Pagina 21 van 43

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: ma 18 nov 2019, 18:04
door Gerben3
Met treinoverstap komt lijn 35 's ochtends nog wel terug (maar adviseert hij op één of andere manier om op Driebergen-Zeist te wachten op de 35 van een halfuur later (bijv. als je om 8:42 aankomt en dan dus de bus van 8:47 kunt nemen adviseert maps dat je dan moet wachten op die van 9:17 :lol:

En dan gaat het met 9292 dan weer goed op sommige tijden maar ook op sommige tijden weer niet op de één of andere manier. Genoeg werk te doen dus nog voor de reisplanners + U-OV, want dit is erg verwarrend ;)

Edit: Nu wordt de 371 's middags ook al niet geadviseerd op veel tijden (maar wordt lijn 71 of 28 geadviseerd)

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: ma 18 nov 2019, 18:31
door Meltrain
Als 9292 met een minimale overstaptijd van 6 minuten rekent op Driebergen-Zeist (en er geen rekening mee houdt dat lijn 35/371 flexibele tijden heeft), is het logisch dat hij die optie niet geeft.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: ma 18 nov 2019, 18:39
door nvdw
De 35 komt in de middag om .12 of .42 aan op Driebergen, dus als de trein naar Nijmegen om .17 en 47 vertrekt zou dat toch moeten lukken.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: ma 18 nov 2019, 18:45
door Milco
Als ik met 9292 een reis plan op 16 december vanaf WKZ/Máxima naar Ede-Wageningen, dan krijg ik vanaf 14:53 uur wel ieder half uur de optie om buslijn 35 te pakken naar Driebergen-Zeist en aldaar na vijf minuten met de trein verder te reizen.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: ma 18 nov 2019, 19:52
door Daniel
Volgens mij gaat er gewoon iets fout met de haltes van lijn 35 waardoor de planners 'm niet herkennen. Ik zie nu ik op de laptop even de uitgebreide weergave van de planner van Google kan bekijken hele vreemde dingen. Zo zitten er wel adviezen vanaf WKZ/Máxima naar Driebergen-Zeist tussen die lijn 35 gebruiken, maar daarin moet je eerst van het WKZ naar de Heidelberglaan of Botanische Tuinen terugreizen om daar op lijn 35 te stappen :?

Op die manier duurt de reis natuurlijk steeds langer dan de alternatieve routes.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: ma 18 nov 2019, 20:19
door Daniel
Inmiddels zijn de lijnfolders van de nieuwe dienstregeling ook gepubliceerd: https://www.u-ov.info/reizen/lijnfolders

Ook het overzicht met alle wijzigingen staat nu online: https://www.u-ov.info/reizen/dienstregeling

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: ma 18 nov 2019, 20:32
door Gerben3
U-OV durft op die pagina nog niet te bevestigen dat de tram ook echt gaat rijden, dit staat er bij (de nieuwe) lijn 12:
'Wanneer tram 22 gaat rijden naar Utrecht Science Park, zal lijn 12 opgeheven worden, na 50 jaar trouwe dienst. Het is nog niet bekend wanneer tram 22 gaat rijden.'
_O- Er staat ook nog geen lijnfolder van lijn 22 online (dienstregeling al wel in OVinfo en op de planners dus neem aan dat hij wel écht gaat rijden)

Edit: Bij het overzicht van de vervallen lijnen (bij lijn 208) zijn ze er dan wel weer zeker van:
Lijn 208 vervalt per 15 december. Je kunt dan gebruik maken van tram 22 naar Utrecht Science Park en uitstappen bij Station Vaartsche Rijn, of per trein naar dit station reizen.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: ma 18 nov 2019, 21:26
door UtrechtOV
Wat niet doorgevoerd is blijkbaar dat lijn 7 eindigt bij Westraven. Blijft keren op de Vrieslantlaan

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: ma 18 nov 2019, 21:56
door Meltrain
Lijn 74 rijdt de hele middag een kwartierdienst tussen Nieuwegein en Vianen, maar vanaf 16:30 (dus midden in de middagspits) gaat de frequentie op dat deel ineens omlaag naar 2x/uur. :? Je zou verwachten dat je dan juist nog voldoende reizigers hebt richting Nieuwegein-Zuid, dus dat de frequentie pas een uur later omlaag gaat.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: di 19 nov 2019, 09:57
door Meltrain
Ook de nieuwe lijnennetkaart staat inmiddels op internet: https://uov-prod.cdn.prismic.io/uov-pro ... an+BRU.PDF

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: di 19 nov 2019, 10:37
door rooddolfijn
Ik heb na zitten te denken over die U-LINK. U-OV verhoogt de frequenties van/naar Bilthoven en Maarssenbroek maar daar gaan echt niet eens meer mensen per bus reizen. Maar ze snijden wel in lege bussen die nu (nog) rond rijden. Dus wat nou als we eens lijn 73 (oost) koppelen met 77 (zuid) en 73 (west) en 77 (noord) koppelen. De frequenties nu zijn het zelfde van/naar Bilthoven en Maarssenbroek. Dan krijg je dus: Lijn 73 Soesterberg/Handelscentrum - Jordanlaan - Utrecht CS - P+R Westraven - Nieuwegein Stadscentrum en lijn 77 (of iets anders) Bilthoven - Sartreweg - Utrecht CS - Leidsche Rijn - Maarssenbroek - Maarssen Station.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: di 19 nov 2019, 12:00
door TreinenFreak
Ik snap niet wat de toegevoegde waarde zou zijn van deze verandering bij gelijke frequenties.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: di 19 nov 2019, 12:12
door sirvinniei
Meltrain schreef:Ook de nieuwe lijnennetkaart staat inmiddels op internet: https://uov-prod.cdn.prismic.io/uov-pro ... an+BRU.PDF
Vind de kleuren per U-link lijn en de rest geel wel onduidelijker. Ze hadden beter de onsluitende lijnen die de U-link lijnen ondersteunden dezelfde kleur kunnen geven, nu is de kaart, buiten U-link om, volledig zijn overzichtelijkheid verloren.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: di 19 nov 2019, 12:16
door Daniel
Die kaart is sowieso nooit overzichtelijk geweest. Zal deels ook aan de vorm van de concessie liggen: op een of andere manier vindt ik de uitwerking in DMG een beter beeld van het netwerk geven.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: di 19 nov 2019, 12:23
door Suus
De kaart probeert teveel de daadwerkelijke vorm van het gebied aan te houden en mocht ook niet groeien toen er een deel van de Provincie Zuid-Holland werd geannexeerd. Een vormgeving die wat meer los komt van de gebieden en gewoon rechte lijnen heeft zou heel veel oplossen.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: di 19 nov 2019, 20:13
door Daniel
Tien Uithoflijn-trams per uur, bus 12 kan met pensioen
UTRECHT - De verwachtingen voor de Uithoflijn, of 'tram 22' zoals de tram gaat heten, zijn opnieuw bijgesteld. Waar eerst werd gedacht dat er zes maal in beide richtingen gereden kon worden, zegt de provincie nu dat er tien trams per uur kunnen vertrekken van Utrecht Centraal naar het Utrecht Science Park. Bus 12 behoort daarmee definitief tot het verleden, omdat de lijn niet meer nodig is voor ondersteuning.

Het idee is om met twee gekoppelde tramstellen te gaan rijden, zodat er 4.320 reizigers kunnen worden vervoerd. Dat is 320 reizigers meer dan de huidige inzet van lijn 12-bussen kan verplaatsen.
Op 14 december 2019 zal de tram feestelijk in gebruik worden genomen met gratis tramritten. Vanaf 16 december gaat de tram doordeweeks van 06.00 tot en met 22.00 uur rijden. Daarvoor moet nog wel een laatste vergunnig worden afgegeven. In het weekend rijdt de tram niet.

Lees verder

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: di 19 nov 2019, 22:24
door reisthijs
Wat meer over die gratis tramritten:
Uifholijn.nl schreef:Op zaterdagmiddag 14 december vieren we de opening van de tramlijn met gratis tramritten tussen 14.30 -17.30 uur. Iedereen is van harte welkom om tram 22 uit te proberen! Er stopt die middag elke 10 minuten een tram. Je kunt op elke halte in- en uitstappen.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: wo 20 nov 2019, 09:17
door Meltrain
UtrechtOV schreef:Wat niet doorgevoerd is blijkbaar dat lijn 7 eindigt bij Westraven. Blijft keren op de Vrieslantlaan
Misschien gebeurt dat pas als de elektrische bussen instromen, want die gaan volgens mij opladen bij de garage daar.
Weet iemand waar er nog meer oplaadpunten voor de elektrische bussen komen?

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: wo 27 nov 2019, 14:29
door Ferdinand
De oude bushokjes in de provincie Utrecht worden vervangen. Daarbij komt ook nog een beleidswijziging; het minimum aantal gebruikers van een halte gaat van tien naar vijf om een abri te krijgen. Dat betekent dus dat o.a. Dijnselburg met zijn acht instappers per dag een abri krijgt *O* . Aan de Amersfoortkant gaat dat wel makkelijk, maar richting Vollenhove wordt dat vermoed ik wat lastiger met de krapte en de helling.

Het volledige artikel is hier te lezen:

https://www.ovpro.nl/bus/2019/11/27/pro ... dpr=accept

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: wo 27 nov 2019, 14:55
door nvdw
De provincie vervangt alleen de abri’s van haltes langs wegen waar zij zelf de beheerder van is, en ik denk dat de Panweg (waar jouw halte staat) de verantwoordelijkheid is van de gemeente Zeist.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: wo 27 nov 2019, 21:54
door Durashift
.. en hier langs de N225 kunnen ze er dan een paar opruimen.. want die haltes worden opgeheven.
(althans, dat is intussen toch wel een zekerheid of loopt dat voornemen nog?)

Gek eigenlijk.. dat er kennelijk al een norm was qua aantal instappers voor een abri. Dat die haltes die nu slechts één instapper per dag kennen dan al zo lang een abri hebben staan.. :lol:

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: wo 27 nov 2019, 22:05
door Daniel
Achja, er zijn natuurlijk weleens verschuivingen in waar wel en niet veel instappers zijn. Mijn vaste bus naar het werk heeft bijvoorbeeld in het buitengebied van Woudenberg dagelijks meerdere instappers bij een halte die slechts een kort stoepje in het donker tussen de bomen is, maar een halte verder is een haltekom en abri en daar stapt juist bijna nooit iemand in :P

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: za 30 nov 2019, 00:30
door TreinenFreak
Lijn 29 vanaf nieuwe dienstregeling ook in het weekend. Ik kom weinig op de Uithof in het weekend, maar ik kan mij niet voorstellen dat er dan sprake is van te weinig capaciteit op lijn 28. Lijn 29 zal door opheffen van lijn 12 ongetwijfeld drukker worden doordeweeks, maar hadden deze DRU's niet beter besteed kunnen worden? (bv. terugdraaien van frequentieverlaging lijn 28 in de daluren)

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: za 30 nov 2019, 08:21
door Daniel
Lijn 29 is ook de vervanging van lijn 9 in Vleuterweide en Veldhuizen he. Daarnaast is De Uithof nu nog uitsluitend met 28 te bereiken in het weekend, maar in de nieuwe dienstregeling ontstaan daar allerlei overstapmogelijkheden. Bijvoorbeeld op U-link 34, maar ook de nieuwe 201 van en naar Amersfoort.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: zo 01 dec 2019, 11:10
door Meltrain
Het USP heeft vanaf de nieuwe dienstregeling wel aardig wat verbindingen in het weekend:
  • 28 naar het centrum, Utrecht Centraal, Parkwijk, De Meern, Vleuterweide en station Vleuten.
  • 29 naar Sterrenwijk, Vaartsche Rijn, Papendorp, De Meern en Vleuterweide-West.
  • 34 naar Zeist en station Amersfoort.
  • 34 naar Kanaleneiland, waar overgestapt kan worden richting Nieuwegein.
  • 201 naar Amersfoort-centrum.