Koperdieven vernielen antieke trams Amsterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Koperdieven vernielen antieke trams Amsterdam

Bericht door Wubbo »

Koperdieven vernielen antieke trams Amsterdam
Geplaatst op: donderdag 2 december 2010 13:28
Laatst bijgewerkt: donderdag 2 december 2010 13:30


Koperdieven hebben de afgelopen nachten hun slag geslagen in de tramremise van de Museumtramlijn aan de Havenstraat.

Daarbij werden de antieke trams volledig vernield. De dieven namen al het koper mee. Het museum schat de schade op meer dan 100.000 euro.
Lees verder
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Koperdieven vernielen antieke trams Amsterdam

Bericht door Meltrain »

Wat een barbaren. :shock:
Ik hoop dat, wanneer de daders gepakt worden, ze alles tot op de cent terug moeten betalen en verplicht (onder politiebewaking) een jaar lang moeten meehelpen met de restauratie van de door heen vernielde trams. :evil:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Koperdieven vernielen antieke trams Amsterdam

Bericht door Fles »

Ik zal wel naïef en zo zijn hoor, maar waar laten ze al die troep dan?? :?:
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Koperdieven vernielen antieke trams Amsterdam

Bericht door willy84 »

Ongetwijfeld verpatsen aan handelaren.

Ik vind dit diep triest! Kan er ook echt kwaad om worden. Je ziet hoe de samenleving verhufterd en alles wordt gedaan om aan geld te komen. :|
immer kwaliteits posts
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Koperdieven vernielen antieke trams Amsterdam

Bericht door BR628 »

Uiteraard zeer zeker niet goed te praten dit. Maar je ziet wel weer duidelijk een bepaald soort reactie van hobbyisten. Ik vraag me werkelijk af wat de gemiddelde Nederlander hiervan vindt.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Koperdieven vernielen antieke trams Amsterdam

Bericht door Wubbo »

De gemiddelde Nederlander zal het aan zijn r**t roesten. Net zoals het mij aan mijn r**t zal roesten als er bij een gemiddelde Nederlander ingebroken wordt. Maar dat maakt het niet minder vervelend voor de gemiddelde Nederlander en de bekenden van de gemiddelde Nederlander.
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Koperdieven vernielen antieke trams Amsterdam

Bericht door Snorkel »

Er moet voor handelaren een registratie plicht komen van alle verhandelde zaken, om de mogelijke afzet markt van gestolen metalen drastisch in te perken. Die overdreven vrije en open markt maakt criminaliteit alleen maar makkelijker en lucratiever.

Heb afgelopen Juni in Engeland nog uren vertraging opgelopen richting London en de Eurostar op weg naar huis, toen koper dieven in west Londen weer eens tientallen meters koper kabels hadden gejat op klaarlichte dag. Echt honderden treinen, op een hele drukke aders richting Londen in de ophoping van uren vetraging en uiteindelijk 75% van de treinen geschrapt, en de rest op zicht rijdend de vele duizenden mensen zo goed en zo kwaad als het kon toch Londen in en uit krijgend. Vele miljoenen schade. Alles voor weer een aalmoes aan waarde, waar altijd wel een louche handelaar voor te vinden is. :evil:


Iedereen van de EMA, voor jullie is dit erg. All the best voor de toekomst gewenst.


Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 168 gasten