Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Berichtdoor Daniel » Di 01 Feb 2011, 23:12

Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton
Geplaatst op: dinsdag 1 februari 2011 23:11
Laatst bijgewerkt: dinsdag 1 februari 2011 23:12


Delft – Het tramverkeer tussen Delft en Den Haag werd dinsdagmiddag flink ontregeld toen een buschauffeur met zijn stadsbus een net gestorte trambaan opreed en muur vast kwam te zitten.
Lees verder
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Berichtdoor Michael 1988 » Di 01 Feb 2011, 23:16

Voor alle inframensen onder ons, vergeet niet het bordje (of bord) "PAS OP NAT!" duidelijk te plaatsen. ;).

Maar ik snap niet waarom ze dat stuk weg gewoon niet hebben afgezet. Dat is nog een stuk duidelijker.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

MdJ
Berichten: 3804
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Berichtdoor MdJ » Di 01 Feb 2011, 23:33

Dat kon blijkbaar niet, omdat de trams er wel door moesten/mochten. (Anders krijg je ook geen tram-chaos..)
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Berichtdoor Michael 1988 » Di 01 Feb 2011, 23:35

Ik heb de foto nog beter bekeken, maar wat ik raar vind is dat de bus niet eerder tot stilstand kwam, want hij kwam minimaal 8m vooruit. Of dat de buschauffeur niet eerder in de gaten had van, "hé mijn bus zinkt".
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Berichtdoor Daniel » Di 01 Feb 2011, 23:36

@MdJ: De trams hebben natuurlijk geen last van nat beton tussen de rails :wink: Zoals op de achtergrond van de foto in de bron te zien is staan er wel klaphekjes voor het gebied waar werkzaamheden waren. Da's standaard in het HTM-gebied bij werk aan de trambaan, maar de bussen mogen er soms wel en soms niet door (afhankelijk van de aard van de werkzaamheden). Dat kan natuurlijk vergissingen in de hand werken.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

WSM
Berichten: 831
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:59

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Berichtdoor WSM » Wo 02 Feb 2011, 11:29

Dat was dus letterlijk een duikboot :).

Voor de liefhebbers: http://www.pvopdelftsewielen.nl/Veolia/ ... cement.htm
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Berichtdoor find_your_spot » Wo 02 Feb 2011, 11:37

Michael 1988 schreef:Ik heb de foto nog beter bekeken, maar wat ik raar vind is dat de bus niet eerder tot stilstand kwam, want hij kwam minimaal 8m vooruit. Of dat de buschauffeur niet eerder in de gaten had van, "hé mijn bus zinkt".

Dat heb je vaak niet in de gaten. Net als veel automobilisten die dagelijks hetzelfde ritje maken, zo rijden veel buschauffeurs ook volledig op de auto-pilot.
For Your Railroad Adventures

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Berichtdoor Suus » Wo 02 Feb 2011, 11:47

En zo ontstaan dus ongelukken. Je moet nooit, maar dan ook nooit vertrouwen op dat je de weg kent, je moet altijd uitkijken want er wil nog wel eens wat veranderen door werkzaamheden.
Rame à l'approche

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Berichtdoor find_your_spot » Wo 02 Feb 2011, 12:10

Bee schreef:En zo ontstaan dus ongelukken. Je moet nooit, maar dan ook nooit vertrouwen op dat je de weg kent, je moet altijd uitkijken want er wil nog wel eens wat veranderen door werkzaamheden.

Hartstikke mooi verteld vanuit de theoretische kant.

De praktijk is dat als je een lijn op een gegeven moment 70 keer gereden hebt dat je alertheid tot een dieptepunt daalt.
In het verkeer ga je voor je eigen gemoedsrust allerlei overbodige prikkels eruit filteren.

Als je echt de hele dienst alert achter het stuur gaat zitten kom je gebroken thuis.

Hoelang heb je zelf je rijbewijs?
For Your Railroad Adventures

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9565
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Berichtdoor Wubbo » Wo 02 Feb 2011, 12:25

Waarom werkt een aantal vervoerders (ik meen het GVB, maar correct me if I'm wrong) dan lijngebonden als dat zoveel onveiliger is? Ik bedoel: het maakt in roosters etc niet uit of een chauffeur op maandag lijn 1 rijdt en op dinsdag lijn 2, of dat ie op maandag en dinsdag allebei lijn 3.

Delftse Chauff
Berichten: 127
Lid geworden op: Wo 17 Nov 2010, 02:00

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Berichtdoor Delftse Chauff » Wo 02 Feb 2011, 13:11

We rijden ter plaatse al 2 weken om de werkzaamheden heen. Door middel van verkeersregelaars worden we over de gewone rijbaan geleid. Het ging hier om een bus en chauffeur van de vestiging Zoetermeer. Door de zeer veelzijdige roosters van Veolia Haaglanden kan het zomaar zijn dat deze collega al 2 weken niet in Delft is geweest (of vakantie gehad heeft).
Blijven 2 vragen over:
Heeft hij de aanschrijving op het omleidingenbord niet gelezen?
Waarom heeft hij de klaphekjes genegeerd?
(in tegenstelling tot wat ik in een voorgaande reactie las mogen we nooit door klaphekjes heen rijden, want klaphekjes geven een opengebroken tramspoor aan. Dat het soms wel gebeurd, omdat de werkzaamheden klaar zijn en chauffeurs dan vinden dat ze er wel doorheen kunnen doet niks af aan dat het niet mag).
Maar een vlaag van verminderde alertheid kent elke chauffeur wel eens. En 999x gaat dat goed en 1x gaat het per ongeluk mis.

Foto's:
http://www.pvopdelftsewielen.nl/Veolia/ ... cement.htm

Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: Za 20 Nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contact:

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Berichtdoor Snorkel » Wo 02 Feb 2011, 13:16

Wubbo schreef:Waarom werkt een aantal vervoerders (ik meen het GVB, maar correct me if I'm wrong) dan lijngebonden als dat zoveel onveiliger is? Ik bedoel: het maakt in roosters etc niet uit of een chauffeur op maandag lijn 1 rijdt en op dinsdag lijn 2, of dat ie op maandag en dinsdag allebei lijn 3.


Tja, keuzes, maar of dat de goede of beste zijn, daar denkt iedereen verschillend over. Er is geen goed of slecht, beter of minder, gewoon een keuze richting, zoals eindresultaten een serie van aaneensluitende keuzes is. Op veel momenten kun je links of rechts, dus de eind uitkomst kent vele potentieële varianten.

Dan heb ik het dus over het hele proces tot eind uitvoering. Dit bevat zowel materiaal types, inzet types per lijn, stallingen, frequenties, routes, etc, etc. Er komt een eindplaatje uit door een serie van keuze's, vrij keuzeu's of die genomen als gevolg van eerdere keuze's.

Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Berichtdoor Suus » Wo 02 Feb 2011, 13:20

find_your_spot schreef:Hoelang heb je zelf je rijbewijs?

Ik ben een fietser, ik heb geen rijbewijs. Ik fiets vier of vijf dagen per week via dezelfde route van en naar mijn werk. Toch let ik elke keer op, omdat er ook overig verkeer is, er wel eens werkzaamheden zijn, en verkeerslichten wel eens van kleur verschieten. Je kan er nooit vanuit gaan dat de route elke dag hetzelfde is.
Rame à l'approche

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Berichtdoor find_your_spot » Za 05 Feb 2011, 00:18

Bee schreef:Ik fiets vier of vijf dagen per week via dezelfde route van en naar mijn werk. Toch let ik elke keer op, omdat er ook overig verkeer is, er wel eens werkzaamheden zijn, en verkeerslichten wel eens van kleur verschieten.

Zit jij dan ook 9 uur per dag op de fiets?
Anders gaat jouw vergelijking natuurlijk niet op.
For Your Railroad Adventures

Gebruikersavatar
htm_tram
Berichten: 1111
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 08:35

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Berichtdoor htm_tram » Za 05 Feb 2011, 00:29

Echt weer die sukkels van Veolia :mrgreen:

Normaal zouden er verkeersregelaars staan, tenminste. Die heb ik een aantal keren deze week wel gezien...
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3288
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Berichtdoor Stefan » Za 05 Feb 2011, 12:13

Gelukkig kunnen dit soort dingen niet gebeuren bij Arriva, GVB, RET, HTM, Syntus, Connexxion of welke toko dan ook. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Berichtdoor Suus » Za 05 Feb 2011, 12:25

find_your_spot schreef:
Bee schreef:Ik fiets vier of vijf dagen per week via dezelfde route van en naar mijn werk. Toch let ik elke keer op, omdat er ook overig verkeer is, er wel eens werkzaamheden zijn, en verkeerslichten wel eens van kleur verschieten.

Zit jij dan ook 9 uur per dag op de fiets?
Anders gaat jouw vergelijking natuurlijk niet op.

Jouw opmerkingen zijn gewoon smoesjes, als je meedoet aan het wegverkeer moet je ALTIJD opletten, en wie dat niet doet hoort niet op de weg thuis.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3288
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Berichtdoor Stefan » Za 05 Feb 2011, 12:46

Als je nu eens 9 uur achter het zelfde werk gaat zitten doen? Handelingen van bijvoorbeeld 10 seconden, dan gebeurd er precies het zelfde.. Je merkt steeds minder (of helemaal niet meer) je fouten of andere regelmatigheden op...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Berichtdoor find_your_spot » Za 05 Feb 2011, 13:01

Bee schreef:Jouw opmerkingen zijn gewoon smoesjes, als je meedoet aan het wegverkeer moet je ALTIJD opletten, en wie dat niet doet hoort niet op de weg thuis.

Jouw reacties hier zijn niet gebaseerd op praktijk ervaringen rijden op een voertuig van 30.000 kilo onder je kont en achter glas zitten.
Ik durf te wedden dat 99/100 buschauffeurs die 's ochtends de garage uit rijden om 06:00 dit volledig op automatisme doen.

Als jij vindt dat mensen die NIET opletten niet op de weg thuis horen, dan zouden onze wegen volledig leeg moeten zijn. Dat vind ik dan weer een slechte smoes.

Overigens is dit van alle tijden zo liet een film uit 1936 al zien dat het vandaag de dag niet veel anders is geworden.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DfGs2Y5WJ14[/youtube]

Een handeling die je iedere dag 1000 keer uitvoert doe je voortaan volledig geautomatiseerd zonder erbij na te denken.
Dit is rijden met een voertuig op de weg ook.
For Your Railroad Adventures

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Berichtdoor Suus » Za 05 Feb 2011, 13:07

De vergelijking WEG en FABRIEK gaat niet op. Bij een fabriek hoef je amper in te spelen op een veranderende situatie, op de weg is de situatie nooit hetzelfde als de vorige keer. Er is geen vastgelegd patroon op de weg zoals dat wel plaatsvind in een productieproces. En omdat er geen vastliggend patroon is kan je je daar niet op voorbereiden dus moet je altijd je aandacht erbij houden :idea:
Rame à l'approche

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9565
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Berichtdoor Wubbo » Za 05 Feb 2011, 15:15

Ik begrijp de discussie niet. Als iemand pas gestort beton in rijdt is ie toch gewoon fout? Dan kunnen we lang en kort gaan praten, maar het is een fout en een fout hoor je niet te maken (anders was het geen fout geweest). Die buschauffeur is fout geweest, wij hebben gelachen, zijn/haar baas heeft hem/haar vertelt dat ie het niet meer mag doen, en we gaan verder met de orde van de dag. Iedereen maakt fouten, maar fouten maken is nooit goed en kan dus ook nooit goedgepraat worden.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast