Geen treinverkeer rond Schiphol door brand

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13539
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Geen treinverkeer rond Schiphol door brand

Bericht door Wubbo »

Geen treinverkeer rond Schiphol door brand
Geplaatst op: vrijdag 26 november 2010 10:01
Laatst bijgewerkt: vrijdag 26 november 2010 10:02


Van en naar Schiphol rijden vrijdagochtend op last van de brandweer geen treinen. Op het station zou een treinstel in brand staan.

Wat er precies aan de hand is, is onduidelijk. Er zijn meldingen dat er brand is in een trein op het station op Schiphol. De brandweer en de marechaussee op Schiphol kunnen dat echter nog niet bevestigen.
Lees verder
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13660
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Geen treinverkeer rond Schiphol door brand

Bericht door Vinny »

Ik zie zwarte rook, ik ruik een penetrante lucht van gloeiende gassen en ik zie geel spul in de lucht wat me verdacht veel op reuze-kaarsvlammen lijkt. Maar of het hier om vuur gaat, kan ik niet bevestigen. Er zijn zeker geen gevaarlijke stoffen vrijgekomen, maar houdt u wel ramen en deuren gesloten...

:twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13539
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Rook in trein kwam door bladeren

Bericht door Wubbo »

Rook in trein kwam door bladeren
Geplaatst op: maandag 29 november 2010 21:19
Laatst bijgewerkt: maandag 29 november 2010 21:21


De rook in een trein op Schiphol afgelopen vrijdag, werd veroorzaakt doordat er bladeren tussen de remmen waren gekomen. Dat blijkt uit onderzoek van NS.

Volgens de Spoorwegen heeft niemand gevaar gelopen. In de trein waar de rook hing, zaten geen passagiers. Ook kon de trein gewoon remmen, ondanks de bladeren bij de remmen.
Lees verder
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Geen treinverkeer rond Schiphol door brand

Bericht door AppleMoose »

Hey, die kenden we nog niet! Naast bladeren op de rails, fijngemalen blaadjes in compressoren, hebben we nu ook blaadjes tussen de remmen. *O* Wat wordt het de volgende keer? Blaadjes op de stroomafnemers zodat de trein zonder stroom komt te zitten? :lol: :lol: :lol:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Geen treinverkeer rond Schiphol door brand

Bericht door Ennes »

Ronaldussen schreef:Hey, die kenden we nog niet! Naast bladeren op de rails, fijngemalen blaadjes in compressoren, hebben we nu ook blaadjes tussen de remmen. *O* Wat wordt het de volgende keer? Blaadjes op de stroomafnemers zodat de trein zonder stroom komt te zitten? :lol: :lol: :lol:
Dan hoop ik maar niet dat er een trein op een hoopje bladeren zal botsen... dat zal me namelijk een klapper geven!!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Geen treinverkeer rond Schiphol door brand

Bericht door VIRM »

In hoeverre is een simpele oplossing als een bezem of een handstofzuigertje mogelijk? :D Gewoon een paar keer per dag bij de opstelterreinen een ploegje de trein af laten gaan.
Beul van de blindegeleidelijn
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Geen treinverkeer rond Schiphol door brand

Bericht door Caspar »

In landen in Midden Europa wandelt er doorgaans op de grotere stations een man langs de trein om te kijken of de remmen nog allemaal oké. Maarja, ook dat kost natuurlijk veel geld.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50862
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Geen treinverkeer rond Schiphol door brand

Bericht door Suus »

Ik zag net een tv-reclame dat er 800 mensen stand-by staan voor problemen? Kunnen er niet ook alvast wat stand-by staan in de herfst voor de blaadjes :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Geen treinverkeer rond Schiphol door brand

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:In landen in Midden Europa wandelt er doorgaans op de grotere stations een man langs de trein om te kijken of de remmen nog allemaal oké.
In Nederland is er een 24/48 uurs controle die tijdens de nachtoverstand wordt uitgevoerd door de storingsmonteur van Nedtrain. Die loopt dan met een zaklamp langs de trein om deze visueel te controleren. Soms wordt een trein 'vrijgetrokken' om de kant die langs het perron staat ook goed te kunnen bekijken.

Rookontwikkeling door bladeren tussen de remmen is voor mij ook nieuw, bladeren worden blijkbaar steeds gevaarlijk. :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten