Ov-acties op komst in grote steden

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door Wubbo »

Ov-acties op komst in grote steden
Geplaatst op: woensdag 19 januari 2011 19:41
Laatst bijgewerkt: woensdag 19 januari 2011 19:42


In het openbaar vervoer in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam wordt drie dagen actie gevoerd, op 14,15 en 16 februari. De vakbonden protesteren met de staking tegen de bezuinigingen door de aanbestedingen in het openbaar vervoer.
Lees verder
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Stakingen op komst in grote steden

Bericht door Fles »

114 Teletekst wo 19 jan
***************************************
OV-acties op komst in grote steden
***************************************
` In het openbaar vervoer in Amsterdam,
Den Haag en Rotterdam wordt drie dagen
actie gevoerd,op 14,15 en 16 februari.

De vakbonden protesteren met de staking
tegen de bezuinigingen door de
aanbestedingen in het openbaar vervoer.
In het regeerakkoord staat dat de drie
grote steden 120 miljoen euro moeten
besparen door het vervoer vanaf 2012
aan te besteden.

Op 14 februari rijden er minder trams,
bussen en metro's in Amsterdam,de 15e
in Rotterdam en de 16e in Den Haag.De
dag daarna demonstreren werknemers uit
de hele publieke sector in Den Haag
tegen de bezuinigingen.
NOS Teletekst.

Wanneer dringt het nou eens door dat het afgelopen moet zijn met die hallucinaties dat aanbesteden iets oplost in het OV? :roll:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door Wubbo »

Wanneer dringt het nou eens door dat het afgelopen moet zijn met die hallucinaties dat staken iets oplost?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door Fles »

Dat ook trouwens ja :?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door find_your_spot »

En dat terwijl ik op 14 februari mijn Valentijnsverklaring wilde neerleggen bij die ene leuke nachtbuschauffeuse...
For Your Railroad Adventures
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door Reiziger Delft »

Ja hoor, ga maar weer staken, dan gaan de reizigers echt achter je staan. :neg: Asociaal; veel mensen zijn gewoon afhankelijk van het openbaar vervoer. Zet dan gewoon de OV-Chipkaart apparatuur uit.
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door hauptbahnhof »

Iets wat bij GVB niet zo makkelijk gaat... :roll:
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door Lange_Dre »

Gewoon een zak over de apparatuur hangen,met de tekst vandaag niet inschecken maar gratis reizen :wink:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door find_your_spot »

Lange_Dre schreef:Gewoon een zak over de apparatuur hangen,met de tekst vandaag niet inschecken maar gratis reizen :wink:
En jij denkt dat dat werkt.....

Houden ze gewoon hun kaart voor de zak of ze zullen de zak omhoog trekken om te kijken wat eronder zit... *O*
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door Suus »

Met de zakken die het GVB heeft denk ik dat dat nog wel eens mee zal vallen. Zijn professionele zakken, niet meer die AH to Go vodjes. Daar heeft iemand echt serieus over nagedacht bij het GVB!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door Geert »

find_your_spot schreef:
Lange_Dre schreef:Gewoon een zak over de apparatuur hangen,met de tekst vandaag niet inschecken maar gratis reizen :wink:
En jij denkt dat dat werkt.....

Houden ze gewoon hun kaart voor de zak of ze zullen de zak omhoog trekken om te kijken wat eronder zit... *O*
Nou, dat moeten die reizigers dan toch zelf weten ;). Irritant inderdaad dat er gelijk maar weer gestaakt moet worden op een manier die reizigers dupeert.
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door hauptbahnhof »

Elke tram heeft er maar 2. Ik heb ook trams gehad die het helemaal niet (meer) hadden.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door Wubbo »

Dan nog. Dan plak je er stickers op, je gaat er voor staan, verzin iets creatiefs. Aan niet rijden heeft niemand wat (ja, de taxichauffeurs, die doen goede zaken).
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door hauptbahnhof »

Dat is het juist... Dat is een publieksvriendelijke actie die het bedrijf GVB dupeert, maar niet de passagiers. En ik denk dat dat juist de bedoeling is... Als er niet gereden wordt, is de impact groter en dus wellicht meer kans op succes...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door Wubbo »

Volgens mij moet het doel van de actie zijn dat je het publiek/de publieke opinie mee krijgt. Waarom zou ik vinden dat een bedrijf, waarvan de werknemers staken zodat ik niet naar mijn werk kan, moet blijven terwijl mijn collega, die met een bus met een ander kleurtje naar het werk komt (en dus in een aanbesteed gebied zit!) wel gewoon komt?

Je moet laten zien dat je als niet-aanbesteed bedrijf echt beter bent, dan krijg je het publiek mee. Niet rijden valt bij mij niet onder de categorie beter, gratis rijden wel.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door les7 »

Het gratis rijden is natuurlijk pure zelfmoord. Personeel en directie willen beide niet dat het wordt aanbesteed, dus gaan we "ons" bedrijf maar even naar de knoppen helpen door reizigers gratis te vervoeren (even sterk uitgedrukt). De overheid wordt juist geraakt wanneer er geen bussen & trams rijden doordat mensen niet naar hun werk kunnen. Daardoor loopt de Nederlandse economie schade op.

Persoonlijk had ik ook liever een wat vriendelijkere actie gezien..
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door Wubbo »

Ik las in de krant dat er 40% minder trams/bussen/metro's gaan rijden (aangezien er ook 40% bezuinigd wordt). Dat betekent dat er nog wel gereden wordt, en dat iedereen dus naar zijn werk zou kunnen komen (mits er niet flauwgevallen wordt in overvolle voertuigen). Ik mis compleet hoe je daarmee de overheid dupeert, ik zie alleen maar reizigertje-pesten.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door Daantje »

Naar mijn idee bewijs je daar alleen maar mee dat je ook met minder ritten/voertuigen en dus minder geld ook uit de voeten kunt en dat is natuurlijk niet de bedoeling van deze actie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door Vinny »

Inderdaad. En een feestdag toeslag voor het werken op 1 mei mag er ook wel uit. We leven hier potjandorie niet in Rusland :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
VIRM
Berichten: 7595
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door VIRM »

Sommige lijnen zijn 's ochtends toch al haringen-in-een-ton niveau in in ieder geval in Amsterdam? Dat wordt dan geen pretje...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door Vinny »

Nou zo groot zijn de afstanden in Amsterdam ook niet: het stalen ros maar weer eens te voorschijn halen dus :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door Suus »

Voor mensen die bijvoorbeeld van Molenwijk naar Sloterdijk moeten is met de fiets gaan echter een flinke omweg, je moet dan met de Hempont of de Houthavenveer. Ja, alles is te befietsen, maar soms wel met flinke hindernissen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door hauptbahnhof »

Vinny schreef:Inderdaad. En een feestdag toeslag voor het werken op 1 mei mag er ook wel uit. We leven hier potjandorie niet in Rusland :evil:
Dit komt altijd weer terug als men over GVB wilt zeiken. Typisch geval van ik krijg het niet, dus waarom de GVB'ers wel?
Dat is gewoon een secundaire arbeidsvoorwaarde en als GVB dat wilt geven, dan doet ie dat. Hetzelfde als andere werkgevers 100% reiskosten vergoeden en anderen weer niet... :evil: :neg:
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door waldo79 »

^^1 mei is potjandrie niet eens een feestdag in Nederland. Waarom zou je vergoeding van die dag dan nog opnemen als secundaire arbeidsvoorwaarde?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door Vinny »

hauptbahnhof schreef:
Vinny schreef:Inderdaad. En een feestdag toeslag voor het werken op 1 mei mag er ook wel uit. We leven hier potjandorie niet in Rusland :evil:
Dit komt altijd weer terug als men over GVB wilt zeiken. Typisch geval van ik krijg het niet, dus waarom de GVB'ers wel?
Dat is gewoon een secundaire arbeidsvoorwaarde en als GVB dat wilt geven, dan doet ie dat. Hetzelfde als andere werkgevers 100% reiskosten vergoeden en anderen weer niet... :evil: :neg:
Juist. Als het GVB geen subsidie nodig zou hebben en gewoon bakken vol met winst zou maken, dan heb je een punt. In dit geval is het overheidsgeld dat wordt uitgegeven aan verwend vakbondstuig dat allerlei overbodige luxe secundaire arbeidsvoorwaarden heeft, terwijl de belastingbetaler daar grotendeels voor opdraait. Het GVB wordt immers overeindgehouden met explotatiesubsidies die niet misselijk zijn...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten