Concessie Regio Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Aking »

Beetje offtopic want niet in Utrecht, maar bij EBS hebben ze ook daadwerkelijk zitplaatsen afgezet door de bus heen.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Daniel schreef:Volgens U-OV gaat hij juist rijden om voldoende ruimte te bieden voor iedereen, dus dat lijkt me dan wel nodig ja. Vergeet niet dat er met het afstand houden grofweg nog maar één passagier per vier zitplaatsen in een bus past, dan is je bus snel vol.
Dat is ook precies het probleem geweest bij de reizigers, aangezien de Sardientjesbussen na het tijdelijk opheffen van tram 22 snel terug waren, en vooral in de Spits, er wordt echter ook geklaagd over het feit dat tram 60 en 61 nu met een enkel tramstel rijden ipv dubbele
StefanRijnhoutjes
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Voor de uitvoering van de kleinere Pouw lijnen hebben ze nu bussen geleend van Uov zeker want op bijv. de 127 rijdt al heel de week dezelfde
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Tom523 »

U gaat door voor de koelkast :wink:
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Concessie Regio Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Ondertussen is er een pagina voor de vernieuwing van de tramlijn op de website van U-OV:

Deze kan via de volgende link vinden:

https://www.u-ov.info/meer-qbuzz/acties ... m-60-en-61

Even een opsomming van de 4 fases:
Fase 1 – 4 t/m 10 april
Tijdens fase 1 wordt gewerkt aan halte Fokkesteeg in Nieuwegein. Tram 60 rijdt daarom niet tussen haltes Nieuwegein Stadscentrum en Nieuwegein-Zuid. Er rijden vervangende bussen:

- Lijn 160 Nieuwegein Stadscentrum – Nieuwegein-Zuid

Fase 2 – weekend 18 en 19 april met mogelijke uitloop
Buitendienststelling traject Nieuwegein Stadscentrum - IJsselstein Zuid.

Fase 3 - 30 mei t/m 20 augustus
Buitendienststelling traject P+R Westraven - Nieuwegein-Zuid en IJsselstein-Zuid.

Fase 4 - 4 juli t/m 20 augustus
Buitendienststelling gehele traject Utrecht CS Jaarbeursplein - Nieuwegein-Zuid en IJsselstein-Zuid.
Dus zijn de laatste ritten met de SIG hogevloers tram op Vrijdag 3 Juli, daarna zijn deze uit het straatbeeld verdwenen
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Start werkzaamheden aan trambaan Nieuwegein gestart: 'Spannend of we het gaan halen'
PROVINCIE UTRECHT - Reizigers kunnen de komende week geen gebruik maken van de tram tussen Nieuwegein-Centrum en Nieuwegein-Zuid. Bouwbedrijf BAM is op dat traject begonnen met de vervanging van de trambaan en de bovenleidingen.
Aanvankelijk zouden reizigers alleen dít weekend last hebben van de renovatie van de trambaan, maar door het coronavirus duurt het allemaal langer. Vanwege de 1,5 meter afstandregel kan er alleen in kleinere ploegen gewerkt worden. Van Dopperen: "We moeten de werkzaamheden spreiden, niet alleen in ruimte maar ook in tijd."

Het is overigens nog maar de vraag of de 22 nieuwe trams die straks op het gerenoveerde spoor moeten gaan rijden er op tijd zijn. Ook hier gooit het coronavirus weer roet in het eten. De tramstellen komen uit een fabriek in Spanje komen en die is nu dicht. "We weten niet wanneer de fabriek weer open gaat. Het is voor ons dus heel spannend wat dat betekent voor de levering en de planning."
"We zitten nu te puzzelen wat de alternatieven zijn als er minder nieuwe trams worden geleverd. Het kan gevolgen hebben voor de dienstregeling. Het liefst willen we zo snel mogelijk van de oude trams af, dat is wel duidelijk."

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Ondertussen staat de 161 in de OVinfo app, sowieso voor 18 en 19 april, maar nog steeds is niet bekend of dit langer gaat duren ivm corona.

Over de trams die niet binnenkomen komen gesproken, daar is een mogelijke oplossing voor gevonden al, en dit luidt: Het tramvervangend vervoer of beter gezegd, men laat de trams rijden die ze hebben op dat moment en daar bovenop komen er extra bussen.

Nou weet ik dat er 9 7-delige trams nodig zijn om een volledige dienst in de spits te draaien, dit op basis van de OVinfo app. Er zijn er nu 7.
Er moet wat marge zijn ivm mogelijke schade c.q. kinderziektes die de trams kunnen veroorzaken dus zeg ik even dat er 12 nodig zijn om zonder dat tram vervangend vervoer te kunnen laten rijden, dan ga ik dus kijken naar langere termijn en de recente stukken van de kwartaalrapportage: CAF zou op 20 maart weer een nieuwe tram geleverd hebben, dat aangezien ie de afgelopen maanden constant rond de 20ste binnen kwam in Nieuwegein.
Echter een paar dagen voor 20 maart ging Spanje in lockdown.

Als zij, ik zeg maar even eind mei/begin juni weer op gang komen, dan zal mogelijk meteen die tram komen die op 20 maart binnen had moeten komen, dit wel rekening houdend met of alle grenzen weer open zijn op dat moment, anders kan dit nog niet, daarna zouden ze 2 trams per maand leveren, dat kan dus al in juni/juli gebeuren, dan zou in augustus alsnog alleen de tram gaan rijden en is er geen tram vervangend vervoer meer nodig.
Laatst gewijzigd door Pascal1998 op ma 06 apr 2020, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door T-hijs »

Pascal, probeer het nog eens, maar nu in leesbare zinnen, met een hoofdletter aan het begin en een punt aan het eind? Ik begrijp werkelijk niets van je hierboven hebt getypt...
F.k.a. Bollenstad
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Even een update van uit de U-OV website, want ondertussen is het tramvervangend vervoer voor de werkzaamheden tussen Nieuwegein Stadscentrum en IJsselstein Zuid bekend.

Daarnaast is inderdaad net als in Fase 1 ivm de corona maatregelen een uitloop van de werkzaamheden
Fase 2 – 18 t/m 24 april
Tijdens fase 2 wordt gewerkt aan halte Eiteren in IJsselstein. Tram 61 rijdt daarom niet tussen haltes Nieuwegein Stadscentrum en IJsselstein-Zuid. Er rijden vervangende bussen

- Lijn 161 Nieuwegein Stadscentrum - IJsselstein Binnenstad
- Lijn 163 Nieuwegein Stadscentrum - St. Antonius Ziekenhuis
- Lijn 164 IJsselstein Binnenstad - IJsselstein Zuid
Ik zal mijn best doen om deze update ook eind mei en eind juni te plaatsen op het moment dat Fase 3 en 4 gaan beginnen
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door ovforens »

Bollenstad schreef:Pascal, probeer het nog eens, maar nu in leesbare zinnen, met een hoofdletter aan het begin en een punt aan het eind? Ik begrijp werkelijk niets van je hierboven hebt getypt...
Ik lees dit als:
Als er onvoldoende voertuigen zijn dan rijdt de Uithoflijn nog steeds 12 x per uur, uitgevoerd met 2 x 5delig

En rijden er op de verlaagde Nieuwegeinlijn (niet doorgekoppeld) solo 7 delig al dan niet deels met enkele 2x5 delige combis.

Op het drukste stuk (Cs-Westraven, al dan niet via 24 oktoberplein of via snelle route) aangevuld met wat spitsbussen.

Of dit echter redenatie is van Pascal of op een bron gebaseerd weet ik niet.

Ik weer niet of de inzet van extra bussen nodig is. in februari reden er ook wel eens solo SIG-trams en dat leidde niet tot grote problemen. (Social distancing buiten beschouwing)

Het los blijven rijden van beide trambedrijven levert trouwens zo 2 omlopen minder op (4 tramstellen), als de frequentie op de Uithoflijn 12 blijft ipv 16 ook zo nog maar eens 1 a 2 minder (2 tot 4 tramstellen)

uithoflijn 12x per uur kan denk ik met 9 omlopen. Dus 18 5 delige trams.
Nieuwegeinlijn kan met 9 omlopen, bijvoorbeeld 7x 7 delig en 4x 5 delig. Of 6x 7delig en 6x 5 delig.

Heb je 7 zevendelige nodig
En 22 vijfdelige

Of 6 zevendelige en
24 vijfdelige
Plus bjvoorbeeld 4 reserves/onderhoud

Ik weet niet wat er nu al beschikbaar is
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Ja, dit heb ik gebaseerd van een bron, die zelf binnen U-OV werkt bij de trams.

Deze bron heeft mij verteld dat er al gesproken is om de vervangende bussen langer te laten rijden indien van te weinig trams. De tramdienst zal dan wel rijden, maar met minder voertuigen. Dit wel 5 + 7 delig, dus als 75 meter tram

Wat er beschikbaar is binnen de regiotram kan ik uit mijn hoofd vertellen

De CAF Urbos 100 5-delige serie (6001 t/m 6027): is helemaal compleet, dus zijn alle 27 aanwezig

De CAF Urbos 100 7-delige serie (6051 t/m 6072): Hiervan zijn de 6051 t/m 6057 binnen, dat zijn er dus maar 7

Met deze aantallen kunnen er 7 75 meter trams rijden op de SUNIJ-lijn (7 7-delige en 7 5-delige)

En de 9 trams van de Uithoflijn die rijden (18 x 5-delig)

En nu ik dit schrijf denk ik eraan dat je dan 5-delige trams overhoudt, want 18 + 7 = 25, dat betekent dat je dan nog 2 5-delige trams in kan zetten op de SUNIJ-Lijn
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Gekko123 »

Je moet niet alle trams volledig inplannen, je zal er altijd wel een paar missen vanwege onderhoud. Dus 25 gepland inzetten van de 27 is eigenlijk perfect, die laatste 2 kunnen dan onderhoud krijgen.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Nee, dat weet ik ook wel, daarom zei ik kan, maar moet niet
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door ArrivaBas »

Twee reservetrams op een vloot van 34 komt op mij wel erg krap over.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13177
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Z2N »

Dat is het ook, en dan denk ik dat 18 stellen voor tram 22 al krap is. Daarmee haal je 12x per uur een tram, waarvan ik mij afvraag op dat binnen de 1,5 meter-economie wel genoeg is na de zomer.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
teun
Berichten: 1505
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door teun »

Als je na de zomer nog die anderhalve meter afstand wil houden dan gaat er van school nog weinig terechtkomen vermoed ik.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Ik hoop dus dat de CAF fabriek nummer 8 en 9 kan afleveren voor dat de derde fase van de werkzaamheden daadwerkelijk gaan beginnen. Wat trouwens wel zo is, is dat tram 22 nu 12x per uur rijdt en tram 60 en 61 maar 4x per uur. Echter tram 22 gaat vanaf december minder rijden omdat tram 60 en 61 dan door getrokken worden naar USP, vanaf dan rijden die ook met lijnnummer 20 en 21, dat is al sinds juli 2019 bekend.

Ik leg dit even uit hieronder, aangezien er 16x per uur op de Uithoflijn dient gereden te worden

Lijn 20 (oude Lijn 60) Nieuwegein Zd - Utrecht CS - USP: rijdt 4x per uur met een 5 en 7 delige tram

Lijn 21 (oude Lijn 61) IJsselstein Zd - Utrecht CS - USP: rijdt 4x per uur met een 5 en 7 delige tram

Lijn 22 Utrecht CS - USP: rijdt 8x per uur met 2x een 5 delige tram
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Concessie Regio Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Mooi nieuws uit Spanje: Lockdown licht versoepeld, fabrieken mogen open, dat betekent dus dat de 7-delige trams voor Utrecht weer gebouwd kunnen worden, overigens is het vervoer geen ding, het europeese vervoer van goederen is gewoon nog toegestaan.

Het kan dus zijn dat in de komende 1 a 2 weken weer een tram op de remise aankomt

https://nos.nl/l/2330267
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13177
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Z2N »

Dat laatste is natuurlijk wel speculatief, het staat in ieder geval niet in je bron.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Durashift »

^^^^ vermoedelijk zal er eerst een paar dagen proefgedraaid worden.

Autofabrieken plannen nu ook productiestarts in, VDL Born begint 1 mei met proefdraaien, moet 4 mei volledig op gang zijn.
https://www.autoblog.nl/nieuws/vdl-nedc ... ren-147940


Ik hoor net op het nieuws dat het een aantal deelstaten betreft... en morgen volgen nog een aantal deelstaten.

Ik denk dat het het snelst kan gaan als er daar, voor de sluiting, al een tram transportgereed klaar stond..
Maar ja, ik d8 dat vd Vlist het vervoer doet.. en die moet dan wel een auto in Spanje hebben..
Het zal wel ff duren nog, denk ik.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Concessie Regio Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Dat laatste heb ik begrepen vanuit UPS (een of ander maatschappij voor pakketjes)

Edit: Ondertussen ook gelezen op de Rijksoverheid: Transport is met aangescherpte reisadviezen mogelijk, wel met de nodige formulieren voor bepaalde landen
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Voor de liefhebbers;

Op weg naar de Chinees in Zeist kwam ik deze Ebusco tegen
Spoiler: show
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ferdinand op di 14 apr 2020, 14:44, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5259
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Je foto werkt niet, zo doet hij het wel.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Waar staat POD eigenlijk voor op de voorkant van de bus?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Milco »

Personeel ophaaldienst. Zijn vaak de autootjes waarmee buschauffeurs tussen garage en begin-/eindpunt pendelen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten