Pagina 1 van 1

Kamer voorstander van aanleg station Kethel

Geplaatst: do 07 okt 2010, 20:53
door Daniel
Kamer voorstander van aanleg station Kethel
Geplaatst op: donderdag 7 oktober 2010 20:52
Laatst bijgewerkt: donderdag 7 oktober 2010 20:53


De Tweede Kamer wil dat het station Schiedam-Kethel alsnog wordt gebouwd. Minister Eurlings had het project uitgesteld, omdat het teveel geld zou kosten.
VVD, PvdA en Christenunie denken dat de kosten mee kunnen vallen als alleen het spoor vlak voor Schiedam Kethel wordt verdubbeld.
Lees verder

Re: Kamer voorstander van aanleg station Kethel

Geplaatst: do 07 okt 2010, 22:27
door Wubbo
Ja, natuurlijk wordt het goedkoper als je minder infra aanlegt. Logisch. Maar kun je dan ook een normale dienstregeling uitvoeren?

Re: Kamer voorstander van aanleg station Kethel

Geplaatst: do 07 okt 2010, 22:55
door Vinny
Als je het spoor vanaf Kethel tot aan Rotterdam viersporig maakt wel ja.

Re: Kamer voorstander van aanleg station Kethel

Geplaatst: do 07 okt 2010, 23:10
door Ennes
Dan ben ik benieuwd hoe lang het duurt voor ze gaan zeuren dat het een IC station moet worden. om vervolgens te zeuren dat de reistijd zo lang is.

Re: Kamer voorstander van aanleg station Kethel

Geplaatst: vr 08 okt 2010, 09:58
door reisthijs
Wat bazel jij nou weer? Het gaat hier gewoon om een simpel stoptreinstationnetje...
Vinny schreef:Als je het spoor vanaf Kethel tot aan Rotterdam viersporig maakt wel ja.
Dan is alleen Kethel-Schiedam Centrum verdubbelen genoeg, dat is ook maar een klein stukje eigenlijk.

Re: Kamer voorstander van aanleg station Kethel

Geplaatst: vr 08 okt 2010, 13:11
door Geert
Als de Hoekse ook nog op korte termijn wordt omgebouwd tot metrolijn heb je zelfs viersporigheid van Kethel tot Rotterdam Centraal (en verder).

Re: Kamer voorstander van aanleg station Kethel

Geplaatst: vr 08 okt 2010, 13:13
door jesse-cruzu
Als de metro naar Hoek van Holland doorgetrokken wordt, komen de 2 Sprinter sporen vrij en kan je een 4 sporig traject maken. Dan zou Kethel een station krijgen en kunnen de Intercity's gewoon doorijden.

Owja, en dan gelijk maar tramlijn 21 verlengen naar het nieuwe station :)