Concessie Regio Utrecht
Re: Concessie Regio Utrecht
28 zou dubbelgeleed worden wanneer de Uithoflijn gaat rijden.
Lijn 18 gaat alleen lijn 28versterken op Utrecht CS De Uithof en zou vanuit Terwijde gaan komen (versterken lijn 4).
Lijn 18 gaat alleen lijn 28versterken op Utrecht CS De Uithof en zou vanuit Terwijde gaan komen (versterken lijn 4).
Bij twijfel: gebruik beton.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39195
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
Lijn 3 en 8 doen dat nu ook al he, alleen inzet op 7 is nieuw. Lijn 6/30 zou relatief complex zijn omdat je dan laadlocaties op drukke plekken (buffer CS of WKZ) nodig hebt waar eigenlijk niet veel plek daarvoor is. En eigenlijk is dan alleen CS een optie gezien je er anders in het weekend niks aan hebt, want om nou bij Overvecht een paal te gaan zetten die alleen 's avonds en in het weekend gebruikt wordt.Meltrain schreef:Ik had ook eerder verwacht dat die nieuwe elektrische stadsbussen voor lijn 6 en 30 en/of lijn 28 zouden zijn, aangezien die lijnen nu ook al met gelede bussen rijden.
Pas bij de geplande verlenging naar het Diakonessenhuis als de Uithoftram rijdt zou het een optie kunnen zijn om lijn 6 elektrisch te gaan rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Regio Utrecht
Ik bedoelde inderdaad in plaats van lijn 7, dat had ik er duidelijker bij moeten zetten.
Maar een lader op Utrecht CS Jaarbeurszijde lijkt me eigenlijk ook geen overbodige luxe. Aan de Centrumzijde moet er sowieso eentje komen voor lijn 3.
Maar een lader op Utrecht CS Jaarbeurszijde lijkt me eigenlijk ook geen overbodige luxe. Aan de Centrumzijde moet er sowieso eentje komen voor lijn 3.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39195
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
Die lader op CS Jaarbeurszijde wordt echter weer overbodig als lijn 6 wordt doorgetrokken naar het Diakonessenhuis, wat aannemelijk komend jaar gaat gebeuren. Eigenlijk komt de elektrificatie voor lijn 6 dus net te vroeg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Regio Utrecht
Lijn 7 heeft een vrij lange keertijd op het eindpunt in Kanaleneiland, en dat eindpunt ligt bovendien dichtbij de stalling.
Laden op Jaarbeurszijde is niet zo praktisch met de enorme hoeveelheid bussen op de haltes en de buffers.
Laden op Jaarbeurszijde is niet zo praktisch met de enorme hoeveelheid bussen op de haltes en de buffers.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Regio Utrecht
Om daar nog even op terug te komen:Meltrain schreef:Waar worden de Optares van lijn 2 tegenwoordig opgeladen?
Het ging altijd met inductie bij de halte, maar is dat nog steeds zo?
Zon beetje in het midden van de foto achterin staat ie dus. En ik sta onderop de Moreelsebrug aan de centrumzijde, mocht je het niet kunnen plaatsen.
Re: Concessie Regio Utrecht
Daar zal de inductieplaat niet zitten, dat combineert niet echt lekker met de tramsporen die precies daar liggen.
Re: Concessie Regio Utrecht
Dus het is toeval dat het electrische busje van lijn 2 precies daar stil staat naast een kast die toevallig ook precies heel veel lijkt op de kast die ook toevallig aan de andere kant stond?
Re: Concessie Regio Utrecht
Post dan ff een duidelijke foto, die hele Optare valt op de eerste foto weg... :')
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39195
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
Ik dacht al ja, dat is toch een dieselbusje dat daar staat
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Regio Utrecht
Want de locatie van die kast verandert natuurlijk als er andere bussen op een foto staan :')
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39195
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
Op de eerste foto was heel de kast niet te zien ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Regio Utrecht
Goh :')
Vandaar misschien dat ik er bij schreef waar het ding stond? Anders was dat natuurlijk niet nodig geweest, want dan zag je hem wel staanAking schreef:Zon beetje in het midden van de foto achterin staat ie dus.
Re: Concessie Regio Utrecht
Dat kan nog steeds wijzen op het dieselbusje. (A)
Re: Concessie Regio Utrecht
Nee dus (A)
Tenzij je wilt gaan verkondigen dat die dieselbusjes dienst doen als een soort aggegraat en die Optares dus middels dat dieselbusje worden opgeladen :')
*O*Aking schreef:Om daar nog even op terug te komen:Meltrain schreef:Waar worden de Optares van lijn 2 tegenwoordig opgeladen?
Het ging altijd met inductie bij de halte, maar is dat nog steeds zo?
Zon beetje in het midden van de foto achterin staat ie dus. En ik sta onderop de Moreelsebrug aan de centrumzijde, mocht je het niet kunnen plaatsen.
Tenzij je wilt gaan verkondigen dat die dieselbusjes dienst doen als een soort aggegraat en die Optares dus middels dat dieselbusje worden opgeladen :')
Re: Concessie Regio Utrecht
Ja sorry, maar je hebt je argument verloren. Je foto was namelijk niet duidelijk genoeg, en de omschrijving wees alleen op dat dieselbusje. Dat zou kunnen betekenen dat er nog steeds niet op het CS geladen kan worden, wat dus betekent dat ze aan de stekker moeten en er daarom dus nog dieselbusjes bij moeten.
Re: Concessie Regio Utrecht
Speciaal voor jou nog even dan:
Meltrain schreef:Waar worden de Optares van lijn 2 tegenwoordig opgeladen?
Het ging altijd met inductie bij de halte, maar is dat nog steeds zo?
Daniel schreef:Bij mijn weten is dat inductie oplaadpunt verplaatst naar het nieuwe busstation Centrumzijde en wordt het nog steeds gebruikt dus. Verder kunnen ze ook aan de stekker op de stalling.
*O*Aking schreef:Ik heb hem net gespot tussen de nieuwe tramperrons en spoor 4b, dus volgens mij op een gedeelte van het busstation dat nu nog niet voor reizigers in gebruik is?
Mogelijk laden ze daar dus op tussen de ritten in.
En waarom zou ik dat dan niet met dergelijk woorden benoemen maar een foto maken van een locatie waar een dieselbusje staat op het station? :X :')Z2N schreef:Dat zou kunnen betekenen dat er nog steeds niet op het CS geladen kan worden
Re: Concessie Regio Utrecht
Mogelijk laden ze dus daar op ja, maar zolang je het niet kan bevestigen kan het dus ook zo zijn dat ze nog aan de stekker moeten.
Re: Concessie Regio Utrecht
Ik had gewoon meer hoop in een bevestiging in je eerste foto, maar die was er dus niet...
Re: Concessie Regio Utrecht
Ik wil een foto zien van die plaat tegen de onderkant van de Ebusco aan.
*bus*
*bus*
Re: Concessie Regio Utrecht
Als je even langskomt, dan laat ik het je live zien! *bus*
Re: Concessie Regio Utrecht
Dan zal ik het bevestigen maar even doen: opladen gebeurt gewoon op CS Centrumzijde.Z2N schreef:Mogelijk laden ze dus daar op ja, maar zolang je het niet kan bevestigen kan het dus ook zo zijn dat ze nog aan de stekker moeten.
Het dieselbusje is sowieso reserve voor een uitval van een Optare, maar wordt ook ingezet omdat lijn 2 door de werkzaamheden bij de Catharijnesingel nogal krap in de tijd zit. Daardoor blijft er te weinig tijd over om de bus bij te laden. Door te schuiven met bussen, met een chauffeur en de Sprinter City als extra, kan het precies.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Regio Utrecht
Bedankt voor de antwoorden, Aking en nvdw.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: di 05 jan 2010, 20:53
Re: Concessie Regio Utrecht
Qbuzz introduceert een soort van Qlink in Utrecht, genaamd; U-Link;
https://www.provincie-utrecht.nl/actuee ... r-vervoer/
https://www.provincie-utrecht.nl/actuee ... r-vervoer/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 117 gasten