Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9565
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Berichtdoor Wubbo » Za 26 Feb 2011, 10:22

Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS
Geplaatst op: zaterdag 26 februari 2011 10:21
Laatst bijgewerkt: zaterdag 26 februari 2011 10:22


Circa twintig werkzoekenden uit de Regio Utrecht gaan dinsdag aan de slag als assistent-servicemedewerkers bij de Nederlandse Spoorwegen.

Zij gaan voorlichting geven aan reizigers rond perrons van de stations in en om Utrecht. De deelnemers aan het project hebben nu een uitkering en kunnen met de baan voor hun eigen inkomen gaan zorgen.
Lees verder

willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 12:16

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Berichtdoor willy84 » Za 26 Feb 2011, 19:44

Als die gasten net zo'n attitude hebben als de mannetjes in de Amsterdamse metro dan voorspel ik weinig goeds. Dat straalt ook af op gewone NS'ers.
immer kwaliteits posts

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Berichtdoor Geert » Zo 27 Feb 2011, 14:46

Het valt me de laatste tijd ook op dat er op Utrecht Centraal érg veel beveiligingslui rondlopen (van G4S of Securicor, geen NS'ers in ieder geval). Wat moet er spontaan beveiligd worden wat eerst niet beveiligd hoefde te worden?

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Berichtdoor find_your_spot » Zo 27 Feb 2011, 14:49

willy84 schreef:Als die gasten net zo'n attitude hebben als de mannetjes in de Amsterdamse metro dan voorspel ik weinig goeds. Dat straalt ook af op gewone NS'ers.

Afbeelding
For Your Railroad Adventures

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Berichtdoor Daniel » Zo 27 Feb 2011, 15:05

Dat Veiligheidsteam Openbaar Vervoer stond onlangs al op Utrecht Centraal :wink:

@Geert: de verbouwing van de stationshal is nu officieel gestart, wellicht dat het daarmee te maken heeft. Zo is "De Tijd" nu gesloten en is de Burger King gehalveerd. De andere helft daarvan wordt de Starbucks zag ik laatst al aangeplakt staan.
Daar gaat dus duidelijk iets gebeuren, vooral ook omdat die (de huidige Starbucks-vestiging) precies boven perron 8/9 zit wat als eerstvolgende buiten dienst gaat (en dat kan gezien de vorm van de kap daar niet echt in twee helften)
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9565
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Berichtdoor Wubbo » Zo 27 Feb 2011, 15:07

Volgens de planning op de ProRail-site gaat spoor 8/9 gewoon in twee helften buiten dienst, net als dat op spoor 11/12 en 5/7 is gebeurd.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Berichtdoor Daniel » Zo 27 Feb 2011, 15:18

Op 11/12 ging dat nog wel ja aangezien de overkapping van 12 aan de zijkant van die van 11 hing en is verwijderd met een buitendienststelling in het weekend. 5/7 was ook iets dergelijks, maar op 8/9 heb je (in ieder geval aan de A-zijde) de complete boogvormige kap boven het perron... lijkt me knap lastig om dat in twee helften te gaan slopen.

Als de oude kap eenmaal weg is lukt het wel met een half perron buiten dienst, al was 12 (en is 11 nu) wel onhandig smal.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Berichtdoor find_your_spot » Zo 27 Feb 2011, 15:52

bEsde SPoorweeghen gaarg wilk sollisitiere vOr vunksie vahn Seerviesmetwerkrster aL jaarren lop ik ront wild grag fam de motelsporbahn nuw servies verleenen aan slag op uTrecht Staation senTraal spesalittieten sijn mensn hellpen naar de goeie perons wand dad heb iK ook med den eitkering want dei mag blyfen hoop dat uw kies mei dag


Als die nieuwe medewerkers net zo'n succes worden als de schoonmakers van Cordaan hou ik mijn hart vast.
For Your Railroad Adventures

MdJ
Berichten: 3804
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Berichtdoor MdJ » Zo 27 Feb 2011, 17:07

Daniel schreef:Op 11/12 ging dat nog wel ja aangezien de overkapping van 12 aan de zijkant van die van 11 hing en is verwijderd met een buitendienststelling in het weekend. 5/7 was ook iets dergelijks, maar op 8/9 heb je (in ieder geval aan de A-zijde) de complete boogvormige kap boven het perron... lijkt me knap lastig om dat in twee helften te gaan slopen.

In het weekend was spoor 12 toch ook buitendienst?

Dan gooi je spoor 8/9 toch in de Zomerperiode eruit? Voortreinen eruit, en dan alles van de NO rondom spoor 11/12 (11 richting Gvc, 12 richting Amf)plaatsen. Desnoods gooi je de 1700/500 naar Gvc op spoor 4, en dan een voortrein op spoor 11.
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Berichtdoor Daniel » Zo 27 Feb 2011, 17:56

Spoor 12 was inderdaad vaak in het weekend ook buiten dienst. Dat het mogelijk was daar alleen in het weekend te werken zat 'm er echter vooral in dat de oude kap nooit geheel perron 12 heeft overdekt. Kan je mooi zien op Google Maps wat nog oude luchtfoto's heeft: er hing een "moderne" overkapping aan de zijkant tegen de oude kap van spoor 11 geplakt. Dat is dus vrij makkelijk in het weekend eraf te slopen, de oude kapconstructie kost wat meer moeite aangezien gietijzeren pilaren iets zwaarder zijn dan een stel golfplaten :wink:

Gezien de staat van de kap verwacht ik niet dat de linkerkant blijft staan als je rechts de pilaren gaat wegslopen...
Afbeelding
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Berichtdoor Geert » Zo 27 Feb 2011, 19:02

Een van de twee delen kan natuurlijk extra gestut worden terwijl de andere helft wordt weggehaald. Als die perronhelft dan opgeknapt is kan het andere deel buiten dienst en kan alles worden weggehaald.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Berichtdoor Fles » Ma 28 Feb 2011, 13:38

en ineens gaat het niet meer over werkzoekenden :?:

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Berichtdoor Vinny » Ma 28 Feb 2011, 21:25

Die kunnen altijd nog aan de slag als extra steunpilaar :mrgreen:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Berichtdoor Caspar » Di 01 Mar 2011, 10:55

Wat ik me afvraag, waarom moet het met een speciaal traject. Kunnen echt geinteresseerden niet solliciteren naar de functie als servicemedewerker? Krijg je nu niet ook de types die het alleen maar doen, omdat ze anders gekort gaan worden op hun uitkering en er dus eigenlijk helemaal geen zin in hebben?

Gebruikersavatar
Daantje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 4454
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Berichtdoor Daantje » Di 01 Mar 2011, 18:30

Wellicht omdat ze aan de slag gaan als assistent-servicemedewerker en dus maar een beperkte opleiding krijgen vergeleken met de normale servicemedewerkers?
Interrail Frankrijk 2007
(Bijna) dagelijks Rotterdam Centraal - Delft vv

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9565
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Berichtdoor Wubbo » Di 01 Mar 2011, 19:34

Dat lijkt me. Het lijkt me in ieder geval een te grote groep en een te grote investering om ze gelijk tot volledig servicemedewerker op te leiden (dan ben je wel een week of 6 bezig met opleiden, althans: dat was het vroeger ;-)).

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Berichtdoor Fles » Di 01 Mar 2011, 23:20

Wubbo schreef:Dat lijkt me. Het lijkt me in ieder geval een te grote groep en een te grote investering om ze gelijk tot volledig servicemedewerker op te leiden


Dat lijkt me wel een kapitale blunder dan. Zoals al eerder gezegd, dan krijg je alleen maar zwervers in een hesje, die verder verstand hebben van God noch zure appelen. EN dat straalt af op de rest van het personeel.

Niet dat die ontwikkeling nieuw is hoor. Ik ben ook eens in 2005 in Breda "staande gehouden" door zo'n muppet in een beveiligingspakje die mij wel even dacht door te hebben. Gilze-Rijen HEEFT immers helemaal geen station mannetje! :6

Maar blijkbaar wappert er nog steeds dezelfde vlag daar. Het boeit ze gewoon niet. Okee, is een keuze.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Berichtdoor Geert » Wo 02 Mar 2011, 00:15

We zullen zien. Maar die lui in Breda waren volgens mij beveiligers die je kaartje wilde zien als je 's avonds het station betrad (dat is mij tenminste wel eens gebeurd daar), dit zijn (assistent-)servicemedewerkers en dat is wel een wezenlijk andere functie. Ik kan me voorstellen dat ze bijvoorbeeld geen kaartjes mogen verkopen maar wel reisadvies mogen geven, dat scheelt al een hoop opleidingstijd.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9095
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Berichtdoor Michael » Wo 02 Mar 2011, 09:06

Die lui in Breda waren medewerkers van het beveiligingsbedrijf G4S. Die stonden inderdaad altijd 's avonds bij de roltrappen en je moest je kaartje laten zien wou je het perron op. Maar ook mensen die uit de trein kwamen werden gecontroleerd. Ze stonden dus altijd bij de roltrappen en de trappen zelf werden afgesloten
Laatst gewijzigd door Wubbo op Wo 02 Mar 2011, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het laatste bericht hoef je niet te quoten.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Berichtdoor find_your_spot » Wo 02 Mar 2011, 09:24

Michael schreef:Die lui in Breda waren medewerkers van het beveiligingsbedrijf G4S. Die stonden inderdaad altijd 's avonds bij de roltrappen

Die mensen waren vaak alleen maar uit om ruzie te maken en te matten. Heb er helaas alleen maar slechte ervaringen aan over gehouden. Wat een gruwel.
For Your Railroad Adventures

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Berichtdoor Caspar » Wo 02 Mar 2011, 09:36

In Amsterdam stonden ze ook een tijdje. In het begin kwamen er geregeld collega's te laat op het werk aan, omdat ze niet door mochten lopen naar spoor 15A op zonder treinkaartje, terwijl dat de ''personeelsingang'' van Prorail is. Ook heb ik ze wel eens meiden horen nafluiten en als ze dan omkijken begonnen de twee security-lui in het Arabisch tegen elkaar te lachen en na te praten, de Nederlandse dames in kwestie zullen dat wel niet op prijs stellen lijkt me zo.
Tot slot maakte ik er altijd een traditie van om met een weekendretour Groningen- Heerlen van 2 jaar ervoor langs die lui te lopen in Amsterdam, en dat was me altijd gelukt.

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Berichtdoor find_your_spot » Wo 02 Mar 2011, 10:24

Caspar schreef: In het begin kwamen er geregeld collega's te laat op het werk aan, omdat ze niet door mochten lopen naar spoor 15A op zonder treinkaartje,

Door die idiote op station Breda heb ik 4 keer mijn trein gemist met krappe overstap vanaf de 316. In 1 gevallen betrof dit ook nog doodleuk een van de laatste treinen.
For Your Railroad Adventures

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Berichtdoor Vinny » Do 03 Mar 2011, 18:30

Caspar schreef:In Amsterdam stonden ze ook een tijdje. In het begin kwamen er geregeld collega's te laat op het werk aan, omdat ze niet door mochten lopen naar spoor 15A op zonder treinkaartje, terwijl dat de ''personeelsingang'' van Prorail is. Ook heb ik ze wel eens meiden horen nafluiten en als ze dan omkijken begonnen de twee security-lui in het Arabisch tegen elkaar te lachen en na te praten, de Nederlandse dames in kwestie zullen dat wel niet op prijs stellen lijkt me zo.
Tot slot maakte ik er altijd een traditie van om met een weekendretour Groningen- Heerlen van 2 jaar ervoor langs die lui te lopen in Amsterdam, en dat was me altijd gelukt.

Daar gingen inderdaad ook wel wat spookverhalen over in Amsterdam. Ik weet natuurlijk niet precies wat er van waar is, maar dat er op een gegeven moment kansloze droeftoeters in een pakje stonden, dat kon iedereen zien die 's avonds in het Centraal rondliep. Afijn, het contract had de NS toch opgezegd wegens "tekort schietende kwaliteit"? :mrgreen:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 12:16

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Berichtdoor willy84 » Do 03 Mar 2011, 20:32

Vinny schreef:Daar gingen inderdaad ook wel wat spookverhalen over in Amsterdam. Ik weet natuurlijk niet precies wat er van waar is, maar dat er op een gegeven moment kansloze droeftoeters in een pakje stonden, dat kon iedereen zien die 's avonds in het Centraal rondliep. Afijn, het contract had de NS toch opgezegd wegens "tekort schietende kwaliteit"? :mrgreen:

Spookverhalen? Dat kan je wel stellen ja!

Die gasten (bijna alleen maar Marokkanen) zaten alleen maar naar de kont van je vriendin te kijken. En niet geniepig maar echt over opvallend. En echt TOTAAL geen verstand van bestemmingen of ook maar enig antwoord op spoor gerelateerde vragen. Ook een compleet kansloze houding, tegen paaltjes aanleunen en interessant doen, met elkaar ouwe hoeren in een buitenlandse taal. Pff wat was dat kansloos!

En dat straalt inderdaad af op de rest van het goedwillende personeel. Die zijn er gelukkig ook nog genoeg, alleen niet in dat werk.

Bij de Amsterdamse metro is het ook al kansloos, maar wel anders. Ik heb het niet over het veiligheidsteam openbaar vervoer. Het gaat om de mannetjes die bovenaan de roltrap staan en daar vroeger AH bonuskaarten controleerde. Zij werken daar met behoud van bijstandsuitkering en de attitude is daar dan ook naar. De goeden niet te na gesproken overigens. Ik heb vaak het idee dat het is: de kanslozen houden de zwerfers en andere paupers in de gaten.

Pff wat merk ik een frustratie bij mezelf. Gewoon te veel negatieve ervaring in het verleden gehad..
immer kwaliteits posts

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Berichtdoor find_your_spot » Do 03 Mar 2011, 22:25

willy84 schreef:Het gaat om de mannetjes die bovenaan de roltrap staan en daar vroeger AH bonuskaarten controleerde.

Dat zijn dezelfde mannetjes die zo'n 5 keer naar mij toe sprongen:

JOE HEF TOE NOT MAKE PIKTURES OF DE METRO HIR. JOE HEF TOE DIELIET OL THE PIKTJURS NOW OR EI WIL TEEK JOR CAMERA FROM JOE...

Waarna er in twee gevallen zelfs 3 verwoeste pogingen door die lui zijn gedaan MIJN dure camera uit mijn klauwen te trekken! Ik spreek er nog steeds schande van!

Vooral die sneue gezichten als ik net deed alsof ik ze niet begreep om na 5 minuten in het Nederlands te vertellen dat ik ze een stel achtelijke gladiolen vind waarna ik doodleuk mijn Bedrijfspas tevoorschijn haalde.
Bah bah bah wat haat ik die lui.
For Your Railroad Adventures


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten