Concessie Regio Utrecht
Re: Concessie Regio Utrecht
Lijn drie zal binnenkort naar 8x/uur moeten, in ieder geval in de spits, die lijn begint wel erg druk te worden. Geledes is dan wel het minimum.
Re: Concessie Regio Utrecht
Daar gaan mensen nog blij mee zijn, een bus op de ASW houdt nu al het verkeer enorm op omdat je er nergens achter langs kan. Het zal inderdaad binnenkort wel nodig zijn, mijn ritten met lijn 3 na de avondspits zaten altijd al flink vol.
請勿靠近車門
Re: Concessie Regio Utrecht
Misschien zou het dan toch een idee zijn om ten minste bij 1 halte (Ik denk zelf bij de Watertoren ri CS en Concordiastraat ri Zuilen) de straat zodanig te verleggen dat er een haltekom gemaakt kan worden. Dat helpt al iets met de doorstroming.
Re: Concessie Regio Utrecht
En vervolgens sta je als bus dan een uur bij die halte, omdat niemand je er meer tussen laat omdat ze al een uur achter die kutbus zitten. Goed idee :')
Re: Concessie Regio Utrecht
Gelukkig hebben we camerasystemen, die dat soort illegaal gedrag automatisch kunnen beboeten. Weten we ook gelijk wie de verbouwing betaalt. (A)
Re: Concessie Regio Utrecht
:') _O-
Het woordje "kunnen" is hier heel belangrijk. Je weet dat dat soort camera's vaak, geheel toevallig, net de verkeerde kant op staan als er iets gebeurt? :X
Het woordje "kunnen" is hier heel belangrijk. Je weet dat dat soort camera's vaak, geheel toevallig, net de verkeerde kant op staan als er iets gebeurt? :X
Re: Concessie Regio Utrecht
Een flitscamera die de verkeerde kant op hangt? Leg eens even uit hoe vaak dat voorkomt? :')
Re: Concessie Regio Utrecht
Dan verzinnen ze wel wat anders, echt niet dat ze die opgefokte golfjes aan pakken hoor :')
En hoe wil je trouwens het "niet voor laten gaan van een bus" flitsen?
En hoe wil je trouwens het "niet voor laten gaan van een bus" flitsen?
Re: Concessie Regio Utrecht
Even vragen aan de Londenaren, zij hebben prima camerasystemen die automatisch beboeten.
Re: Concessie Regio Utrecht
Waar worden de Optares van lijn 2 tegenwoordig opgeladen?
Het ging altijd met inductie bij de halte, maar is dat nog steeds zo?
Het ging altijd met inductie bij de halte, maar is dat nog steeds zo?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39119
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
Bij mijn weten is dat inductie oplaadpunt verplaatst naar het nieuwe busstation Centrumzijde en wordt het nog steeds gebruikt dus. Verder kunnen ze ook aan de stekker op de stalling.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Regio Utrecht
Ik heb hem net gespot tussen de nieuwe tramperrons en spoor 4b, dus volgens mij op een gedeelte van het busstation dat nu nog niet voor reizigers in gebruik is?
Mogelijk laden ze daar dus op tussen de ritten in.
Mogelijk laden ze daar dus op tussen de ritten in.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39119
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
Er is geen deel van het busstation niet in gebruik voor reizigers, langs de tramperrons kunnen immers geen bussen stoppen. Het zal wel gewoon een van de bufferhaltes op het busstation zijn daar.
Vanmorgen op de X80 had ik een chauffeur in opleiding (met collega erbij t.b.v. de lijnverkenning) die op zich wel wat knaps voor elkaar kreeg: hij wist de bocht vanaf de Stationsweg naar het Stationsplein bij De Klomp zo ruim te nemen dat de bus dacht dat 'ie al richting het tunneltje ging en halte De Klomp, Griftweg omriep Dat heeft tot op heden geen enkele andere chauffeur voor elkaar gekregen.
Vanmorgen op de X80 had ik een chauffeur in opleiding (met collega erbij t.b.v. de lijnverkenning) die op zich wel wat knaps voor elkaar kreeg: hij wist de bocht vanaf de Stationsweg naar het Stationsplein bij De Klomp zo ruim te nemen dat de bus dacht dat 'ie al richting het tunneltje ging en halte De Klomp, Griftweg omriep Dat heeft tot op heden geen enkele andere chauffeur voor elkaar gekregen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Regio Utrecht
X80 in Regio Utrecht, da's nieuw.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Regio Utrecht
Kun je nagaan hoe ruim die bocht was
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39119
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
Goh, die demobussen komen ook wel bekend voor van een presentatie een dagje eerder in het noorden...Daniel schreef:Gezien de snelheid van leveren zou het me niks verbazen als de order voor Utrecht meelift op die voor GD, de diesels komen wel heel toevallig in december in dienst.
