Concessie Regio Utrecht
Re: Concessie Regio Utrecht
De 29 is tegenwoordig wel meer dan een USP-bus: naast de bediening van Vleuterweide-west en de snellere verbinding Vleuterweide/De Meern-USP, bedient het ook verbindingen waar in het weekend ook best wat te doen is, zoals Vaartsche Rijn en Galgenwaard. Toen de lijn net bestond deden de meeste gebruikers Kanaleneiland/Dichterswijk-USP, maar tegenwoordig wordt er ook veel van en naar de andere bestemmingen op de route gereisd. in die zin is het, net als 28, haast eerder een normale stadsbus die ook naar USP rijdt, en een mooi voorbeeld van een radiale verbinding die daadwerkelijk gebruikt wordt.
請勿靠近車門
Re: Concessie Regio Utrecht
Klopt het dat U-Link 73 niet gaat stoppen bij de Biga groep in Zeist? Vervalt die halte dan volledig?
Re: Concessie Regio Utrecht
Nee. De 43 rijdt één rit per dag door naar de BIGA-groep vanaf Zeist Busstation en vv. :)
Re: Concessie Regio Utrecht
Kun je dan bij de ochtendrit alleen uitstappen en bij de middagrit alleen instappen?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
Ja, want er is per spits maar in één richting een rit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8713
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
Nu de kleuren op de bussen van U-link geen doorgang vinden, wat is dan nu het plan met de kleurtjes? Puur enkel op de lijndisplays op de bussen en de haltepalen? En klopt het dat de Setra's in eerste instantie het enige nieuwe materieel is dat nu instroomt?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Regio Utrecht
Ik weet nog niet zeker of die kleuren op de bussen daadwerkelijk niet doorgaan, hoe moeten ze anders hun bussen herkenbaar maken als U-link?Milco schreef:Nu de kleuren op de bussen van U-link geen doorgang vinden, wat is dan nu het plan met de kleurtjes? Puur enkel op de lijndisplays op de bussen en de haltepalen?
Ik denk zelf dat de kleuren op de bussen niet nu meteen komen, maar pas in de loop van volgend jaar. Maar dat weten sommigen van jullie waarschijnlijk vast beter.De nieuwe en aangepaste herkenbare U-link bussen stromen in vanaf december tot en met de zomer van 2020.
Ja dus, want al het elektrische spul komen ook pas volgend jaar.Milco schreef:En klopt het dat de Setra's in eerste instantie het enige nieuwe materieel is dat nu instroomt?
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Regio Utrecht
Verbaast me eigenlijk dat ze wel zoveel moeite doen om de bussen een volledig andere kleur te geven, maar niks verder aan de haltes doen. Leuk als de bussen zelf herkenbaar zijn, maar als je niet weet waar ze stoppen heb je er alsnog niks aan.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Regio Utrecht
De U-link voertuigen krijgen een afwijkend uiterlijk - geen verschillende kleuren. De lijnkleuren komen terug in de reisinformatie en op de displays.Milco schreef:Nu de kleuren op de bussen van U-link geen doorgang vinden, wat is dan nu het plan met de kleurtjes? Puur enkel op de lijndisplays op de bussen en de haltepalen? En klopt het dat de Setra's in eerste instantie het enige nieuwe materieel is dat nu instroomt?
Re: Concessie Regio Utrecht
Ik heb zelf nog even een bericht naar U-OV gestuurd over de kleuren en ik kreeg dit (als voorbeeld nam ik de roze lijn 73):
Okay, nu ben ik wel benieuwd hoe ze het interieur gaan aanpakken. Een kloddertje roze hierrrrrrrrrrrrrrrrr, en een kloddertje roze daarrrrrrrrrrrrr...U-OV op Facebook Messenger schreef:Nee, per lijn hebben ze niet een eigen kleur. Het is wel duidelijk dat het een U-link lijn is. Je kunt wel in het interieur zien dat het de roze lijn is. ^CC
Laatst gewijzigd door Ardan op do 12 dec 2019, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Re: Concessie Regio Utrecht
Ik vermoed eigenlijk dat ze daar best nog wel eens alleen de beeldschermen mee bedoelen, die heb ik in ieder geval deze week in allerlei ongebruikelijke kleuren zien oplichten...
Laatst gewijzigd door Ardan op do 12 dec 2019, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Re: Concessie Regio Utrecht
Het interieur zouden ze net zo kunnen gaan aanpakken als in DMG, daar komt de bustypekleur duidelijk naar voren in het interieur. Of dat er enigszins uitziet met alle U-linkkleuren is een tweede, en het lijkt me ook operationeel onhandig, dus ik verwacht eigenlijk alleen schermkleuren.
請勿靠近車門
Re: Concessie Regio Utrecht
Dus de Setra's worden 'gewoon' geel/grijs?U-OV op Facebook Messenger schreef:Nee, per lijn hebben ze niet een eigen kleur. Het is wel duidelijk dat het een U-link lijn is. Je kunt wel in het interieur zien dat het de roze lijn is. ^CC
Re: Concessie Regio Utrecht
De Setras worden niet geel.
De kleuren komen in de bus alleen maar op de schermen.
De kleuren komen in de bus alleen maar op de schermen.
Re: Concessie Regio Utrecht
Ik ben wel benieuwd of de Setra's weer kentekenplaten met opgelegde letters ("luxe kentekenplaten") hebben..
Hopelijk niet.. want met dit jaargetijde is het weer goed te zien hoe die dikkere letters het vuil ertussen vast houden... (wasborstel komt niet goed in de inkeping naar mijn indruk) en dus tot een onleesbaar kenteken leidt. Het staat ook slordig, vind ik.
Hopelijk niet.. want met dit jaargetijde is het weer goed te zien hoe die dikkere letters het vuil ertussen vast houden... (wasborstel komt niet goed in de inkeping naar mijn indruk) en dus tot een onleesbaar kenteken leidt. Het staat ook slordig, vind ik.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
Het vuil vasthouden zal ook wel grotendeels liggen aan het steeds vaker voorkomen van buitenwasstraten en het dus bij nachtvorst niet kunnen wassen, waardoor bussen niet zo vaak gewassen kunnen worden in het winterseizoen. Dat gaat hard met vervuilen dan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Regio Utrecht
Mwah, zo vaak heeft het nog niet gevroren in deze tijd.. Het valt (mij) ook op bij een pas gewassen bus.. Schone wit/rode achterkant en dan zo'n vuil stukje kentekenplaat.
Re: Concessie Regio Utrecht
Hier staat een foto van de nieuwe elektrische Ebusco bussen voor Utrecht.
Re: Concessie Regio Utrecht
Fraaie kleurstelling. :pos: Ik vind ze mooier dan in GD.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Regio Utrecht
Ik haal er niet uit dat ze voor Utrecht zijn?Stadsbus schreef:Hier staat een foto van de nieuwe elektrische Ebusco bussen voor Utrecht.
Re: Concessie Regio Utrecht
In zijn storie staat een filmpje van de nieuwe bussen die het zelfde interieur hebben als de nieuwe Setra bussen. Ook staat er bij dat het om 20 bussen gaat en Qbuzz heeft voor Utrecht 20 bussen gekocht.
Hier een screenshot van zijn storie: https://i.imgur.com/9sydfJd.png
Hier een screenshot van zijn storie: https://i.imgur.com/9sydfJd.png
Re: Concessie Regio Utrecht
In de nieuwe Setra's van U-OV is er geen gebrek aan beenruimte. :') En de stoelen zijn, zeker in vergelijking met de Ambassadors en Citaro's, behoorlijk comfortabel. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Regio Utrecht
Ik ben niet zo bekend in Utrecht en U-Link, maar het valt me op dat er nu allerlei verschillende materieelsoorten zijn voor die lijnen en ik vraag me af waarom. Kan iemand mij een overzicht geven van het materieel dat nu op elke lijn rijdt en wat er eventueel nog op gaat rijden (nog niet geleverd), en waarom er voor dat specifieke materieel gekozen is?
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
Het waarom heeft vooral met de drukte en het karakter van de lijnen te maken.
Op lijn 34 en 50 gaan uiteindelijk Ebusco 2.2s rijden (50 alleen de U-OV ritten. Dit zijn ritten voornamelijk door stedelijk gebied en vereisen dus bussen met een goede doorstroming van passagiers.
Lijn 41 is daarentegen een echte langeafstandslijn en rijdt daarom met luxe Setra S418s. Doorstroming is hier niet zo belangrijk doordat er vooral lange ritten vanuit Wijk bij Duurstede, Cothen en Werkhoven mee gemaakt worden en hij op het stadstraject parallel aan lijn 6 rijdt.
Lijn 28 als Uithofverbinding blijft met de AGG300 gereden worden vanwege de drukte naar het Science Park vanuit het centrum en op zondag met normale geledes.
Tot slot zijn er nog de 73 en 77: veelgebruikte lijnen naar de plaatsen met veel forensen rond Utrecht. Hier komen uiteindelijk de ex-Qlinkwagens te rijden en worden nu de ex-Groninger geledes samen met wat oud geleed materieel van U-OV zelf voornamelijk ingezet.
Beetje duidelijk zo?
Op lijn 34 en 50 gaan uiteindelijk Ebusco 2.2s rijden (50 alleen de U-OV ritten. Dit zijn ritten voornamelijk door stedelijk gebied en vereisen dus bussen met een goede doorstroming van passagiers.
Lijn 41 is daarentegen een echte langeafstandslijn en rijdt daarom met luxe Setra S418s. Doorstroming is hier niet zo belangrijk doordat er vooral lange ritten vanuit Wijk bij Duurstede, Cothen en Werkhoven mee gemaakt worden en hij op het stadstraject parallel aan lijn 6 rijdt.
Lijn 28 als Uithofverbinding blijft met de AGG300 gereden worden vanwege de drukte naar het Science Park vanuit het centrum en op zondag met normale geledes.
Tot slot zijn er nog de 73 en 77: veelgebruikte lijnen naar de plaatsen met veel forensen rond Utrecht. Hier komen uiteindelijk de ex-Qlinkwagens te rijden en worden nu de ex-Groninger geledes samen met wat oud geleed materieel van U-OV zelf voornamelijk ingezet.
Beetje duidelijk zo?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 214 gasten