Standaardbussen op lijn Alkmaar-Heerhugowaard
Re: Standaardbussen op lijn Alkmaar-Heerhugowaard
Dat probleem speelde met bussen van 15 meter :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Standaardbussen op lijn Alkmaar-Heerhugowaard
Precies, en gelede bussen wilde CXX niet aan, maar ja... als die nu toch al uit Alkmaar kunnen komen, kunnen ze mooi ruilen tegen die Citea's wat mij betreft :)
Re: Standaardbussen op lijn Alkmaar-Heerhugowaard
Wat is er nou zo geweldig aan die Geledes voor de Zaanstreek? Het lijkt me niet vreemd als die geledes gewoon de reserve van de Zuidtangent ingaan. Die frequentieverlaging is immers toch alleen maar in de vakanties.ziggy schreef:Precies, en gelede bussen wilde CXX niet aan, maar ja... als die nu toch al uit Alkmaar kunnen komen, kunnen ze mooi ruilen tegen die Citea's wat mij betreft :)
Re: Standaardbussen op lijn Alkmaar-Heerhugowaard
Dat is echte een domme ruilactie. Ze kunnen beter die citaro's geven aan de zuittangent. Helemaal als lijn 320 ook in gebruik is...ziggy schreef:Precies, en gelede bussen wilde CXX niet aan, maar ja... als die nu toch al uit Alkmaar kunnen komen, kunnen ze mooi ruilen tegen die Citea's wat mij betreft :)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: Standaardbussen op lijn Alkmaar-Heerhugowaard
Ja de bussen die op de Zuidtangent rijden zijn echt in een slechte staat. Als er onvoldoende reserve beschikbaar is kan je ook wat lastig onderhoud plegen en kwaaltjes oplossen. Dat is op meer plekken bij CXX een probleem geweest. Vaak is de uitbreiding van de reserve een goede oplossing. Het materieel kan dan namelijk wat makkelijker uit dienst genomen worden bij problemen.
Toch blijf ik me afvragen.. Hoeveel ritten zijn er nou in de Zaanstreek met meer dan ongeveer 60 reizigers.. (Dat is in zowel een Citea als een Citaro G ongeveer 10 staande reizigers.)
Toch blijf ik me afvragen.. Hoeveel ritten zijn er nou in de Zaanstreek met meer dan ongeveer 60 reizigers.. (Dat is in zowel een Citea als een Citaro G ongeveer 10 staande reizigers.)
Re: Standaardbussen op lijn Alkmaar-Heerhugowaard
Zijn er nog van die oude gele bussen? jaren 95 die kant op.
spoorkilometers 2011: 1458 km.
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Standaardbussen op lijn Alkmaar-Heerhugowaard
Ik vraag me af wat men wil doen met die Citaro's in Rnet-huisstijl. De Zuidtangent schijnt ook wat minder te gaan rijden (8x ipv 10), dus daar zijn er ook minder wagens nodig.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Standaardbussen op lijn Alkmaar-Heerhugowaard
Waar staat dat er een frequentieverlaging komt?testtest schreef:Ik vraag me af wat men wil doen met die Citaro's in Rnet-huisstijl. De Zuidtangent schijnt ook wat minder te gaan rijden (8x ipv 10), dus daar zijn er ook minder wagens nodig.
Verder als de 320 binnenkort gaat rijden dan zijn er toch echt op korte termijn snel 8 gelde citaro's nodig.
For Your Railroad Adventures
Re: Standaardbussen op lijn Alkmaar-Heerhugowaard
Wat is binnenkort? Volgens mij is de lijn De Hoek - Uithoorn voor dienstregeling 2013 beoogd...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Standaardbussen op lijn Alkmaar-Heerhugowaard
Ik zat net om 15u in de 350 vanaf de hogeschool tot station Alkmaar in bus nr 5107 een Amba. Met 63 passagiers vond de chauffeuse het vol genoeg en moesten er een paar wachten op de volgende. De reiziger op de tussenliggende halte had ook pech, wachten op volgende. Best drukke lijn toch.
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Standaardbussen op lijn Alkmaar-Heerhugowaard
In een bericht van het Haarlems Dagblad, reeds eerder hier langsgekomen.find_your_spot schreef:Waar staat dat er een frequentieverlaging komt?testtest schreef:Ik vraag me af wat men wil doen met die Citaro's in Rnet-huisstijl. De Zuidtangent schijnt ook wat minder te gaan rijden (8x ipv 10), dus daar zijn er ook minder wagens nodig.
Verder als de 320 binnenkort gaat rijden dan zijn er toch echt op korte termijn snel 8 gelde citaro's nodig.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8665
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Standaardbussen op lijn Alkmaar-Heerhugowaard
Ik denk dat je lijn 360 bedoelt.Caspar schreef:Ik zat net om 15u in de 350 vanaf de hogeschool tot station Alkmaar in bus nr 5107 een Amba. Met 63 passagiers vond de chauffeuse het vol genoeg en moesten er een paar wachten op de volgende. De reiziger op de tussenliggende halte had ook pech, wachten op volgende. Best drukke lijn toch.
Lijn 350 is een Qliner van Leeuwarden via de Afsluitdijk naar Alkmaar.
En lijn 320, hoe zou deze gaan rijden dan? Gaat deze pas in 2013 rijden? Dat dat nú al bekend is...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Standaardbussen op lijn Alkmaar-Heerhugowaard
Nouja, de lijnen van de Zuidtangent zijn geen normale buslijnen, daarvoor moet eerst de betonmachine voor opgestart worden met busbanen, tunnels, viaducten en dat soort dingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Standaardbussen op lijn Alkmaar-Heerhugowaard
Er wordt inderdaad een busbaan aangelegd vanaf de Hoek richting Uithoorn. De "Oosttak". Ik weet alleen niet wat daarvoor de planning is.
Wat betreft de frequentie van de gewone Zuidtangent: Het Haarlems dagblad heeft waarschijnlijk geen goede bron gehad. De frequentieverlaging geldt namelijk alleen in de vakantieperiode. Zie ook hier.
En wat betreft de drukte van de 360:
Dat er meer dan 63 reizigers zijn rond 15:00 uur en er een Ambassador rijdt is inderdaad zuur. Overigens passen en er wel meer reizigers in (ca. 70 a 75) maar dan staat het hele gangpad achterin ook vol. Dat laatste lukt alleen met wat oefenen. Ik kan me wel voorstellen dat 15:00 een van de drukste tijdstippen is. Dat zie je namelijk ook bij de buslijn langs m'n huis. (er zit hier een redelijk grote middelbare school aan het einde van de straat) Rond kwart voor drie komen er ineens zo'n 150 leerlingen naar de bushalte gerend. Die komen ook niet in een keer mee (nee ook niet in een Citaro G). Het grote verschil is alleen dat de 360 wat minder frequent rijdt waardoor wachten erg vervelend is. Wellicht zou op de allerdrukste momenten een veegbus ingezet kunnen worden die "achterstallige reizigers" meeneemt. Dat gebeurde gedurende 2 jaar ook in Almere voor het Groenhorstcollege in Poort.
Wat betreft de frequentie van de gewone Zuidtangent: Het Haarlems dagblad heeft waarschijnlijk geen goede bron gehad. De frequentieverlaging geldt namelijk alleen in de vakantieperiode. Zie ook hier.
En wat betreft de drukte van de 360:
Dat er meer dan 63 reizigers zijn rond 15:00 uur en er een Ambassador rijdt is inderdaad zuur. Overigens passen en er wel meer reizigers in (ca. 70 a 75) maar dan staat het hele gangpad achterin ook vol. Dat laatste lukt alleen met wat oefenen. Ik kan me wel voorstellen dat 15:00 een van de drukste tijdstippen is. Dat zie je namelijk ook bij de buslijn langs m'n huis. (er zit hier een redelijk grote middelbare school aan het einde van de straat) Rond kwart voor drie komen er ineens zo'n 150 leerlingen naar de bushalte gerend. Die komen ook niet in een keer mee (nee ook niet in een Citaro G). Het grote verschil is alleen dat de 360 wat minder frequent rijdt waardoor wachten erg vervelend is. Wellicht zou op de allerdrukste momenten een veegbus ingezet kunnen worden die "achterstallige reizigers" meeneemt. Dat gebeurde gedurende 2 jaar ook in Almere voor het Groenhorstcollege in Poort.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Standaardbussen op lijn Alkmaar-Heerhugowaard
Probleem met vervoer naar scholen is dat de roosters weleens wisselen. Merkte 't ook toen ik nog in Dordrecht woonde met een middelbare school aan de buslijn ri. station: de ene keer was de ene rit stervensdruk, een dag later weer een andere. Daar valt niet tegenop te versterken.
In de ochtend was de piek wel op een wat consequenter tijdstip, dan viel er dus ook wel te versterken met een extra bus net voor de reguliere uit.
In de ochtend was de piek wel op een wat consequenter tijdstip, dan viel er dus ook wel te versterken met een extra bus net voor de reguliere uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Standaardbussen op lijn Alkmaar-Heerhugowaard
Welke tussenliggende halte eigenlijk? http://www.connexxion.nl/lijn/N360/1/Caspar schreef:Ik zat net om 15u in de 350 vanaf de hogeschool tot station Alkmaar in bus nr 5107 een Amba. Met 63 passagiers vond de chauffeuse het vol genoeg en moesten er een paar wachten op de volgende. De reiziger op de tussenliggende halte had ook pech, wachten op volgende. Best drukke lijn toch.
Re: Standaardbussen op lijn Alkmaar-Heerhugowaard
Ow, ik wist niet dat die bus gewoon nooit stopt aan de halte van de Bergerweg in Alkmaar.
Maarja, lijn 6 naar Bergen neemt officieel geen reizigers mee van en naar de Hogeschool Inholland, maar doet dat in de praktijk toch wel degelijk. Dus ik weet niet of die haltes zo betrouwbaar zijn. Zal er eens op letten.
Maarja, lijn 6 naar Bergen neemt officieel geen reizigers mee van en naar de Hogeschool Inholland, maar doet dat in de praktijk toch wel degelijk. Dus ik weet niet of die haltes zo betrouwbaar zijn. Zal er eens op letten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 20 gasten