55 extra elektrische bussen voor stad en regio Utrecht
PROVINCIE UTRECHT - De provincie Utrecht en vervoerder Qbuzz hebben vandaag twee nieuwe elektrische bussen gepresenteerd. De bussen moeten over een jaar een deel van de verouderde vloot van Qbuzz gaan vervangen. Een gelede bus van achttien meter is bedoeld voor het stadsvervoer, de bus van twaalf meter wordt vooral in het streekvervoer ingezet.
Voor de nieuwe stadsbus is gekozen voor het Franse merk Heuliez, een dochter van de Italiaanse vrachtwagenbouwer Iveco. De bus heeft een futuristisch uiterlijk met gestroomlijnde kappen over de wielen. Ook de voorkant is opvallend en doet denken aan een tram.
Deze elektrische bus zal ingezet worden op de lijnen 3, 7 en 8 in de stad. Net als de bussen op lijn 1 is het bedoeling dat de bus de hele dag blijft rijden. Daarvoor worden ze op het eindpunt telkens een paar minuten opgeladen met een zogenoemde pantograaf, een stroomgeleider zoals treinen en trams die ook hebben. Voor de streekbussen is gekozen voor het merk Ebusco.
De nieuwe bussen zullen in het eerste kwartaal van 2020 geleidelijk worden ingezet in de dienstregeling.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Regio Utrecht
De eerder aangekondigde 15-meters zullen dan ook wel Setra worden.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9139
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
Natuurlijk slim om zo'n grote vloot in een keer te bestellen dan heb je aardig wat schaalvoordeel. Het lag dus aardig in de lijn der verwachting dat dit materieel type ook naar Utrecht ging komen. ;)Daniel schreef:Goh, die demobussen komen ook wel bekend voor van een presentatie een dagje eerder in het noorden...Daniel schreef:Gezien de snelheid van leveren zou het me niks verbazen als de order voor Utrecht meelift op die voor GD, de diesels komen wel heel toevallig in december in dienst.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Regio Utrecht
Maar de aanbesteding liep toch tot 5 maart? Het is dus niet echt aanbesteed, als de order al bij Heuliez geplaatst was in combinatie met GD
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Concessie Regio Utrecht
Ben dan wel nieuwsgierig welk bedrijf de dieselbussen gaat leveren. De laatste set dieselbussen die aan Qbuzz geleverd zijn kwamen van Iveco. Ben benieuwd of ze daar nu weer bestellen of toch terug vallen op Mercedes aangezien een groot gedeelte van de dieselbussen in deze concessie van dat bedrijf is.
De wielen van de bus gaan rond en rond...
Re: Concessie Regio Utrecht
De Iveco Crossway is qua zitcomfort nagenoeg gelijkend aan een Mercedes-Benz Citaro (LE) Ü.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Regio Utrecht
Dus alle bussen uit 2013 gaan door richting streek en de nieuwe bussen gaan in de stad rijden..
De gemiddelde Citaro is al verzeten qua stof op de stoelen.. In de huidige amba's zit je zachter dan in de Citaro's.
Kwam rijgeluiden wel voorstander *bus*
De gemiddelde Citaro is al verzeten qua stof op de stoelen.. In de huidige amba's zit je zachter dan in de Citaro's.
Kwam rijgeluiden wel voorstander *bus*
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Concessie Regio Utrecht
Niet zo snel joh, er blijven heel wat Citaro's in de stad want de nieuwe diesels gaan naar de streek. Bovendien, niemand wil een dubbelgelede in bijvoorbeeld De Bilt.
Re: Concessie Regio Utrecht
Dus toch wel geleed op lijn 7. Moet zeggen dat dat voor mijn gevoel niet extreem benodigd is, de lijn is zeker niet leeg maar geleed lijkt me overkill. Gaat leuk worden om die gelede bus over de nieuwe rotonde in Kanaleneiland te zien worstelen, en ook in Tuinwijk is een gelede nou niet altijd even praktisch.
Desondanks goed dat er geïnvesteerd wordt in nieuw en electrisch materieel, zeker zodat er eindelijk eens wat aan die amba's gedaan kan worden. Ze staan er een stuk beter voor dan bijvoorbeeld de amba's die Arriva in DAV had rijden, maar ik heb toch veel liever de Citaro's.
Desondanks goed dat er geïnvesteerd wordt in nieuw en electrisch materieel, zeker zodat er eindelijk eens wat aan die amba's gedaan kan worden. Ze staan er een stuk beter voor dan bijvoorbeeld de amba's die Arriva in DAV had rijden, maar ik heb toch veel liever de Citaro's.
請勿靠近車門
Re: Concessie Regio Utrecht
Ik had ook eerder verwacht dat die nieuwe elektrische stadsbussen voor lijn 6 en 30 en/of lijn 28 zouden zijn, aangezien die lijnen nu ook al met gelede bussen rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten