienst van het Connexxionconcern.

Kan je denk ik wel stellen ja. De agglomeratie Utrecht (Utrecht + Vleuten-De Meern + Maarssen) waar 't GVU nu rijdt heeft bv. al 1,8 keer zoveel inwoners als Almere wat de enige stadsdienst is waarvan ik het idee had dat 'ie nog een beetje in de buurt komt.
Betreft totaal 218 bussen en 600 chauffeurs plus nog eens 200 indirecten van alleen nog het GVU volgens de cijfertjes in 't AD van vandaag.

Misschien Eindhoven? Redelijk frequent en met een enorm lijnennet.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25130
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie regio Utrecht

Berichtdoor Daniel » Ma 04 Okt 2010, 21:17

SRE heeft 733.389 inwoners, BRU 660.185. Regio Eindhoven is dus inderdaad groter maar dat betekend niet noodzakelijkerwijs meer busvervoer.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4004
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie regio Utrecht

Berichtdoor reisthijs » Ma 04 Okt 2010, 21:50

Het Utrechtse busvervoer is toch net wat frequenter. In Eindhoven zijn weinig lijnen met meer dan een kwartierdienst en zakt de frequentie 's avonds naar 2x/uur in plaats van 4x/uur.

Daniel schreef:Dat er een compleet nieuw lijnennet moet komen (stad en streek geïntegreerd) is natuurlijk wel een zeker risico.
In het bestek lees ik dat het nieuwe lijnennet moet 'voortborduren' op het huidige lijnennet en dat doorkoppelingen worden herzien. De voorgestelde nummering verschilt ook niet vreselijk veel van de huidige nummering. Dus ik krijg eigenlijk niet de indruk dat er een compleet nieuw lijnennet gaat komen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Karl
Berichten: 3646
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Concessie regio Utrecht

Berichtdoor Karl » Ma 04 Okt 2010, 21:51

Maar SRE bestaat uit 21 gemeentes, BRU uit negen. Bij SRE hoort ook een plaats Helmond (bijna 90.000 inwoners), terwijl Amersfoort (ligt ook dichtbij Utrecht) met bijna 150.000 inwoners bijvoorbeeld niet bij het BRU hoort. Volgens mij zijn het appels en peren.

Op Wikipedia zag ik overigens dat BRU eerst veel groter was, weet iemand waarom het gebied zo verkleind is? Is dat destijds ook met andere regio's gebeurd?
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
030utrechtt
Berichten: 95
Lid geworden op: Di 02 Mar 2010, 21:53

Re: Concessie regio Utrecht

Berichtdoor 030utrechtt » Ma 04 Okt 2010, 23:13

vind dat je het stadsnet van eindhoven totaal niet kan vergelijken met utrecht.
de frequenties zijn laag in eindhoven
volgens mij hebben ze het in arnhem nog stukken beter kwa frequenties.
vind dat een stad als eindhoven veel beter verdient.

ik ben trouwens benieuwd naar de extra dubbelgelede bussen die er gaan komen.
heb het idee dat die op lijn 28 ingezet gaan worden. denk niet dat ze nog meer bussen zullen inzetten richting de uithof want die rijden al maximaal.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 5 gasten