Bach tegen overlast Utrecht Overvecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Bach tegen overlast Utrecht Overvecht

Bericht door Suus »

Bach tegen overlast
Op station Utrecht Overvecht klinkt sinds deze week vanaf negen uur ’s avonds Bach op de perrons. Na een korte proef met klassieke muziek op station Gouda willen Prorail en NS met een uitgebreide proef op dit station bekijken of reizigers zich veiliger voelen als er Bach klinkt. Wellicht zoeken hangjongeren dan een andere plek, zo is de gedachte.

Op Utrecht Overvecht zijn ook andere maatregelen genomen, zoals meer cameratoezicht, meer verlichting en de plaatsing van dodehoekspiegels.

‘NS en Prorail hadden aan reizigers gevraagd of ze zich prettig voelden op diverse stations. Hieruit bleek dat station Utrecht Overvecht niet als prettig werd ervaren. ‘Met name vanwege hangjongeren’, aldus een woordvoerder van Prorail.
Bron: Volkskrant.nl
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Bach tegen overlast Utrecht Overvecht

Bericht door Wubbo »

Ben ik net een maand verhuisd, voelt men zich ineens onveilig op 'mijn' Utrecht Overvecht... ;-)

Overigens is de nieuwe verlichting daar geen verbetering (die is minder fel). Van hangjongeren heb ik er verder eigenlijk nooit last gehad, ik denk dat die vooral voor het station staan en vraag me af of daar de muziek ook klinkt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Bach tegen overlast Utrecht Overvecht

Bericht door Geert »

Mmm, ik heb al een paar keer gezien dat er jongeren aan het hangen waren op het perron en ook wel dat de politie ze dan aansprak/wegvoerde. Ben benieuwd of die klassieke muziek helpt ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten