Aanbesteding openbaar vervoer heeft hoge prijs

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Vincent
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 02:30
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Aanbesteding openbaar vervoer heeft hoge prijs

Bericht door Vincent »

Hoewel ik mij er van bewust ben dat dit 1, mijn eerste bericht is, en 2 dat dit bericht wat ouder is, wil ik hier toch even op reageren.
willy84 schreef:Voor het gemak wordt vergeten dat GVB ook aardig wat verotte bussen had: http://frontpage.fok.nl/nieuws/199823/1 ... erbod.html
Had, ja. Het materieel waarmee wordt gereden is over het algemeen in orde. Natuurlijk zijn er zo nu en dan gebreken, met name bij de standaard bussen, maar wat wil je, met bussen uit '99. Deze bussen zijn langzaam aan vervanging toe. De Volvo's worden nu eerst vervangen omdat deze meer problemen opleveren dan de huidige DAF serie. Volgens de huidige concessie mag het GVB met materieel rijden van gemiddeld 12 jaar oud.
Feit blijft dat dit bovenstaande bericht 5 jaar geleden is geplaatst en dat het toen inderdaad erg slecht gesteld was met al het materieel, maar het is dus de laatste jaren erop vooruit gegaan.

Even terug on topic. Ik heb op Amsterdamsov.nl iets gelezen dat wellicht wel een oplossing is om te bezuinigen. Hiermee bezuinig je de 120 Miljoen al gemakkelijk, zonder het OV aan te besteden.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Aanbesteding openbaar vervoer heeft hoge prijs

Bericht door Vinny »

Helaas is concurrentie een beter instrument om tot prijsbesparingen te komen. Monopoly-bedrijven zijn log, ambtelijk en duur...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Aanbesteding openbaar vervoer heeft hoge prijs

Bericht door willy84 »

Feit blijft dat dit bovenstaande bericht 5 jaar geleden is geplaatst
Dat is waar.

Het gebeuren met de slechte bussen in Brabant is ook alweer jaren geleden. En dat haalt GVB nu nóg aan in zijn betoog. Lekker oude koeien uit de sloot halen.
immer kwaliteits posts
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Aanbesteding openbaar vervoer heeft hoge prijs

Bericht door find_your_spot »

willy84 schreef:Heel de wereld is tegenwoorig olieslaafje. Treinen rijden ook niet op lucht maar electra opgewekt door gas, kolen, olie en plutonium.
-o- :cry: En ik maar denken dat ik groen = goed bezig was http://www.ns.nl/groen -o-
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Aanbesteding openbaar vervoer heeft hoge prijs

Bericht door Fles »

willy84 schreef:Heel de wereld is tegenwoorig olieslaafje. Treinen rijden ook niet op lucht maar electra opgewekt door gas, kolen, olie en plutonium.
Oh krijgen we dat weer :D Jij bent zeker zo'n vegetariër die ook geen rode M&M's eet omdat de kleurstof daarvoor uit bladluizen gemaakt is :P

Wat ik bedoel is: Je kunt het overdrijven. En de trein is per reizigerskilometer heul wat schoner dan de auto :Y Dat maakt treionreizigers nog niet meteen olieslaafjes natuurlijk :)
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Aanbesteding openbaar vervoer heeft hoge prijs

Bericht door willy84 »

Fles schreef:Wat ik bedoel is: Je kunt het overdrijven. En de trein is per reizigerskilometer heul wat schoner dan de auto :Y Dat maakt treionreizigers nog niet meteen olieslaafjes natuurlijk :)
Wat ik bedoel:
Onze hele westerse wereld draait op olie en aanverwanten producten.
Laatst gewijzigd door Wubbo op do 03 mar 2011, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote hersteld
immer kwaliteits posts
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten