Maerle van der Veldt wijst op fout OV-chipkaart

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Maerle van der Veldt wijst op fout OV-chipkaart

Berichtdoor Daniel » Za 08 Jan 2011, 10:57

Maerle van der Veldt wijst op fout OV-chipkaart
Geplaatst op: zaterdag 8 januari 2011 10:55
Laatst bijgewerkt: zaterdag 8 januari 2011 10:57


HAARLEMMERMEER - Verpleegkundige Maerle van der Veldt baalt. Dagelijks pakt ze de Zuidtangent naar haar werk. Op de heenweg is ze 1,40 euro kwijt, terwijl voor de terugreis 1,52 euro van haar OV-chipkaart wordt afgeschreven.
Van der Veldt besloot om tot tweemaal toe de telefoon te pakken om tekst en uitleg te vragen aan openbaar vervoersbedrijf Connexxion.
,,Daar kreeg ik beide malen te horen dat het prijsverschil ligt aan de rijstijl van de chauffeur en aan de bochten die tijdens de rit worden gemaakt’’, vertelt een verbijsterde Van der Veldt. ,,Maar dat kan toch niet? Want het is telkens twaalf cent. Dan moeten dus al die chauffeurs precies zo rijden dat het prijsverschil altijd hetzelfde is.’’
Lees verder
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Maerle van der Veldt wijst op fout OV-chipkaart

Berichtdoor deadlock » Za 08 Jan 2011, 11:08

Massaal verkeerd afgestelde GPS'en?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Reiziger Delft
Berichten: 1014
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:36

Re: Maerle van der Veldt wijst op fout OV-chipkaart

Berichtdoor Reiziger Delft » Za 08 Jan 2011, 11:08

Dat gezwets dat de prijs van je kaartje aan de rijstijl van de chauffeur zou liggen vind ik echt bizar; als je als bedrijf ook maar het vermoeden hebt dat het zo is kan je toch beter meteen dat hele systeem eruit gooien? Wel een leuke manier om meer geld binnen te halen: ''beste passagiers, omdat er even wat minder passagiers zijn deze maand hebben ga ik vandaag even de bochten wat ruimer nemen om meer geld binnen te krijgen''. -o-

Ik vind dat de prijs tussen 2 haltes van te voren gewoon vast moet staan, lijkt me ook vrij logisch toch?

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Maerle van der Veldt wijst op fout OV-chipkaart

Berichtdoor deadlock » Za 08 Jan 2011, 11:10

Per kilometer betalen is veel logischer. Het prijsverschil van die 1 of 2 cent is daarmee ook wel te verantwoorden (stel dat je alleen maar bochten naar links de ene kant en naar rechts de andere kant op zou hebben).
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11937
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Maerle van der Veldt wijst op fout OV-chipkaart

Berichtdoor Geert » Za 08 Jan 2011, 11:12

De prijs tussen twee haltes staat ook vast, dat wordt door CXX vooraf ingemeten. Wel is het soms dat de ene richting op je 1 of 2 centen meer moet betalen dan de andere richting, omdat de haltes voor beide richtingen niet precies op dezelfde plek staan. Maar dat kan nooit 12 cent verschil verklaren, ik denk dat in dit geval inderdaad dat de GPS gewoon nog dacht bij de vorige halte te zijn...

Overigens, wat een gezwets van de klantenservice. Die zouden toch horen te weten dat de afstanden tussen twee haltes vast staan en niet afhangen van de rijstijl van de chauffeur :roll:

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7693
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Maerle van der Veldt wijst op fout OV-chipkaart

Berichtdoor webguy » Za 08 Jan 2011, 11:13

Het probleem is dus gewoon dat er of slecht is ingemeten, en de prijs tussen twee haltes dus wel degelijk vast staat, maar dat het rijrichting-afhankelijk is, of de halte wordt inderdaad slecht bepaald, zoals in de laatste regel van het artikel staat.

Overigens moeten ze een klantenservice medewerkers trainen zeg, zo'n antwoord geef je toch niet? Dat betekent dat je totaal niet snapt wat er nou precies gaande is en hoe het werkt...

EDIT: Wat Geert zegt (great minds think alike ofzo)
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11937
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Maerle van der Veldt wijst op fout OV-chipkaart

Berichtdoor Geert » Za 08 Jan 2011, 11:15

webguy schreef:EDIT: Wat Geert zegt (great minds think alike ofzo)

Haha, zoiets ja :D

Gebruikersavatar
Chauf21
OVNL-beheerder
Berichten: 3128
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 22:27

Re: Maerle van der Veldt wijst op fout OV-chipkaart

Berichtdoor Chauf21 » Za 08 Jan 2011, 13:14

Niet dat ik wil zeggen dat het systeem volledig foutloos werkt, maar als deze mevrouw altijd dezelfde bedragen betaalt, kan het toch ook zijn dat alles wel gewoon klopt? De uitleg van de klantenservice kan beter, maar verschillen in heen- en terugreizen zijn niets nieuws.

Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: Do 26 Jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: Maerle van der Veldt wijst op fout OV-chipkaart

Berichtdoor Thomas » Za 08 Jan 2011, 14:26

De laatste zin van het artikel is in dit geval dan ook relevant:
Een woordvoerster van Connexxion schept helderheid: ,,Het is een foutje van ons. Als de bus aankomt bij het Spaarne Ziekenhuis, denkt het voertuig dat hij nog bij halte Overbos is.’’

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31503
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Maerle van der Veldt wijst op fout OV-chipkaart

Berichtdoor Suus » Za 08 Jan 2011, 14:42

Dus eigenlijk betaalt ze op de heenweg te weinig. Zo, die zal spijt hebben van het klokkenluiden :')
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11937
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Maerle van der Veldt wijst op fout OV-chipkaart

Berichtdoor Geert » Za 08 Jan 2011, 15:05

Nee, want de halte Overbos ligt juist op het stuk waar ze niet reist, zie de wiki: Lijn_300_Haarlem_Station_-_Amsterdam_Bijlmer_ArenA

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Maerle van der Veldt wijst op fout OV-chipkaart

Berichtdoor Michael 1988 » Za 08 Jan 2011, 18:52

webguy schreef:Het probleem is dus gewoon dat er of slecht is ingemeten, en de prijs tussen twee haltes dus wel degelijk vast staat, maar dat het rijrichting-afhankelijk is, of de halte wordt inderdaad slecht bepaald, zoals in de laatste regel van het artikel staat.

Overigens moeten ze een klantenservice medewerkers trainen zeg, zo'n antwoord geef je toch niet? Dat betekent dat je totaal niet snapt wat er nou precies gaande is en hoe het werkt...

EDIT: Wat Geert zegt (great minds think alike ofzo)


Of ze moeten slimmere mensen erop zetten. Het ligt misschien niet altijd aan de training, maar kan ook aan het IQ liggen DOM BLONDJE. Want zo'n dom antwoord is wel erg klant-onvriendelijk.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Maerle van der Veldt wijst op fout OV-chipkaart

Berichtdoor Fles » Za 08 Jan 2011, 21:21

Wie is Maerle van der Veldt? Gaan we een apart topic krijgen voor iedere burger die iets verkeerds aan de OV Chipkaart weet te ontdekken? Mijn hemel :roll:

Oud forumgebruiker

Re: Maerle van der Veldt wijst op fout OV-chipkaart

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Za 08 Jan 2011, 21:36

Ah joh, alsof iemand ooit nog een topic terug zoekt. Daar is de wiki toch voor :wink:.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 1 gast