Pagina 2 van 2

Re: Amsterdamse tram 14 symbolisch ten grave gedragen

Geplaatst: di 22 feb 2011, 21:50
door JWM
Bee schreef:Wild idee: Lijn 22 inkorten tot Indische Buurt - CS Oost en lijn 48 veranderen in de volgende lijn: CS - Prins Hendrikkade - Droogbak - De Ruyterkade - Westerdoksdijk - Van Diemenstraat - Tasmanstraat - Spaarndammerstraat - Houtmankade - Haarlemmerweg - Van Hallstraat - Frederik Hendrikplantsoen - Nassaukade - Houtmankade, en zo verder naar CS. Lijn 48 tussen Oostzaanstraat en Sloterdijk is vrij rustig, dat industriegebied kan je makkelijk bedienen met een extra lusje in lijn 36.
Waardoor de Spaarndammerbuurt geen verbinding meer heeft met Sloterdijk? En over dat industrieterrein: Daar staat ook een groot Ibis hotel. Die mensen zitten echt niet te wachten op een bus naar Molenwijk.

Re: Amsterdamse tram 14 symbolisch ten grave gedragen

Geplaatst: zo 06 mar 2011, 01:46
door Robert ajax
Lijn 17 kan je ook gewoon tot Osdorpplein laten rijden, daar heb je namelijk een keer lus... en dan een stukje doorrijden naar bijvoorbeeld de aker ;)

Re: Amsterdamse tram 14 symbolisch ten grave gedragen

Geplaatst: zo 06 mar 2011, 02:31
door STF
Dan krijgen we een soort nachtbus-routes, met als verschil dat je 's nachts toch niet voor die extra kilometers betaalt maar overdag wel...

Re: Amsterdamse tram 14 symbolisch ten grave gedragen

Geplaatst: zo 06 mar 2011, 23:00
door Robert ajax
STF schreef:Dan krijgen we een soort nachtbus-routes, met als verschil dat je 's nachts toch niet voor die extra kilometers betaalt maar overdag wel...
Dat wel, misschien kunnen ze gewoon tot de halte Ruimzicht laten rijden en dat het eindpunt laten worden, dan kan de tram zelf keren bij de keerlus van het Osdorpplein. Bij halte Ruimzicht kun je overstappen op bus 63 en die rijdt naar de Aker, en langs de Baden Powel weg. Dan moet je wel een stukje lopen, maarja dat hoort erbij. :)

Re: Amsterdamse tram 14 symbolisch ten grave gedragen

Geplaatst: zo 06 mar 2011, 23:17
door Suus
Dus als ik het goed begrijp wil je dus beide eindpunten in Osdorp afstoten? Wat is daar dan nog het nut van? Het traject naar De Aker is nu precies 10 jaar oud, beetje zonde van het geld.