Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door Vinny »

willy84 schreef:Dan kom je nog niet in Utrecht natuurlijk! Wat een bende... -o-
OK Handleiding: Hoe kom ik in Utrecht vanaf Alphen?
- Neem de interliner naar Schiphol.
- Neem een van de bussen naar Schiphol Zuid
- Stap over op lijn 140 naar Uithoorn
- Stap in Uithoorn over op lijn 130 naar Breukelen
- Stap in Breukelen over op lijn 120 naar Utrecht...

Het is natuurlijk niet de makkelijkste weg, maar zo zou ik het dus doen... :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door Fles »

Gaat er van Uithoorn geen directe 140 meer naar Utrecht dan?

Schiphol - Alphen - Woerden - Terwijde - Utrecht geen optie dan?

Ik kan niet zo goed schaken met bussen -o-
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door Vinny »

Nee, de directe 140 is opgeheven :(
Vroeger... reed er een directe bus Haarlem-Utrecht. De "nieuwe" route Aalsmeer - Utrecht zit nog een beetje in mijn kop ;) Jouw optie zal nu wel handiger zijn, maar allicht veel drukker. De 140 en de 130 zijn echt sluiproutes..., ze gaan over de N201 en de A2. En dan weet je het wel..., veel files...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door Daniel »

Fles schreef:Schiphol - Alphen - Woerden - Terwijde - Utrecht geen optie dan?
Er rijdt geen bus van Alphen naar Woerden :wink: Van Woerden naar Utrecht Centraal kan wel rechtstreeks trouwens met de bus, hoeft niet via Terwijde.

RTV Utrecht meldt verder nog:
De brand brak rond 16.20 uur uit in een aggregaat in een een relaisruimte van ProRail. Eerst is geprobeerd te blussen met CO2, maar toen dat niet lukte, is water gebruikt. Daardoor kwam accuzuur vrij waardoor het aggregaat compleet vernield is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door Suus »

Vinny schreef:
willy84 schreef:Dan kom je nog niet in Utrecht natuurlijk! Wat een bende... -o-
OK Handleiding: Hoe kom ik in Utrecht vanaf Alphen?
- Neem de interliner naar Schiphol.
- Neem een van de bussen naar Schiphol Zuid
- Stap over op lijn 140 naar Uithoorn
- Stap in Uithoorn over op lijn 130 naar Breukelen
- Stap in Breukelen over op lijn 120 naar Utrecht...

Het is natuurlijk niet de makkelijkste weg, maar zo zou ik het dus doen... :)
Ok, betere handleiding:

Bus terug naar Leiden en opnieuw beginnen:
Bus naar Gouda (187), en dan bus naar Utrecht (180).

Andere mogelijkheid:
Bus naar Schiphol, Bus naar Bijlmer (300), Bus naar Utrecht (120)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door Stephan »

Geen treinen meer op Utrecht Centraal, wel genoeg mensen op het busstation en in de hallen van Hoog Catharijne.Leuk gezicht vooral die bussen met "999 Geen Dienst". De bussen die wel reden waren echt in een paar seconden van voor tot achteren gevuld. Vooral de lijnen naar Zeist, Breukelen en Houten deden het goed.

Verder stond lijn 180 op het 'normale' busstation. Deze vertrekt normaal vanaf het Jaarbeursplein. Maar dat zal ongetwijfeld gedaan zijn met oog op krappe capaciteit op het busstation daar. Opvallend ook dat lijn 3 naar Zuilen niet druk was. Treinen rijden immers vanaf station Zuilen. En tot slot reed er een lijn 26 richting Vleuterweide met +30. Deze is eerder op de route gekeerd.

Stephan
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door iljitsch »

Zet de NS geen bussen in? Als ze dat een paar uur geleden gedaan hadden tussen de dichstbijzijnde stations waar nog wat rijdt zou in elk geval iedereen vanavond nog thuis kunnen komen...

Kan er zonder treindienstleiders echt helemaal niks rijden?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door Suus »

Nee, want het systeem is niet zo opgezet dat ander posten de verkeersleiding van Utrecht integraal kan overnemen, misschien wel de randgebieden maar niet Utrecht zelf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door Klaasje »

Sterker nog.. De brand is geweest in de ruimte die nodig is om de seinen en wissels van Utrecht CS überhaubt te kunnen bedienen. Dat wordt nog leuk als dat defect blijkt te zijn omdat dat zou betekenen dat alles alleen met het handje van dichtbij bediend kan worden.
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door Stephan »

iljitsch schreef:Zet de NS geen bussen in? Als ze dat een paar uur geleden gedaan hadden tussen de dichstbijzijnde stations waar nog wat rijdt zou in elk geval iedereen vanavond nog thuis kunnen komen...

Kan er zonder treindienstleiders echt helemaal niks rijden?
Rond 20.30 uur stonden er wel een aantal touringcars rondom het Jaarbeursplein. Aan de rand van de stad kwamen ook lege touringcars binnen. Maarja, er staan ook files door de stad heen waardoor die bussen niet bijster snel ergens komen. Ik kwam ook nog een gelede Volvo op lijn 401 tegen.

Opmerkelijk ook wel is dat er geen treinen kunnen rijden naar Gouda en Geldermalsen, maar vanaf Utrecht Zuilen rijden wel gewoon treinen. Het hele traject hoor namelijk bij de TRDL Amsterdam.

Volgens de nieuwste berichten ook morgen geen treinen.

Stephan
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door Daniel »

@Klaasje: Dan lijkt me dan een kwestie van wissels vastzetten in een bepaalde stand en dan gaan pendelen. De beveiliging op de omliggende lijnen bevindt zich in ieder geval langs die lijnen zelf, dus zolang de verbindingen daarheen nog bruikbaar zijn is dat nog wel te bedienen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door Klaasje »

Dat dacht ik ook.. maar hoe zit het met de beveiliging?
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door iljitsch »

Bee schreef:Nee, want het systeem is niet zo opgezet dat ander posten de verkeersleiding van Utrecht integraal kan overnemen, misschien wel de randgebieden maar niet Utrecht zelf.
Ik bedoel helemaal zonder treindienstleiding. Uiteraard levert dit enorme beperkingen op, maar je zou toch wat "blind" kunnen doen zou je denken. Al was het maar één trein, die kan in z'n eentje niet tegen een andere aanrijden...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door Daniel »

Heel beperkte dienst met rijden op zicht? Hoewel dat eigenlijk alleen werkbaar is op de kortere trajecten (bv. richting Bilthoven). Als er maximaal één trein tegelijk tussen Utrecht en Arnhem mag rijden schiet dat bijvoorbeeld niet erg op :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door Suus »

Er wordt vannacht geslapen in de Jaarbeurs en in een sporthal in Woerden. Dat schijnt ook propvol reizigers te staan (zoals gebruikelijk het afvoerputje van Utrecht)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door Fles »

Op fok is er eoa gasdebiel die het NIET kan geloven dat je niet even 600 bussen kan inzetten om die mensen af te voeren. WAT een gepruts inderdaad :lol:
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door lint41 »

Daniel schreef:Heel beperkte dienst met rijden op zicht? Hoewel dat eigenlijk alleen werkbaar is op de kortere trajecten (bv. richting Bilthoven). Als er maximaal één trein tegelijk tussen Utrecht en Arnhem mag rijden schiet dat bijvoorbeeld niet erg op :wink:
Nouja, aangezien P-seinen op zich gewoon blijven werken kan je m.i. best pendelen tussen Bunnik en Arnhem ;) Moet je alleen even rijden op zicht door de (rode) bediende seinen bij de Haar, maar ook dat lijkt me te doen. Desnoods kan je toch vanaf de post Arnhem coördineren via GSMR?
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door iljitsch »

Tja één trein is toch weer honderden mensen die niet in de jaarbeurs hoeven te slapen.

Wat me helemaal irritant lijkt is dat als er na die nacht op zo'n veldbedje je nog steeds niet uit Utrecht weg kan...
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door Bart »

Daniel schreef:Heel beperkte dienst met rijden op zicht? Hoewel dat eigenlijk alleen werkbaar is op de kortere trajecten (bv. richting Bilthoven). Als er maximaal één trein tegelijk tussen Utrecht en Arnhem mag rijden schiet dat bijvoorbeeld niet erg op :wink:
Twee, want het is dubbelspoor. Als je twee keer 18 bakken VIRM naar Ah stuurt (geen idee hoeveel je er kunt koppelen eigenlijk), schoont het al aardig op.
Fles schreef:Op fok is er eoa gasdebiel die het NIET kan geloven dat je niet even 600 bussen kan inzetten om die mensen af te voeren. WAT een gepruts inderdaad :lol:
Ik dacht dat je op fok bekwaam moest zijn in het herkennen van trolls?
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door Bart »

lint41 schreef:
Daniel schreef:Heel beperkte dienst met rijden op zicht? Hoewel dat eigenlijk alleen werkbaar is op de kortere trajecten (bv. richting Bilthoven). Als er maximaal één trein tegelijk tussen Utrecht en Arnhem mag rijden schiet dat bijvoorbeeld niet erg op :wink:
Nouja, aangezien P-seinen op zich gewoon blijven werken kan je m.i. best pendelen tussen Bunnik en Arnhem ;) Moet je alleen even rijden op zicht door de (rode) bediende seinen bij de Haar, maar ook dat lijkt me te doen. Desnoods kan je toch vanaf de post Arnhem coördineren via GSMR?
Vallen automatische seinen eigenlijk wél uit bij zo'n storing?
henrivanderweijden
Berichten: 736
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door henrivanderweijden »

Mischien morgen de "winterdienst" van stal halen?
Pendelen Arnhem - Utrecht - Amsterdam en
Den Bosch - Utrecht - Gouda.
Treinen kruisen dan niet in Utrecht.
t is maar een idee hoor , maar ja, de veiligheid he.........?
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door Lange_Dre »

bijkomend probleem als er zeer beperkte trein dienst is, en waarschijn lijk ook de reden als het mogelijk was is dat mensen dan zeer waarschijnlijk gaan vechten om een plekje. Daarnaast, als een trein van Utrecht naar een ander station rijd, dan zijn er wel mensen weg van Utrecht CS maar op het station waar de trein aan komt staan ook mensen die weer naar utrecht moeten om vandaar door te reizen...
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door lint41 »

Bart schreef:
lint41 schreef:
Daniel schreef:Heel beperkte dienst met rijden op zicht? Hoewel dat eigenlijk alleen werkbaar is op de kortere trajecten (bv. richting Bilthoven). Als er maximaal één trein tegelijk tussen Utrecht en Arnhem mag rijden schiet dat bijvoorbeeld niet erg op :wink:
Nouja, aangezien P-seinen op zich gewoon blijven werken kan je m.i. best pendelen tussen Bunnik en Arnhem ;) Moet je alleen even rijden op zicht door de (rode) bediende seinen bij de Haar, maar ook dat lijkt me te doen. Desnoods kan je toch vanaf de post Arnhem coördineren via GSMR?
Vallen automatische seinen eigenlijk wél uit bij zo'n storing?
Automatische (P-)seinen zouden gewoon moeten blijven werken, de TRDL heeft normaal ook geen invloed op die dingen. In Bunnik stonden die seinen dan ook gewoon op groen. Alleen bediende seinen vormen een probleem, die blijven rood totdat een treindienstleider ze bediend, maar tussen Utrecht en Arnhem kom je die alleen tegen in Utrecht (kwestie van rijden op zicht), bij de Haar aansluiting (wederom rijden op zicht) en in Arnhem (bediengebied post Arnhem, dus die doen het gewoon). Volgens mij moet er gewoon meer mogelijk zijn dan dat er nu gedaan wordt, immers rijdt je op zicht op een dusdanige snelheid dat je gewoon kunt stoppen bij eventuele tegentreinen. En met 40 km/h naar Arnhem ben je er nog altijd in 2 uurtjes ;)

@hierboven: Als het goed is waren er op het tijdstip van uitvallen flink lange IRM-combinaties onderweg (iets met midden in de spits), dus als je dan met die treinen gaat pendelen krijg je aardig wat mee in de gangpaden ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door Daniel »

@Lange_Dre: Het spreekt voor zich dat je die pendels dan op maximale sterkte moet proberen te rijden...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Geen treinverkeer Utrecht Centraal door brand

Bericht door Bart »

lint41 schreef:Automatische (P-)seinen...
Ik bedoelde eigenlijk juist de automatische niet-permissieve seinen. Het lijkt me dat die wel hun signalen krijgen van de trdl.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] en 81 gasten