Ov-acties op komst in grote steden

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door Ennes »

Wubbo schreef:Daar zit natuurlijk een grens in. Natuurlijk, als een machinist 23 uur per dag moet werken voor 7 dagen in de week wordt de kans op ongevallen heel veel groter. Maar is een Arriva-machinist met de OV-CAO echt slechter dan een NS-machinist? Natuurlijk zijn er voorbeelden te noemen van Arriva-machinisten die niet goed zijn (net zoals dat bij NS ook zo is), maar het gaat even om het algemeen.

Laten we wel wezen: de CAO van NS is echt geen slechte CAO, en je mag je best de vraag stellen of je dat hele totaalpakket aan arbeidsvoorwaarden nog wel moet willen betalen als bedrijf. Idem voor de busbedrijven (om mezelf weer on-topic te krijgen). Is een Connexxion-buschauffeur slechter dan een GVB-buschauffeur?
Ik ken persoonlijk dus wel een aantal voorbeelden van personeel wat bij NS niet is aangenomen (of ontslagen) om uiteenlopende redenen en vervolgens wel is aangenomen door een particuliere vervoerder. Ik zeg dus niet dat er per definitie een kwaliteits verschil is, maar de kans erop wordt wel vergroot, doordat het verkrijgen van goed personeel een stuk lastiger gaat worden bij een bedrijf met slechtere arbeidsvoorwaarden.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door Chauf21 »

Daantje schreef:Het meest bizarre vind ik dat er die dag geen enkele mogelijkheid is om met het openbaar vervoer bij Rotterdam Airport te komen. Staat er in de metro doodleuk dat je op tijd vervangend vervoer moet regelen maar toeristen enzo lezen dat natuurlijk niet. Overigens zullen mensen van/naar het vliegveld reizen doorgaans ook niet de forenzen zijn die dagelijks de metro lezen. Vind ik echt een afknapper.
Er rijdt inderdaad geen openbaar vervoer van en naar het vliegveld, maar er worden wel tuk tuk's ingezet tussen het vliegveld en tramhalte Melachtonweg. Vanaf daar rijdt tramlijn 25 verder de stad in.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door Vinny »

Tuk Tuks... :mrgreen:
Je kunt er lang en kort over praten: vakbonden zijn ervoor om de belangen van werknemers te verdedigen. Dat gaat niet alleen om salaris maar ook om andere arbeidsvoorwaarden. Het verleden heeft geleerd dat een vorm van belangenbehartiging van werknemers hard nodig is. Het allemaal afschuiven op de vakbonden is dus te makkelijk.
Mijn stelling is dat ze dat verkeerd doen. Dat geldt voor deze actie specifiek. De vakbonden zijn tegen de bezuiniging, waar denken ze het geld dan wel vandaan te halen?
Het groeit niet aan bomen ofzo... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door Chauf21 »

Het geld is er wel, het wordt echter door politieke voorkeuren anders verdeeld.
Dat neemt niet weg dat er nog steeds wel kritisch naar de CAO mag worden gekeken. Voorlopig zie ik bijvoorbeeld weinig gegronde redenen vanuit de vakbonden komen om de CAO van stadsbuschauffeurs te laten afwijken van die van streekchauffeurs. Daar zijn volgens mij al wel kostenvoordelen te behalen.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door mb90 »

Vinny schreef:Tuk Tuks... :mrgreen:
Ja, echte Tuk Tuks. Die heeft de deelgemeente Overschie (waar het vliegveld onder valt) rondrijden als een soort wijktaxi voor een paar euro per rit.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door Vinny »

Dames en Heren, welkom in de vlucht naar Jakarta aan de Noordzee. Buiten is het onbewolkt en 30 graden en staat de Tuk Tuk voor u gereed. O nee sorry... verkeerde weerbericht (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door Ennes »

Vinny schreef:Dames en Heren, welkom in de vlucht naar Jakarta aan de Noordzee. Buiten is het onbewolkt en 30 graden en staat de Tuk Tuk voor u gereed. O nee sorry... verkeerde weerbericht (A)
En als je ineens een bordje" Bandar Udara Halim Perdanakusuma" ziet en het is toch 30 graden, dan was het wel het juiste weerbericht maar de verkeerde TukTuk
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door Suus »

Kwamen de TukTuk's niet stiekem uit Amsterdam? Ik kwam vanmiddag 7 wit met blauwe en één rode GVB-TukTuk tegen op de Middenweg komend vanaf de kruising met de Wembleylaan richting de kruising met de Kruislaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten