Concessie Regio Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Z2N »

Lijn drie zal binnenkort naar 8x/uur moeten, in ieder geval in de spits, die lijn begint wel erg druk te worden. Geledes is dan wel het minimum.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Cas »

Daar gaan mensen nog blij mee zijn, een bus op de ASW houdt nu al het verkeer enorm op omdat je er nergens achter langs kan. Het zal inderdaad binnenkort wel nodig zijn, mijn ritten met lijn 3 na de avondspits zaten altijd al flink vol.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Z2N »

Misschien zou het dan toch een idee zijn om ten minste bij 1 halte (Ik denk zelf bij de Watertoren ri CS en Concordiastraat ri Zuilen) de straat zodanig te verleggen dat er een haltekom gemaakt kan worden. Dat helpt al iets met de doorstroming.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Aking »

En vervolgens sta je als bus dan een uur bij die halte, omdat niemand je er meer tussen laat omdat ze al een uur achter die kutbus zitten. Goed idee :')
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Z2N »

Gelukkig hebben we camerasystemen, die dat soort illegaal gedrag automatisch kunnen beboeten. Weten we ook gelijk wie de verbouwing betaalt. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Aking »

:') _O-

Het woordje "kunnen" is hier heel belangrijk. Je weet dat dat soort camera's vaak, geheel toevallig, net de verkeerde kant op staan als er iets gebeurt? :X
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Z2N »

Een flitscamera die de verkeerde kant op hangt? Leg eens even uit hoe vaak dat voorkomt? :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Aking »

Dan verzinnen ze wel wat anders, echt niet dat ze die opgefokte golfjes aan pakken hoor :')

En hoe wil je trouwens het "niet voor laten gaan van een bus" flitsen?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Z2N »

Even vragen aan de Londenaren, zij hebben prima camerasystemen die automatisch beboeten.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Meltrain »

Waar worden de Optares van lijn 2 tegenwoordig opgeladen?
Het ging altijd met inductie bij de halte, maar is dat nog steeds zo?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Bij mijn weten is dat inductie oplaadpunt verplaatst naar het nieuwe busstation Centrumzijde en wordt het nog steeds gebruikt dus. Verder kunnen ze ook aan de stekker op de stalling.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Aking »

Ik heb hem net gespot tussen de nieuwe tramperrons en spoor 4b, dus volgens mij op een gedeelte van het busstation dat nu nog niet voor reizigers in gebruik is?

Mogelijk laden ze daar dus op tussen de ritten in.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Er is geen deel van het busstation niet in gebruik voor reizigers, langs de tramperrons kunnen immers geen bussen stoppen. Het zal wel gewoon een van de bufferhaltes op het busstation zijn daar.

Vanmorgen op de X80 had ik een chauffeur in opleiding (met collega erbij t.b.v. de lijnverkenning) die op zich wel wat knaps voor elkaar kreeg: hij wist de bocht vanaf de Stationsweg naar het Stationsplein bij De Klomp zo ruim te nemen dat de bus dacht dat 'ie al richting het tunneltje ging en halte De Klomp, Griftweg omriep :P Dat heeft tot op heden geen enkele andere chauffeur voor elkaar gekregen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

X80 in Regio Utrecht, da's nieuw. :P
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door SuperGhost »

Kun je nagaan hoe ruim die bocht was :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Daniel schreef:Gezien de snelheid van leveren zou het me niks verbazen als de order voor Utrecht meelift op die voor GD, de diesels komen wel heel toevallig in december in dienst.
Goh, die demobussen komen ook wel bekend voor van een presentatie een dagje eerder in het noorden...

55 extra elektrische bussen voor stad en regio Utrecht
PROVINCIE UTRECHT - De provincie Utrecht en vervoerder Qbuzz hebben vandaag twee nieuwe elektrische bussen gepresenteerd. De bussen moeten over een jaar een deel van de verouderde vloot van Qbuzz gaan vervangen. Een gelede bus van achttien meter is bedoeld voor het stadsvervoer, de bus van twaalf meter wordt vooral in het streekvervoer ingezet.

Voor de nieuwe stadsbus is gekozen voor het Franse merk Heuliez, een dochter van de Italiaanse vrachtwagenbouwer Iveco. De bus heeft een futuristisch uiterlijk met gestroomlijnde kappen over de wielen. Ook de voorkant is opvallend en doet denken aan een tram.
Deze elektrische bus zal ingezet worden op de lijnen 3, 7 en 8 in de stad. Net als de bussen op lijn 1 is het bedoeling dat de bus de hele dag blijft rijden. Daarvoor worden ze op het eindpunt telkens een paar minuten opgeladen met een zogenoemde pantograaf, een stroomgeleider zoals treinen en trams die ook hebben. Voor de streekbussen is gekozen voor het merk Ebusco.
De nieuwe bussen zullen in het eerste kwartaal van 2020 geleidelijk worden ingezet in de dienstregeling.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

De eerder aangekondigde 15-meters zullen dan ook wel Setra worden. :P
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door regenmaker »

Daniel schreef:
Daniel schreef:Gezien de snelheid van leveren zou het me niks verbazen als de order voor Utrecht meelift op die voor GD, de diesels komen wel heel toevallig in december in dienst.
Goh, die demobussen komen ook wel bekend voor van een presentatie een dagje eerder in het noorden...
Natuurlijk slim om zo'n grote vloot in een keer te bestellen dan heb je aardig wat schaalvoordeel. Het lag dus aardig in de lijn der verwachting dat dit materieel type ook naar Utrecht ging komen. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Maar de aanbesteding liep toch tot 5 maart? Het is dus niet echt aanbesteed, als de order al bij Heuliez geplaatst was in combinatie met GD
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Qbuzzie
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 13 okt 2014, 13:22
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Qbuzzie »

Ben dan wel nieuwsgierig welk bedrijf de dieselbussen gaat leveren. De laatste set dieselbussen die aan Qbuzz geleverd zijn kwamen van Iveco. Ben benieuwd of ze daar nu weer bestellen of toch terug vallen op Mercedes aangezien een groot gedeelte van de dieselbussen in deze concessie van dat bedrijf is.
De wielen van de bus gaan rond en rond...
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door ArrivaBas »

De Iveco Crossway is qua zitcomfort nagenoeg gelijkend aan een Mercedes-Benz Citaro (LE) Ü.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Dus alle bussen uit 2013 gaan door richting streek en de nieuwe bussen gaan in de stad rijden..
De gemiddelde Citaro is al verzeten qua stof op de stoelen.. In de huidige amba's zit je zachter dan in de Citaro's.

Kwam rijgeluiden wel voorstander *bus*
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Z2N »

Niet zo snel joh, er blijven heel wat Citaro's in de stad want de nieuwe diesels gaan naar de streek. Bovendien, niemand wil een dubbelgelede in bijvoorbeeld De Bilt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Cas »

Dus toch wel geleed op lijn 7. Moet zeggen dat dat voor mijn gevoel niet extreem benodigd is, de lijn is zeker niet leeg maar geleed lijkt me overkill. Gaat leuk worden om die gelede bus over de nieuwe rotonde in Kanaleneiland te zien worstelen, en ook in Tuinwijk is een gelede nou niet altijd even praktisch.
Desondanks goed dat er geïnvesteerd wordt in nieuw en electrisch materieel, zeker zodat er eindelijk eens wat aan die amba's gedaan kan worden. Ze staan er een stuk beter voor dan bijvoorbeeld de amba's die Arriva in DAV had rijden, maar ik heb toch veel liever de Citaro's.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Meltrain »

Ik had ook eerder verwacht dat die nieuwe elektrische stadsbussen voor lijn 6 en 30 en/of lijn 28 zouden zijn, aangezien die lijnen nu ook al met gelede bussen rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten