Concessie Regio Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 5757
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: Concessie Regio Utrecht

Berichtdoor Etienne » Do 30 Mei 2019, 20:27

Daniel schreef:
nvdw schreef:Even tussendoor, voor de materieelfappers: zag vandaag een nagelnieuwe 8-persoons Mercedes Sprinter in U-OV-tenue op lijn 43, nummer 4385 en kenteken XX-779-N, rijdt bij Pouw.

Dat zullen de wagens zijn voor de lijnen die nu nog met ingehuurde taxibusjes rijden.

De 'oude' 4356 stond vandaag in de stalling in Woerden.
Elke dag van Pijnacker Centrum naar Spijkenisse Centrum en terug.

Kijk ook eens op mijn wandelwebsite voor wandelverslagen en bijbehorende foto's of kijk op mijn wandelblog over het wandelen op de GR5 (Grande Randonee 5)

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32412
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Regio Utrecht

Berichtdoor Daniel » Do 30 Mei 2019, 20:38

De 4356 was de wagen die werd ingezet op lijn 45 na de overgang naar Pouw, die is nu dus sinds U-Flex ingevoerd is soort van overbodig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Ferdinand
Berichten: 1810
Lid geworden op: Ma 28 Aug 2017, 20:39
Contact:

Re: Concessie Regio Utrecht

Berichtdoor Ferdinand » Do 30 Mei 2019, 21:22

Ik zie eigenlijk ook nog wel heil in een U-Flex-systeem in Bosch en Duin. Wat vinden jullie ervan? :')

Die leuke gemeente van ons geeft eerst aan dat ze een halte willen plaatsen, maar als je ze het vervolgens vraagt doen ze alsof ze het nooit aangegeven hebben.
Ik hou van kritiek, maar ik moet 't er wel mee eens zijn - Mark Twain

Jonkervoort
Berichten: 240
Lid geworden op: Ma 06 Jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Concessie Regio Utrecht

Berichtdoor Jonkervoort » Vr 31 Mei 2019, 02:22

In de categorie dingen die ik nog gemist had: 6x/uur op lijn 34 tussen Zeist en Westraven op zaterdag!? En 4 op zondag... Voor al die massa's studenten die in het weekend naar college? Verreweg de meeste mensen zullen in het weekend toch juist Utrecht Centrum in willen en niet eromheen? Dat je het ontsloten wil houden is opzich goed, er zullen ook op zaterdag wel mensen werken in Kanaleneiland en je kan op de campus in het weekend natuurlijk ook de UB induiken, maar om er nou meteen een tienminutendienst op te gooien...

sirvinniei
Berichten: 2217
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Regio Utrecht

Berichtdoor sirvinniei » Vr 31 Mei 2019, 11:49

Ferdinand schreef:Ik zie eigenlijk ook nog wel heil in een U-Flex-systeem in Bosch en Duin. Wat vinden jullie ervan? :')

Doe dan gewoon de hele gemeente Zeist, dus dan ook Austerlitz en het Nationaal Militair Museum. Vroeg of laat wordt de 381 toch wel opgeheven.

Wat ik nog een mysterie vind is dat er in het vervoersplan staat dat U-link zijn eigen kleurstelling krijgen, maar er wel gewoon op zondag en 's avonds met korter materieel wordt gereden dat betekent een van deze dingen:
1. Er komt helemaal geen lijnspecifieke U-link lijnkleur
2. De lijnkleuren worden niet consequent toegepast en er wordt op zondag en 's avonds (gedeeltelijk) met gewoon materieel gereden
3. Er is een reserve die alleen op zondag en 's avonds wordt gebruikt.
4. Er gaan U-link bussen op reguliere lijnen rijden.

2 lijkt mij hiervan het meest logische, maar het doet wel wat af aan het concept.
Ik heb geen onderschrift

sirvinniei
Berichten: 2217
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Regio Utrecht

Berichtdoor sirvinniei » Wo 05 Jun 2019, 11:35

https://www.nieuwsbode-zeist.nl/nieuws/ ... laan-zeist

Tof, ze halen de busstrook weg. Bussen moeten straks vlak voor een stoplicht invoegen. Vertraagt het busverkeer straks nog meer, terwijl de frequenties volgend jaar daar flink omhoog gaan.
Ik heb geen onderschrift

nvdw
Berichten: 2008
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Concessie Regio Utrecht

Berichtdoor nvdw » Wo 05 Jun 2019, 12:56

Als je goed naar de schets kijkt, ligt de bushalte nu voor de fietsoversteek en loopt het invoegvlak door net na de stopstreep voor het autoverkeer. Dat betekent dat je nog steeds een constructie kunt maken waarbij de bus de file voorbij kan steken, maar hoeft het autoverkeer nu niet meer nodeloos voor een rood licht te wachten om een bus voor te laten die vervolgens toch op de halte moet stoppen. Dat moet die bus nu al 9 van de 10 keer, en dat zal niet minder worden als er straks meer mensen verplicht moeten overstappen.
“Uiteindelijk ga je je altijd interesseren voor de afrekening van de servicekosten” ~ Houellebecq

Tom98
Berichten: 90
Lid geworden op: Do 08 Mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo

Re: Concessie Regio Utrecht

Berichtdoor Tom98 » Wo 05 Jun 2019, 13:06

Sinds een paar weken krijgt het negenoog tegelijk wit met groen voor rechtdoor, dus negenoog op wit = auto's op rood geldt al niet meer.
Buschauffeur Syntus Twente en Syntus Utrecht

sirvinniei
Berichten: 2217
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Regio Utrecht

Berichtdoor sirvinniei » Wo 05 Jun 2019, 15:22

Je kan inderdaad een constructie maken waarbij de bus alsnog voorrang heeft, maar als ik de afbeelding en het kaartje zie komt het stoplicht vlak voor de fietsoversteek. De negenoog wordt zo te zien helemaal weggenomen.
Om de bus vrij pad te geven moet je een kruis toevoegen naast de halte kom,.
Ik heb geen onderschrift

Durashift
Berichten: 3678
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Regio Utrecht

Berichtdoor Durashift » Do 06 Jun 2019, 23:01

^^ de tekst spreekt ook over dat de bus invoegt in de stroom van het autoverkeer vóór het verkeerslicht (na haltering dus).
Met als doel de snelheid eruit te halen van dat betreffende verkeer.. want dan is er meer overzicht. (A)

Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 843
Lid geworden op: Zo 28 Sep 2014, 16:31
Locatie: Alkmaar/Hilversum

Re: Concessie Regio Utrecht

Berichtdoor Frank93 » Vr 07 Jun 2019, 10:08

Weet niet of ze dit al eerder gedaan hebben maar vandaag testen ze blijkbaar de frequenties op de Uithoflijn. Volgens hun Tweet rijden er vandaag tot wel 10 trams per uur per richting.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 7185
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Regio Utrecht

Berichtdoor Z2N » Za 08 Jun 2019, 12:17

Het hoogste wat ik tot dusver ben tegengekomen was 8x/uur. Er zit echt progressie in.
Journey of a night time

Flickr!

dnmw2705
Berichten: 1485
Lid geworden op: Wo 23 Nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Regio Utrecht

Berichtdoor dnmw2705 » Za 08 Jun 2019, 20:19

Tom98 schreef:Sinds een paar weken krijgt het negenoog tegelijk wit met groen voor rechtdoor, dus negenoog op wit = auto's op rood geldt al niet meer.

Ze hebben het eindelijk gefixed ja. Heeft heeeeeel lang geduurd en was zo frusterend als automobilist
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.

Gerben
Berichten: 63
Lid geworden op: Di 21 Aug 2018, 19:19

Re: Concessie Regio Utrecht

Berichtdoor Gerben » Wo 26 Jun 2019, 15:28

Hoe staat het er eigenlijk voor met de busbaan Transwijk? Gaat die volgende week (eerste week van juli) al open voor bussen? Of moeten we nog wachten tot eind juli? Zag wel borden staan dat de rotondes zijn afgesloten deze week en een omleiding van lijn 7 wegens het 'aanbrengen van de slijtlaag op de nieuwe busbaan'. Of moet er naast de slijtlaag nog wat gebeuren voordat de bussen erover heen kunnen rijden? De bushaltes zijn in ieder geval al af en er zijn al borden langs de busbaan geplaatst voor de bocht in de tunnel onder het Anne Frankplein. Voor mijn idee is qua busbaan de slijtlaag het enige wat nog moet gebeuren voordat de bussen eroverheen kunnen?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32412
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Regio Utrecht

Berichtdoor Daniel » Wo 26 Jun 2019, 18:33

Die slijtlaag lag er al grotendeels toen ik enkele weken geleden er per bus langs kwam. Het werk daaraan waar lijn 7 voor omgeleid wordt zal wel de laatste stukjes op plekken waar met andere wegen gekruist wordt betreffen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 10853
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contact:

Re: Concessie Regio Utrecht

Berichtdoor Aking » Wo 26 Jun 2019, 18:55

Ze zijn momenteel met de andere kant van de rotonde Marco Pololaan/Churchilllaan bezig. Een aantal weken terug zat de doorsteek aan de kant van de brug dicht, nu zijn ze aan de kant van de tunnel onder het 5 meiplein bezig.
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

AlbertPool
Berichten: 47
Lid geworden op: Vr 12 Mar 2010, 15:23

Re: Concessie Regio Utrecht

Berichtdoor AlbertPool » Zo 30 Jun 2019, 13:23

Gisteren stond er nog veel bouwverkeer op de busbaan langs de Overste den Oudenlaan. Verder is me vanuit de 102 niet iets opgevallen wat nog niet af was.

Durashift
Berichten: 3678
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Regio Utrecht

Berichtdoor Durashift » Di 02 Jul 2019, 20:13

Aking schreef: (..), nu zijn ze aan de kant van de tunnel onder het 5 meiplein bezig.


Yup, vanmiddag nog een machine in werking gezien op het middenstuk (rijweg, waar de belijning moet komen zeg maar) van de tunnelinrit aan de oostkant van 5 mei plein.

Het zag er naar mijn idee niet naar uit dat het nou deze week geheel klaar is.. eerlijk gezegd.

Tom98
Berichten: 90
Lid geworden op: Do 08 Mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo

Re: Concessie Regio Utrecht

Berichtdoor Tom98 » Wo 03 Jul 2019, 14:02

Op het Syntus Intranet zie ik nu een omleidingsbericht staan waaruit blijkt dat de bustunnels zaterdag 6 juli a.s. om 07:00 in gebruik worden genomen.
Buschauffeur Syntus Twente en Syntus Utrecht

TimoD
Berichten: 161
Lid geworden op: Do 10 Mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Concessie Regio Utrecht

Berichtdoor TimoD » Wo 03 Jul 2019, 19:29

De consultatie voor het vervoersplan Is afgelopen. Ik ben benieuwd wat ze gaan aanpassen. Ik zag dat felle tegenstanders al affiches hadden opgeplakt bij o.a. Nieuwegein 't Klooster: http://neetegenulink.nl

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32412
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Regio Utrecht

Berichtdoor Daniel » Wo 03 Jul 2019, 19:43

Hoorde dat er liefst 35 aanpassingen aan het ROCOV Utrecht zijn voorgelegd, da's nog een behoorlijk aantal. Ook van die kant waren er overigens nog de nodige bezwaren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14530
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Regio Utrecht

Berichtdoor Meltrain » Wo 03 Jul 2019, 19:43

Als ik de argumenten zo lees, is die site opgericht door een medeforummer. :mrgreen:
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32412
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Regio Utrecht

Berichtdoor Daniel » Wo 03 Jul 2019, 19:54

Eentje uit Leidsche Rijn dan, want het is een vaste reiziger op lijn 11 en 37 volgens de info op de pagina.

Overigens wil de provincie ook nog een extra tariefsverhoging doorvoeren omdat U-link zo'n verbetering zou zijn...

05 Uitgangspunten OV-Tarievenplan 2020
SAMENVATTING:
Jaarlijks stellen GS in november op basis van een voorstel van de OV concessiehouders (vervoerder) de OV tarieven voor het volgende jaar vast. Begin van het jaar krijgen vervoerders van Gedeputeerde Staten jaar specifieke uitgangspunten voor het tarievenvoorstel mee naast de algemene uitgangspunten uit het Utrechts Tarievenhuis en de concessiebepalingen.

Vast onderdeel van het tarievenvoorstel is dat de tarieven worden verhoogd met de Landelijke Tarief Index (LTI), de indexatie om de reguliere kostenstijgingen te compenseren. Om te zorgen dat er voldoende budget is en blijft voor goed OV wordt voor 2020, in samenhang met een kwaliteitsverbetering voor de reiziger, éénmalig een extra tariefsverhoging overwogen. Vervoerders wordt gevraagd om daar voorstellen voor te doen. De tarieven in Utrecht moeten daarbij wel onder het landelijke gemiddelde blijven. Daarnaast wordt vervoerders gevraagd voorstellen te doen voor het bevorderen van meer spits-/daldifferentiatie en voorstellen te doen om tegemoet te komen aan reizigers met een kleine beurs. Bij de voorstellen zijn effectiviteit en haalbaarheid belangrijke voorwaarden. De voorstellen moeten worden ingediend met een advies van het consumentenplatform ROCOV.

Bron


Details kan ik hier niet zomaar openbaar delen, maar heb de adviesaanvraag hierover gezien en (laten we het zo zeggen) daar zitten nog wel wat opmerkelijke argumentaties in.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 40825
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Regio Utrecht

Berichtdoor Suus » Wo 03 Jul 2019, 22:06

De 11 cent erbij op het kilometertarief afgelopen jaarwisseling was al een de grootste prijsverhogingen in Nederland en nu gaan ze zich weer eens uitleven. Ik snap niet zo goed wat ze daar in Utrecht aan het doen zijn, de reiziger lijkt in ieder geval een beetje uit het vizier na de affaire met de tram.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3146
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Concessie Regio Utrecht

Berichtdoor Zugführer » Wo 03 Jul 2019, 22:12

TimoD schreef:De consultatie voor het vervoersplan Is afgelopen. Ik ben benieuwd wat ze gaan aanpassen. Ik zag dat felle tegenstanders al affiches hadden opgeplakt bij o.a. Nieuwegein 't Klooster: http://neetegenulink.nl

Toe maar, dat is echt een felle tegenstander. Bij onze bushaltes in Maarssen hingen (terecht :p) ook postertjes met die website er op. En een toelichting over de voorgenomen nieuwe routes in Maarssen.
OV-kilometers 2015: 21.564 km | 2016: 17.865 km | 2017:15.751 km | 2018: 31.044 km
2019 (31-8): trein 18.261 km - bus 980 km - boot 654 km - tram 107 km - metro 67 km - kabelbaan 6 km


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten