RGL naar Alphen heeft bij voorbaat al vertraging

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

RGL naar Alphen heeft bij voorbaat al vertraging

Bericht door Wubbo »

RGL naar Alphen heeft bij voorbaat al vertraging
Geplaatst op: donderdag 28 oktober 2010 00:10
Laatst bijgewerkt: donderdag 28 oktober 2010 00:12


Als sneltram Rijn Gouwe Lijn (RGL) eenmaal rijdt krijgen reizigers tussen Leiden en Alphen aan den Rijn mogelijk met flinke vertragingen te maken. De sneltram moet namelijk altijd wachten tot de trein voorbij is voordat zij het bestaande spoor op mag.

Dat staat in een brief die de NS 15 juli stuurden aan gedeputeerde Asje van Dijk (CDA) van verkeer.
Lees verder
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: RGL naar Alphen heeft bij voorbaat al vertraging

Bericht door Klaasje »

Hmm.. Wat was de NS-truc om het aantal vertragingen te verminderen een paar jaar terug ook alweer..?
Extra rijtijd invoegen toch? Dat kan toch ook gewoon bij de tram om te voorkomen dat die te laat komt.? Of zie ik dat verkeerd?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: RGL naar Alphen heeft bij voorbaat al vertraging

Bericht door Suus »

Zeer curieuze vormgeving heeft dat weblog. Ik ga de brief eens uitgebreid lezen vanavond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: RGL naar Alphen heeft bij voorbaat al vertraging

Bericht door Vinny »

Merkwaardig ik ben er vanuit gegaan dat het plan was om enkelsporig bedrijf voor de lightrail te hebben en de NS trein op het andere spoor ernaast. Alleen in geval van calamiteit zou de NS trein op het regiospoor en andersom kunnen rijden. Maar wellicht is dit weer achterhaald hoor.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 53 gasten