Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton
Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton
Geplaatst op: dinsdag 1 februari 2011 23:11
Laatst bijgewerkt: dinsdag 1 februari 2011 23:12
Delft – Het tramverkeer tussen Delft en Den Haag werd dinsdagmiddag flink ontregeld toen een buschauffeur met zijn stadsbus een net gestorte trambaan opreed en muur vast kwam te zitten.
Lees verder
Geplaatst op: dinsdag 1 februari 2011 23:11
Laatst bijgewerkt: dinsdag 1 februari 2011 23:12
Delft – Het tramverkeer tussen Delft en Den Haag werd dinsdagmiddag flink ontregeld toen een buschauffeur met zijn stadsbus een net gestorte trambaan opreed en muur vast kwam te zitten.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton
Voor alle inframensen onder ons, vergeet niet het bordje (of bord) "PAS OP NAT!" duidelijk te plaatsen. ;).
Maar ik snap niet waarom ze dat stuk weg gewoon niet hebben afgezet. Dat is nog een stuk duidelijker.
Maar ik snap niet waarom ze dat stuk weg gewoon niet hebben afgezet. Dat is nog een stuk duidelijker.
Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton
Dat kon blijkbaar niet, omdat de trams er wel door moesten/mochten. (Anders krijg je ook geen tram-chaos..)
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton
Ik heb de foto nog beter bekeken, maar wat ik raar vind is dat de bus niet eerder tot stilstand kwam, want hij kwam minimaal 8m vooruit. Of dat de buschauffeur niet eerder in de gaten had van, "hé mijn bus zinkt".
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton
@MdJ: De trams hebben natuurlijk geen last van nat beton tussen de rails Zoals op de achtergrond van de foto in de bron te zien is staan er wel klaphekjes voor het gebied waar werkzaamheden waren. Da's standaard in het HTM-gebied bij werk aan de trambaan, maar de bussen mogen er soms wel en soms niet door (afhankelijk van de aard van de werkzaamheden). Dat kan natuurlijk vergissingen in de hand werken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton
Dat was dus letterlijk een duikboot :).
Voor de liefhebbers: http://www.pvopdelftsewielen.nl/Veolia/ ... cement.htm
Voor de liefhebbers: http://www.pvopdelftsewielen.nl/Veolia/ ... cement.htm
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton
Dat heb je vaak niet in de gaten. Net als veel automobilisten die dagelijks hetzelfde ritje maken, zo rijden veel buschauffeurs ook volledig op de auto-pilot.Michael 1988 schreef:Ik heb de foto nog beter bekeken, maar wat ik raar vind is dat de bus niet eerder tot stilstand kwam, want hij kwam minimaal 8m vooruit. Of dat de buschauffeur niet eerder in de gaten had van, "hé mijn bus zinkt".
For Your Railroad Adventures
Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton
En zo ontstaan dus ongelukken. Je moet nooit, maar dan ook nooit vertrouwen op dat je de weg kent, je moet altijd uitkijken want er wil nog wel eens wat veranderen door werkzaamheden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton
Hartstikke mooi verteld vanuit de theoretische kant.Bee schreef:En zo ontstaan dus ongelukken. Je moet nooit, maar dan ook nooit vertrouwen op dat je de weg kent, je moet altijd uitkijken want er wil nog wel eens wat veranderen door werkzaamheden.
De praktijk is dat als je een lijn op een gegeven moment 70 keer gereden hebt dat je alertheid tot een dieptepunt daalt.
In het verkeer ga je voor je eigen gemoedsrust allerlei overbodige prikkels eruit filteren.
Als je echt de hele dienst alert achter het stuur gaat zitten kom je gebroken thuis.
Hoelang heb je zelf je rijbewijs?
For Your Railroad Adventures
Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton
Waarom werkt een aantal vervoerders (ik meen het GVB, maar correct me if I'm wrong) dan lijngebonden als dat zoveel onveiliger is? Ik bedoel: het maakt in roosters etc niet uit of een chauffeur op maandag lijn 1 rijdt en op dinsdag lijn 2, of dat ie op maandag en dinsdag allebei lijn 3.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00
Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton
We rijden ter plaatse al 2 weken om de werkzaamheden heen. Door middel van verkeersregelaars worden we over de gewone rijbaan geleid. Het ging hier om een bus en chauffeur van de vestiging Zoetermeer. Door de zeer veelzijdige roosters van Veolia Haaglanden kan het zomaar zijn dat deze collega al 2 weken niet in Delft is geweest (of vakantie gehad heeft).
Blijven 2 vragen over:
Heeft hij de aanschrijving op het omleidingenbord niet gelezen?
Waarom heeft hij de klaphekjes genegeerd?
(in tegenstelling tot wat ik in een voorgaande reactie las mogen we nooit door klaphekjes heen rijden, want klaphekjes geven een opengebroken tramspoor aan. Dat het soms wel gebeurd, omdat de werkzaamheden klaar zijn en chauffeurs dan vinden dat ze er wel doorheen kunnen doet niks af aan dat het niet mag).
Maar een vlaag van verminderde alertheid kent elke chauffeur wel eens. En 999x gaat dat goed en 1x gaat het per ongeluk mis.
Foto's:
http://www.pvopdelftsewielen.nl/Veolia/ ... cement.htm
Blijven 2 vragen over:
Heeft hij de aanschrijving op het omleidingenbord niet gelezen?
Waarom heeft hij de klaphekjes genegeerd?
(in tegenstelling tot wat ik in een voorgaande reactie las mogen we nooit door klaphekjes heen rijden, want klaphekjes geven een opengebroken tramspoor aan. Dat het soms wel gebeurd, omdat de werkzaamheden klaar zijn en chauffeurs dan vinden dat ze er wel doorheen kunnen doet niks af aan dat het niet mag).
Maar een vlaag van verminderde alertheid kent elke chauffeur wel eens. En 999x gaat dat goed en 1x gaat het per ongeluk mis.
Foto's:
http://www.pvopdelftsewielen.nl/Veolia/ ... cement.htm
Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton
Tja, keuzes, maar of dat de goede of beste zijn, daar denkt iedereen verschillend over. Er is geen goed of slecht, beter of minder, gewoon een keuze richting, zoals eindresultaten een serie van aaneensluitende keuzes is. Op veel momenten kun je links of rechts, dus de eind uitkomst kent vele potentieële varianten.Wubbo schreef:Waarom werkt een aantal vervoerders (ik meen het GVB, maar correct me if I'm wrong) dan lijngebonden als dat zoveel onveiliger is? Ik bedoel: het maakt in roosters etc niet uit of een chauffeur op maandag lijn 1 rijdt en op dinsdag lijn 2, of dat ie op maandag en dinsdag allebei lijn 3.
Dan heb ik het dus over het hele proces tot eind uitvoering. Dit bevat zowel materiaal types, inzet types per lijn, stallingen, frequenties, routes, etc, etc. Er komt een eindplaatje uit door een serie van keuze's, vrij keuzeu's of die genomen als gevolg van eerdere keuze's.
Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad
www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com
HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com
HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton
Ik ben een fietser, ik heb geen rijbewijs. Ik fiets vier of vijf dagen per week via dezelfde route van en naar mijn werk. Toch let ik elke keer op, omdat er ook overig verkeer is, er wel eens werkzaamheden zijn, en verkeerslichten wel eens van kleur verschieten. Je kan er nooit vanuit gaan dat de route elke dag hetzelfde is.find_your_spot schreef:Hoelang heb je zelf je rijbewijs?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton
Zit jij dan ook 9 uur per dag op de fiets?Bee schreef: Ik fiets vier of vijf dagen per week via dezelfde route van en naar mijn werk. Toch let ik elke keer op, omdat er ook overig verkeer is, er wel eens werkzaamheden zijn, en verkeerslichten wel eens van kleur verschieten.
Anders gaat jouw vergelijking natuurlijk niet op.
For Your Railroad Adventures
Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton
Echt weer die sukkels van Veolia
Normaal zouden er verkeersregelaars staan, tenminste. Die heb ik een aantal keren deze week wel gezien...
Normaal zouden er verkeersregelaars staan, tenminste. Die heb ik een aantal keren deze week wel gezien...
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton
Gelukkig kunnen dit soort dingen niet gebeuren bij Arriva, GVB, RET, HTM, Syntus, Connexxion of welke toko dan ook. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton
Jouw opmerkingen zijn gewoon smoesjes, als je meedoet aan het wegverkeer moet je ALTIJD opletten, en wie dat niet doet hoort niet op de weg thuis.find_your_spot schreef:Zit jij dan ook 9 uur per dag op de fiets?Bee schreef: Ik fiets vier of vijf dagen per week via dezelfde route van en naar mijn werk. Toch let ik elke keer op, omdat er ook overig verkeer is, er wel eens werkzaamheden zijn, en verkeerslichten wel eens van kleur verschieten.
Anders gaat jouw vergelijking natuurlijk niet op.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton
Als je nu eens 9 uur achter het zelfde werk gaat zitten doen? Handelingen van bijvoorbeeld 10 seconden, dan gebeurd er precies het zelfde.. Je merkt steeds minder (of helemaal niet meer) je fouten of andere regelmatigheden op...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton
Jouw reacties hier zijn niet gebaseerd op praktijk ervaringen rijden op een voertuig van 30.000 kilo onder je kont en achter glas zitten.Bee schreef: Jouw opmerkingen zijn gewoon smoesjes, als je meedoet aan het wegverkeer moet je ALTIJD opletten, en wie dat niet doet hoort niet op de weg thuis.
Ik durf te wedden dat 99/100 buschauffeurs die 's ochtends de garage uit rijden om 06:00 dit volledig op automatisme doen.
Als jij vindt dat mensen die NIET opletten niet op de weg thuis horen, dan zouden onze wegen volledig leeg moeten zijn. Dat vind ik dan weer een slechte smoes.
Overigens is dit van alle tijden zo liet een film uit 1936 al zien dat het vandaag de dag niet veel anders is geworden.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DfGs2Y5WJ14[/youtube]
Een handeling die je iedere dag 1000 keer uitvoert doe je voortaan volledig geautomatiseerd zonder erbij na te denken.
Dit is rijden met een voertuig op de weg ook.
For Your Railroad Adventures
Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton
De vergelijking WEG en FABRIEK gaat niet op. Bij een fabriek hoef je amper in te spelen op een veranderende situatie, op de weg is de situatie nooit hetzelfde als de vorige keer. Er is geen vastgelegd patroon op de weg zoals dat wel plaatsvind in een productieproces. En omdat er geen vastliggend patroon is kan je je daar niet op voorbereiden dus moet je altijd je aandacht erbij houden
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton
Ik begrijp de discussie niet. Als iemand pas gestort beton in rijdt is ie toch gewoon fout? Dan kunnen we lang en kort gaan praten, maar het is een fout en een fout hoor je niet te maken (anders was het geen fout geweest). Die buschauffeur is fout geweest, wij hebben gelachen, zijn/haar baas heeft hem/haar vertelt dat ie het niet meer mag doen, en we gaan verder met de orde van de dag. Iedereen maakt fouten, maar fouten maken is nooit goed en kan dus ook nooit goedgepraat worden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten