Stadsregio dreigt RET met korten subsidie

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Stadsregio dreigt RET met korten subsidie

Bericht door Daniel »

Stadsregio dreigt RET met korten subsidie
Geplaatst op: dinsdag 15 februari 2011 21:40
Laatst bijgewerkt: dinsdag 15 februari 2011 21:41


De Stadsregio Rotterdam dreigt de RET te korten op de subsidie omdat het vervoersbedrijf niets zou hebben heeft gedaan om de staking van morgen te voorkomen. Dat bevestigt Jeannette Baljeu van de Stadsregio aan RTV Rijnmond.
De Stadsregio heeft vorige week in een brief aan de directie van de RET gevraagd maatregelen te nemen tegen de voorgenomen acties.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Stadsregio dreigt RET met korten subsidie

Bericht door Geert »

Ik vind het ook belachelijk als je kijkt welke lijnen er staken in Rotterdam: alleen de drukste lijnen rijden niet, de dunne lijntjes blijven wel rijden. Het doel van de actie is om te laten zien hoe het OV er uit ziet als de bezuinigingen doorgaan, maar zelfs als er bezuinigd wordt blijven de drukke lijnen echt wel bestaan :roll:
Wat dat betreft is de staking in Amsterdam en in mindere mate Den Haag publieksvriendelijker.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio dreigt RET met korten subsidie

Bericht door Suus »

In Den Haag heeft men Zoetermeer geheel afsneden. Dat is toch niet bepaald fatsoenlijk te noemen, zeker omdat die lijnen bij een andere concessie horen :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Stadsregio dreigt RET met korten subsidie

Bericht door Geert »

Dat is inderdaad erg vervelend. Maar verder rijden alle drukke (tram)lijnen gewoon. In Rotterdam rijdt morgen geen enkele drukke lijn, behalve de metro (maar dan weer niet lijn E)...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio dreigt RET met korten subsidie

Bericht door Suus »

Ben het wel met je eens dat men in Rotterdam echt te ver gaat. De beroemde vriend Paul (wie herinnert hem nog van de meeting in december?) heeft morgen een afspraak vroeg in de ochtend afgezegd, de vakantiedienstregeling met de metro kan niet anders uitlopen dan een grote chaos.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Stadsregio dreigt RET met korten subsidie

Bericht door willy84 »

Op deze manier verbloemen zij dat het schrappen van lucht vervoerende bussen nauwelijks mensen treft.
Laat ze nou gewoon eens echt 30 of 40% minder ritten rijden.

Iedereen weet dat de metro gewoon blijft rijden, waarom wordt er dan geroepen dat dat niet zo is. Gewoon het opstoken van reizigers door de pvda!
immer kwaliteits posts
krispinl
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 29 nov 2010, 13:07
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio dreigt RET met korten subsidie

Bericht door krispinl »

Geert schreef:Dat is inderdaad erg vervelend. Maar verder rijden alle drukke (tram)lijnen gewoon. In Rotterdam rijdt morgen geen enkele drukke lijn, behalve de metro (maar dan weer niet lijn E)...
Daar ben het ik met je niet eens: lijn 8, lijn 25 zijn best druk (die rijden namelijk met hoogste frequentie ook).
Wel denk ik de RET te ver is gegaan met staken van diensten op metro E/buslijn 50 (airport shuttle) of het zuidelijk deel van lijn 23 (er komt niets meer naar de beverwaard)
schrijf ik iets niet helamaal correct? don't hate, laat me weten, zo kan ik steeds beter nl spreken
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Stadsregio dreigt RET met korten subsidie

Bericht door Abracadabram »

willy84 schreef: Iedereen weet dat de metro gewoon blijft rijden, waarom wordt er dan geroepen dat dat niet zo is. Gewoon het opstoken van reizigers door de pvda!
Als je zonodig onnodig moet tieren op een politieke partij, moet je gaan tieren op de SP die mij al dagen op Rotterdam Centraal folders over de staking in de hand duwt. Ik snap niet helemaal wat je PVDAhaat hier mee te maken heeft
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Stadsregio dreigt RET met korten subsidie

Bericht door mb90 »

Vanochtend stond een heel circus van de vakbonden en de profiteurs van de PvdA en SP op het Zuidplein in Rotterdam. Ze deelden flyers uit bij de ingang van de metro en hadden wat spandoeken. Van het GVB was Citaro G 376 present en van de HTM de Lion's City 1060.

Het was wel veel stiller dan normaal op de metrostations. Er is dus toch door veel mensen alternatief vervoer gezocht. Ondanks de vakantiedienst reed (School)Buslijn 61 wel (en met de gebruikelijke Alliances). Normaal rijdt deze lijn namelijk niet in de vakantieperioden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 gasten