Pagina 1 van 1

Maerle van der Veldt wijst op fout OV-chipkaart

Geplaatst: za 08 jan 2011, 10:57
door Daniel
Maerle van der Veldt wijst op fout OV-chipkaart
Geplaatst op: zaterdag 8 januari 2011 10:55
Laatst bijgewerkt: zaterdag 8 januari 2011 10:57


HAARLEMMERMEER - Verpleegkundige Maerle van der Veldt baalt. Dagelijks pakt ze de Zuidtangent naar haar werk. Op de heenweg is ze 1,40 euro kwijt, terwijl voor de terugreis 1,52 euro van haar OV-chipkaart wordt afgeschreven.
Van der Veldt besloot om tot tweemaal toe de telefoon te pakken om tekst en uitleg te vragen aan openbaar vervoersbedrijf Connexxion.
,,Daar kreeg ik beide malen te horen dat het prijsverschil ligt aan de rijstijl van de chauffeur en aan de bochten die tijdens de rit worden gemaakt’’, vertelt een verbijsterde Van der Veldt. ,,Maar dat kan toch niet? Want het is telkens twaalf cent. Dan moeten dus al die chauffeurs precies zo rijden dat het prijsverschil altijd hetzelfde is.’’
Lees verder

Re: Maerle van der Veldt wijst op fout OV-chipkaart

Geplaatst: za 08 jan 2011, 11:08
door deadlock
Massaal verkeerd afgestelde GPS'en?

Re: Maerle van der Veldt wijst op fout OV-chipkaart

Geplaatst: za 08 jan 2011, 11:08
door Reiziger Delft
Dat gezwets dat de prijs van je kaartje aan de rijstijl van de chauffeur zou liggen vind ik echt bizar; als je als bedrijf ook maar het vermoeden hebt dat het zo is kan je toch beter meteen dat hele systeem eruit gooien? Wel een leuke manier om meer geld binnen te halen: ''beste passagiers, omdat er even wat minder passagiers zijn deze maand hebben ga ik vandaag even de bochten wat ruimer nemen om meer geld binnen te krijgen''. -o-

Ik vind dat de prijs tussen 2 haltes van te voren gewoon vast moet staan, lijkt me ook vrij logisch toch?

Re: Maerle van der Veldt wijst op fout OV-chipkaart

Geplaatst: za 08 jan 2011, 11:10
door deadlock
Per kilometer betalen is veel logischer. Het prijsverschil van die 1 of 2 cent is daarmee ook wel te verantwoorden (stel dat je alleen maar bochten naar links de ene kant en naar rechts de andere kant op zou hebben).

Re: Maerle van der Veldt wijst op fout OV-chipkaart

Geplaatst: za 08 jan 2011, 11:12
door Geert
De prijs tussen twee haltes staat ook vast, dat wordt door CXX vooraf ingemeten. Wel is het soms dat de ene richting op je 1 of 2 centen meer moet betalen dan de andere richting, omdat de haltes voor beide richtingen niet precies op dezelfde plek staan. Maar dat kan nooit 12 cent verschil verklaren, ik denk dat in dit geval inderdaad dat de GPS gewoon nog dacht bij de vorige halte te zijn...

Overigens, wat een gezwets van de klantenservice. Die zouden toch horen te weten dat de afstanden tussen twee haltes vast staan en niet afhangen van de rijstijl van de chauffeur :roll:

Re: Maerle van der Veldt wijst op fout OV-chipkaart

Geplaatst: za 08 jan 2011, 11:13
door webguy
Het probleem is dus gewoon dat er of slecht is ingemeten, en de prijs tussen twee haltes dus wel degelijk vast staat, maar dat het rijrichting-afhankelijk is, of de halte wordt inderdaad slecht bepaald, zoals in de laatste regel van het artikel staat.

Overigens moeten ze een klantenservice medewerkers trainen zeg, zo'n antwoord geef je toch niet? Dat betekent dat je totaal niet snapt wat er nou precies gaande is en hoe het werkt...

EDIT: Wat Geert zegt (great minds think alike ofzo)

Re: Maerle van der Veldt wijst op fout OV-chipkaart

Geplaatst: za 08 jan 2011, 11:15
door Geert
webguy schreef:EDIT: Wat Geert zegt (great minds think alike ofzo)
Haha, zoiets ja :D

Re: Maerle van der Veldt wijst op fout OV-chipkaart

Geplaatst: za 08 jan 2011, 13:14
door Chauf21
Niet dat ik wil zeggen dat het systeem volledig foutloos werkt, maar als deze mevrouw altijd dezelfde bedragen betaalt, kan het toch ook zijn dat alles wel gewoon klopt? De uitleg van de klantenservice kan beter, maar verschillen in heen- en terugreizen zijn niets nieuws.

Re: Maerle van der Veldt wijst op fout OV-chipkaart

Geplaatst: za 08 jan 2011, 14:26
door Thomas
De laatste zin van het artikel is in dit geval dan ook relevant:
Een woordvoerster van Connexxion schept helderheid: ,,Het is een foutje van ons. Als de bus aankomt bij het Spaarne Ziekenhuis, denkt het voertuig dat hij nog bij halte Overbos is.’’

Re: Maerle van der Veldt wijst op fout OV-chipkaart

Geplaatst: za 08 jan 2011, 14:42
door Suus
Dus eigenlijk betaalt ze op de heenweg te weinig. Zo, die zal spijt hebben van het klokkenluiden :')

Re: Maerle van der Veldt wijst op fout OV-chipkaart

Geplaatst: za 08 jan 2011, 15:05
door Geert
Nee, want de halte Overbos ligt juist op het stuk waar ze niet reist, zie de wiki: Lijn_300_Haarlem_Station_-_Amsterdam_Bijlmer_ArenA

Re: Maerle van der Veldt wijst op fout OV-chipkaart

Geplaatst: za 08 jan 2011, 18:52
door Michael 1988
webguy schreef:Het probleem is dus gewoon dat er of slecht is ingemeten, en de prijs tussen twee haltes dus wel degelijk vast staat, maar dat het rijrichting-afhankelijk is, of de halte wordt inderdaad slecht bepaald, zoals in de laatste regel van het artikel staat.

Overigens moeten ze een klantenservice medewerkers trainen zeg, zo'n antwoord geef je toch niet? Dat betekent dat je totaal niet snapt wat er nou precies gaande is en hoe het werkt...

EDIT: Wat Geert zegt (great minds think alike ofzo)
Of ze moeten slimmere mensen erop zetten. Het ligt misschien niet altijd aan de training, maar kan ook aan het IQ liggen DOM BLONDJE. Want zo'n dom antwoord is wel erg klant-onvriendelijk.

Re: Maerle van der Veldt wijst op fout OV-chipkaart

Geplaatst: za 08 jan 2011, 21:21
door Fles
Wie is Maerle van der Veldt? Gaan we een apart topic krijgen voor iedere burger die iets verkeerds aan de OV Chipkaart weet te ontdekken? Mijn hemel :roll:

Re: Maerle van der Veldt wijst op fout OV-chipkaart

Geplaatst: za 08 jan 2011, 21:36
door Oud forumgebruiker
Ah joh, alsof iemand ooit nog een topic terug zoekt. Daar is de wiki toch voor :wink:.