Man komt om onder trein in Purmerend

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Man komt om onder trein in Purmerend

Bericht door Wubbo »

Man komt om onder trein in Purmerend
Geplaatst op: zondag 20 februari 2011 14:59
Laatst bijgewerkt: zondag 20 februari 2011 15:01


Een man die vermoedelijk zijn trein probeerde te halen is zaterdagmiddag overleden nadat hij op een spoorwegovergang in Purmerend onder een trein terecht kwam. Dat meldt de politie.

De man wilde rond 16.00 uur samen met twee andere mannen op station Purmerend Overwhere vermoedelijk de stoptrein richting Amsterdam halen. Hiervoor moesten zij de spoorwegovergang bij het station oversteken. De spoorbomen van de overgang waren gesloten.
Lees verder
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Man komt om onder trein in Purmerend

Bericht door Etienne »

En zo leren we meteen weer een les: "er kan altijd een trein van de andere kant komen" :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Man komt om onder trein in Purmerend

Bericht door Suus »

Uit de reacties
ja bert vught heb gelijk ik pak daar altijd de bus
levensgevaarlijk zo een spoorboom gedoe is geen boerendorp hier in purmerend of zo gewoon spoor verhogen brug eronder voor auto.s fietsers en voetgangers hooeveel levens moeten het nog kosten in diemen heb je dat ook trouwens levensgevaarlijk gewoon spoor ophogen moet toch niet zoveel gevraagd zijn stuk blok beton een brug bouwen iedereen heb met blokken gespeeld vroeger kom op denk aan de levens moest vandaag ov chip laden moest aan de andere kant van de spoor zijn omdat er geen munt geld in de machine kon net zo geld was ik dood keek wel 10 keer heen en weer links rechts

hicham , amsterdam op 20-02-2011, 08:56
Wat is het leven toch makkelijk, gewoon alles met blokken beton oplossen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Man komt om onder trein in Purmerend

Bericht door Michael 1988 »

Tja, die persoon weet volgens mij niet of zoiets wel kan in die plaatsen die genoemd worden. Even een brug bouwen is niet niets. Ik pleit voor sommige stukken ook wel eens voor een brug (meestal dan i.p.v. een ouderwetse langzame ophaalbrug), maar vaak kan zoiets gewoon niet vanwege bebouwing e.d.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Man komt om onder trein in Purmerend

Bericht door Vinny »

Natuurlijk kan dat wel. Bebouwing is helemaal geen probleem, daar hebben ze een heel erg handige oplossing voor bedacht, de "slopersbal". Gewoon een paar keer keihard raggen met dat ding en je hebt geen last meer van bebouwing die in de weg staat 8-)

Maar goed, dat doen ze in China. Wij schijnen een beschaafde democratie te zijn, en dus vragen we eerst aan de inwoners: "Geachte omwonende(n), Vind u het goed om te verhuizen naar een andere woning, gezien ons voornemen om de spoorinfrastructuur te verbeteren?"

Driemaal raden wat het antwoord is... :P
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Man komt om onder trein in Purmerend

Bericht door VIRM »

Als gemeente kun je altijd die woningen gaan onteigenen.
Beste is natuurlijk als je een alternatieve woning aan gaat bieden en de verhuiskosten etc. betaalt. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Man komt om onder trein in Purmerend

Bericht door Dexter »

Maar het allerbeste zou natuurlijk zijn als mensen eens wat vaker een beroep op hun gezonde verstand zouden doen, voor zover aanwezig. Gesloten spoorbomen, rinkelende bellen, rode knipperende lichten, hoeveel hints heeft een mens nodig? :roll:
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Man komt om onder trein in Purmerend

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Maar het allerbeste zou natuurlijk zijn als mensen eens wat vaker een beroep op hun gezonde verstand zouden doen, voor zover aanwezig. Gesloten spoorbomen, rinkelende bellen, rode knipperende lichten, hoeveel hints heeft een mens nodig? :roll:
Precies! maarja grote groepen hebben dus geen gezond verstand, alleen haast en en mentaliteit van zoiets overkomt mij niet.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Man komt om onder trein in Purmerend

Bericht door Caspar »

Ja dat is daar in Purmerend echt zo'n locatie waar het kan gebeuren zonder je gezond verstand te gebruiken. Je ziet de trein richting Amsterdam staan, en als die overwegbomen naar beneden gaan, weet je dat de HC net gesleuteld heeft voor vertrek. Een ervaren reiziger weet dan dat het nog wel een X aantal seconde kan duren voor de trein daadwerkelijk vertrekt. Normaal gesproken komt er op dat moment geen tegentrein in de dienstregeling. Dat kan misschien ook hebben meegespeeld. Maargoed, superdom natuurlijk en onnodig om zo een hoop mensen met een vreselijk drama op te zadelen.
Ik kwam ook een keer aanlopen toen ik de HC zag sleutelen voor de overweg, en de bomen dus voor mijn neus dichtgingen, waardoor ik een half uur moest wachten op de volgende. Toen baalde ik wel goed, maarja eigen schuld.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Man komt om onder trein in Purmerend

Bericht door Suus »

Ik weet niet waar je naartoe moest, maar vlakbij het station is een bushalte voor lijn 106 naar Amsterdam CS, en die rijdt echt supervaak.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Man komt om onder trein in Purmerend

Bericht door Caspar »

Ow nee ik bedoel in een identieke situatie waar een HC de overweg dicht sleutelt. Ik stond namelijk in Alkmaar, en daar zit soms bijna een minuut tussen het sleutelen van de overweg naar de perrons en het sluiten van de deuren van de trein zelf.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Man komt om onder trein in Purmerend

Bericht door Suus »

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik die overgang op het station van Alkmaar altijd al raar heb gevonden. Je hebt er tenslotte ook gewoon een tunnel. Okee, die heeft geen lift, maar dat is een kwestie van verbouwen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Man komt om onder trein in Purmerend

Bericht door Dexter »

@Caspar: Alles goed en wel, maar de argumenten dat er op dat moment geen trein langskomt volgens de dienstregeling en dat het nog wel een minuut kan duren tot het daadwerkelijke vertrek van de trein, snijden geen hout en precies doordat mensen zo denken krijg je dus dit soort ongelukken.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Man komt om onder trein in Purmerend

Bericht door Caspar »

Nou, ik zal je het je nog gekker vertellen: er was eens een bedrijfje wat de perronranden van station Tiel aan het ophogen was. Iedere keer nadat de stoptrein naar Utrecht centraal was vertrokken, kwam er spontaan een spoorbezetting in beeld. SMC werd gewaarschuwd, en nadat het zo eens een paar keer achter elkaar gebeurde, was er een monteur gaan kijken wat er loos was. Wat bleek, de mensen die het perron aan het ophogen waren, legden ieder half uur na vertrek van de stoptrein metalen platen over de sporen heen, zodat ze met hun aanhangwagens met zand beter bij de werkplek konden komen.
Nadat de treindienstleider ging bellen met de aannemer ter plekke, verklaarde hij: Ja maar we kijken nauwlettend naar de gele vertrekstaten, om te zien wanneer de volgende trein komt, en dan halen we optijd die platen weg. :roll:
Die aannemer was niet van plan om zijn werk neer te leggen, er moest zelfs KLPD aan te pas komen om de klus daar te staken.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Man komt om onder trein in Purmerend

Bericht door Dexter »

Dat meen je niet. :shock: Zo zie je maar, er houden zich meer gekken op langs en rond het spoor dan je denkt. Zelfs 'professionele' gekken blijkt dus maar weer...
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Man komt om onder trein in Purmerend

Bericht door STF »

Nou ja, ze plaatsten tenminste wel een "kortsluitlans"... :mrgreen:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Man komt om onder trein in Purmerend

Bericht door webguy »

Zijn kortsluitkabels niet heel gedoe omdat ze niet zo heel goed zouden werken? Waarom moeilijk doen, voortaan in elke trein een metalen plaat om spoor kort te sluiten :)
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Man komt om onder trein in Purmerend

Bericht door Gertjan »

Zal vast niet mogen van de ARBO-wetgeving ... te groot risico dat je door je rug gaat enzo :roll: En waar wil je dat ding laten ;)
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Man komt om onder trein in Purmerend

Bericht door Dexter »

Er bestaat anders een heel ARBO-vriendelijk apparaat voor: de Kortsluitlans. Je steekt 'm in het spoor, klapt 'm uit et voila: Uw eigenste spoorbezetting. :wink: Maar in onbekwame handen kan zo'n ding voor heel wat ellende zorgen.
Vallend blad maakt rails glad.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Man komt om onder trein in Purmerend

Bericht door Gertjan »

Ook onder 'normaal' personeel wil dat geval nog weleens voor ellende zorgen. Heb het een paar keer mee mogen maken dat een Leider WerkplekBeveiliging een Zelfsignalerende kortsluitlans niet volgens de instructies in het spoor plaatste (lees: verkeerde sectie). Dat hoeft natuurlijk niet altijd een ramp te zijn, maar als je hem gewoon in een compleet ander spoor mikt ... :roll:
Achja, het zijn ook maar mensen :)
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Man komt om onder trein in Purmerend

Bericht door Freek »

Dexter schreef:Er bestaat anders een heel ARBO-vriendelijk apparaat voor: de Kortsluitlans. Je steekt 'm in het spoor, klapt 'm uit et voila: Uw eigenste spoorbezetting. :wink: Maar in onbekwame handen kan zo'n ding voor heel wat ellende zorgen.
/
Even voor mijn beeld: Is dat zo'n stok die ze tussen de linker en rechterrail steken?
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Man komt om onder trein in Purmerend

Bericht door Dexter »

Ja dat klopt, het is een T-vormige stok die tussen de binnenkanten van de spoorstaven wordt geplaatst. Daarmee worden de linker- en rechterspoorstaaf kortgesloten en is het voor het systeem net alsof daar een trein staat.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Man komt om onder trein in Purmerend

Bericht door Caspar »

Je hebt er ook die op afstand bestuurbaar zijn. Dan kan je dus zo'n lans zien, maar is er geen kortsluiting. Bijvoorbeeld voor kortere treinvrije periodes, dan hoeft niet iedere keer die lans te worden ingezet. Heb je er al eens ergens een gezien Dexter?
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Man komt om onder trein in Purmerend

Bericht door Dexter »

Volgens mij worden die weleens gebruikt tijdens het papierprikken in een perronspoor. Die kunnen ze aan- en uitzetten. Zit daar niet zo'n vierkant kastje op met groene LED-lampjes?
Vallend blad maakt rails glad.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Man komt om onder trein in Purmerend

Bericht door Gertjan »

Ik heet danwel geen Dexter;
Maar de 'ZKL3000' is op afstand in- en uit te schakelen door de GSM.
Een andere lans die je steeds vaker tegenkomt is de Cliplans sico 4004 (Flitsende witte lampje in het spoor)
Dexter schreef:Die kunnen ze aan- en uitzetten. Zit daar niet zo'n vierkant kastje op met groene LED-lampjes?
Dat is nog gewoon een ouwe lans. Vogens mij bedoel je deze. Het brandende groene LED-lampje kan continu branden óf niet branden, dan is de werking niet gegarandeerd. Als het groene LED'je knippert, is de spoorstroomloop tussen beide spoorstaven kortgesloten en is de veiligheid wel gegarandeerd.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten