Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Bericht door Wubbo »

Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS
Geplaatst op: zaterdag 26 februari 2011 10:21
Laatst bijgewerkt: zaterdag 26 februari 2011 10:22


Circa twintig werkzoekenden uit de Regio Utrecht gaan dinsdag aan de slag als assistent-servicemedewerkers bij de Nederlandse Spoorwegen.

Zij gaan voorlichting geven aan reizigers rond perrons van de stations in en om Utrecht. De deelnemers aan het project hebben nu een uitkering en kunnen met de baan voor hun eigen inkomen gaan zorgen.
Lees verder
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Bericht door willy84 »

Als die gasten net zo'n attitude hebben als de mannetjes in de Amsterdamse metro dan voorspel ik weinig goeds. Dat straalt ook af op gewone NS'ers.
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Bericht door Geert »

Het valt me de laatste tijd ook op dat er op Utrecht Centraal érg veel beveiligingslui rondlopen (van G4S of Securicor, geen NS'ers in ieder geval). Wat moet er spontaan beveiligd worden wat eerst niet beveiligd hoefde te worden?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Bericht door find_your_spot »

willy84 schreef:Als die gasten net zo'n attitude hebben als de mannetjes in de Amsterdamse metro dan voorspel ik weinig goeds. Dat straalt ook af op gewone NS'ers.
Afbeelding
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Bericht door Daniel »

Dat Veiligheidsteam Openbaar Vervoer stond onlangs al op Utrecht Centraal :wink:

@Geert: de verbouwing van de stationshal is nu officieel gestart, wellicht dat het daarmee te maken heeft. Zo is "De Tijd" nu gesloten en is de Burger King gehalveerd. De andere helft daarvan wordt de Starbucks zag ik laatst al aangeplakt staan.
Daar gaat dus duidelijk iets gebeuren, vooral ook omdat die (de huidige Starbucks-vestiging) precies boven perron 8/9 zit wat als eerstvolgende buiten dienst gaat (en dat kan gezien de vorm van de kap daar niet echt in twee helften)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Bericht door Wubbo »

Volgens de planning op de ProRail-site gaat spoor 8/9 gewoon in twee helften buiten dienst, net als dat op spoor 11/12 en 5/7 is gebeurd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Bericht door Daniel »

Op 11/12 ging dat nog wel ja aangezien de overkapping van 12 aan de zijkant van die van 11 hing en is verwijderd met een buitendienststelling in het weekend. 5/7 was ook iets dergelijks, maar op 8/9 heb je (in ieder geval aan de A-zijde) de complete boogvormige kap boven het perron... lijkt me knap lastig om dat in twee helften te gaan slopen.

Als de oude kap eenmaal weg is lukt het wel met een half perron buiten dienst, al was 12 (en is 11 nu) wel onhandig smal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Bericht door find_your_spot »

bEsde SPoorweeghen gaarg wilk sollisitiere vOr vunksie vahn Seerviesmetwerkrster aL jaarren lop ik ront wild grag fam de motelsporbahn nuw servies verleenen aan slag op uTrecht Staation senTraal spesalittieten sijn mensn hellpen naar de goeie perons wand dad heb iK ook med den eitkering want dei mag blyfen hoop dat uw kies mei dag


Als die nieuwe medewerkers net zo'n succes worden als de schoonmakers van Cordaan hou ik mijn hart vast.
For Your Railroad Adventures
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Bericht door MdJ »

Daniel schreef:Op 11/12 ging dat nog wel ja aangezien de overkapping van 12 aan de zijkant van die van 11 hing en is verwijderd met een buitendienststelling in het weekend. 5/7 was ook iets dergelijks, maar op 8/9 heb je (in ieder geval aan de A-zijde) de complete boogvormige kap boven het perron... lijkt me knap lastig om dat in twee helften te gaan slopen.
In het weekend was spoor 12 toch ook buitendienst?

Dan gooi je spoor 8/9 toch in de Zomerperiode eruit? Voortreinen eruit, en dan alles van de NO rondom spoor 11/12 (11 richting Gvc, 12 richting Amf)plaatsen. Desnoods gooi je de 1700/500 naar Gvc op spoor 4, en dan een voortrein op spoor 11.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Bericht door Daniel »

Spoor 12 was inderdaad vaak in het weekend ook buiten dienst. Dat het mogelijk was daar alleen in het weekend te werken zat 'm er echter vooral in dat de oude kap nooit geheel perron 12 heeft overdekt. Kan je mooi zien op Google Maps wat nog oude luchtfoto's heeft: er hing een "moderne" overkapping aan de zijkant tegen de oude kap van spoor 11 geplakt. Dat is dus vrij makkelijk in het weekend eraf te slopen, de oude kapconstructie kost wat meer moeite aangezien gietijzeren pilaren iets zwaarder zijn dan een stel golfplaten :wink:

Gezien de staat van de kap verwacht ik niet dat de linkerkant blijft staan als je rechts de pilaren gaat wegslopen...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Bericht door Geert »

Een van de twee delen kan natuurlijk extra gestut worden terwijl de andere helft wordt weggehaald. Als die perronhelft dan opgeknapt is kan het andere deel buiten dienst en kan alles worden weggehaald.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Bericht door Fles »

en ineens gaat het niet meer over werkzoekenden :?:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Bericht door Vinny »

Die kunnen altijd nog aan de slag als extra steunpilaar :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Bericht door Caspar »

Wat ik me afvraag, waarom moet het met een speciaal traject. Kunnen echt geinteresseerden niet solliciteren naar de functie als servicemedewerker? Krijg je nu niet ook de types die het alleen maar doen, omdat ze anders gekort gaan worden op hun uitkering en er dus eigenlijk helemaal geen zin in hebben?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Bericht door Daantje »

Wellicht omdat ze aan de slag gaan als assistent-servicemedewerker en dus maar een beperkte opleiding krijgen vergeleken met de normale servicemedewerkers?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Bericht door Wubbo »

Dat lijkt me. Het lijkt me in ieder geval een te grote groep en een te grote investering om ze gelijk tot volledig servicemedewerker op te leiden (dan ben je wel een week of 6 bezig met opleiden, althans: dat was het vroeger ;-)).
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Dat lijkt me. Het lijkt me in ieder geval een te grote groep en een te grote investering om ze gelijk tot volledig servicemedewerker op te leiden
Dat lijkt me wel een kapitale blunder dan. Zoals al eerder gezegd, dan krijg je alleen maar zwervers in een hesje, die verder verstand hebben van God noch zure appelen. EN dat straalt af op de rest van het personeel.

Niet dat die ontwikkeling nieuw is hoor. Ik ben ook eens in 2005 in Breda "staande gehouden" door zo'n muppet in een beveiligingspakje die mij wel even dacht door te hebben. Gilze-Rijen HEEFT immers helemaal geen station mannetje! :6

Maar blijkbaar wappert er nog steeds dezelfde vlag daar. Het boeit ze gewoon niet. Okee, is een keuze.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Bericht door Geert »

We zullen zien. Maar die lui in Breda waren volgens mij beveiligers die je kaartje wilde zien als je 's avonds het station betrad (dat is mij tenminste wel eens gebeurd daar), dit zijn (assistent-)servicemedewerkers en dat is wel een wezenlijk andere functie. Ik kan me voorstellen dat ze bijvoorbeeld geen kaartjes mogen verkopen maar wel reisadvies mogen geven, dat scheelt al een hoop opleidingstijd.
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Bericht door Michael »

Die lui in Breda waren medewerkers van het beveiligingsbedrijf G4S. Die stonden inderdaad altijd 's avonds bij de roltrappen en je moest je kaartje laten zien wou je het perron op. Maar ook mensen die uit de trein kwamen werden gecontroleerd. Ze stonden dus altijd bij de roltrappen en de trappen zelf werden afgesloten
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 02 mar 2011, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het laatste bericht hoef je niet te quoten.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Bericht door find_your_spot »

Michael schreef: Die lui in Breda waren medewerkers van het beveiligingsbedrijf G4S. Die stonden inderdaad altijd 's avonds bij de roltrappen
Die mensen waren vaak alleen maar uit om ruzie te maken en te matten. Heb er helaas alleen maar slechte ervaringen aan over gehouden. Wat een gruwel.
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Bericht door Caspar »

In Amsterdam stonden ze ook een tijdje. In het begin kwamen er geregeld collega's te laat op het werk aan, omdat ze niet door mochten lopen naar spoor 15A op zonder treinkaartje, terwijl dat de ''personeelsingang'' van Prorail is. Ook heb ik ze wel eens meiden horen nafluiten en als ze dan omkijken begonnen de twee security-lui in het Arabisch tegen elkaar te lachen en na te praten, de Nederlandse dames in kwestie zullen dat wel niet op prijs stellen lijkt me zo.
Tot slot maakte ik er altijd een traditie van om met een weekendretour Groningen- Heerlen van 2 jaar ervoor langs die lui te lopen in Amsterdam, en dat was me altijd gelukt.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Bericht door find_your_spot »

Caspar schreef: In het begin kwamen er geregeld collega's te laat op het werk aan, omdat ze niet door mochten lopen naar spoor 15A op zonder treinkaartje,
Door die idiote op station Breda heb ik 4 keer mijn trein gemist met krappe overstap vanaf de 316. In 1 gevallen betrof dit ook nog doodleuk een van de laatste treinen.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Bericht door Vinny »

Caspar schreef:In Amsterdam stonden ze ook een tijdje. In het begin kwamen er geregeld collega's te laat op het werk aan, omdat ze niet door mochten lopen naar spoor 15A op zonder treinkaartje, terwijl dat de ''personeelsingang'' van Prorail is. Ook heb ik ze wel eens meiden horen nafluiten en als ze dan omkijken begonnen de twee security-lui in het Arabisch tegen elkaar te lachen en na te praten, de Nederlandse dames in kwestie zullen dat wel niet op prijs stellen lijkt me zo.
Tot slot maakte ik er altijd een traditie van om met een weekendretour Groningen- Heerlen van 2 jaar ervoor langs die lui te lopen in Amsterdam, en dat was me altijd gelukt.
Daar gingen inderdaad ook wel wat spookverhalen over in Amsterdam. Ik weet natuurlijk niet precies wat er van waar is, maar dat er op een gegeven moment kansloze droeftoeters in een pakje stonden, dat kon iedereen zien die 's avonds in het Centraal rondliep. Afijn, het contract had de NS toch opgezegd wegens "tekort schietende kwaliteit"? :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Bericht door willy84 »

Vinny schreef:Daar gingen inderdaad ook wel wat spookverhalen over in Amsterdam. Ik weet natuurlijk niet precies wat er van waar is, maar dat er op een gegeven moment kansloze droeftoeters in een pakje stonden, dat kon iedereen zien die 's avonds in het Centraal rondliep. Afijn, het contract had de NS toch opgezegd wegens "tekort schietende kwaliteit"? :mrgreen:
Spookverhalen? Dat kan je wel stellen ja!

Die gasten (bijna alleen maar Marokkanen) zaten alleen maar naar de kont van je vriendin te kijken. En niet geniepig maar echt over opvallend. En echt TOTAAL geen verstand van bestemmingen of ook maar enig antwoord op spoor gerelateerde vragen. Ook een compleet kansloze houding, tegen paaltjes aanleunen en interessant doen, met elkaar ouwe hoeren in een buitenlandse taal. Pff wat was dat kansloos!

En dat straalt inderdaad af op de rest van het goedwillende personeel. Die zijn er gelukkig ook nog genoeg, alleen niet in dat werk.

Bij de Amsterdamse metro is het ook al kansloos, maar wel anders. Ik heb het niet over het veiligheidsteam openbaar vervoer. Het gaat om de mannetjes die bovenaan de roltrap staan en daar vroeger AH bonuskaarten controleerde. Zij werken daar met behoud van bijstandsuitkering en de attitude is daar dan ook naar. De goeden niet te na gesproken overigens. Ik heb vaak het idee dat het is: de kanslozen houden de zwerfers en andere paupers in de gaten.

Pff wat merk ik een frustratie bij mezelf. Gewoon te veel negatieve ervaring in het verleden gehad..
immer kwaliteits posts
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Werkzoekenden aan de slag als servicemedewerkers bij NS

Bericht door find_your_spot »

willy84 schreef:Het gaat om de mannetjes die bovenaan de roltrap staan en daar vroeger AH bonuskaarten controleerde.
Dat zijn dezelfde mannetjes die zo'n 5 keer naar mij toe sprongen:

JOE HEF TOE NOT MAKE PIKTURES OF DE METRO HIR. JOE HEF TOE DIELIET OL THE PIKTJURS NOW OR EI WIL TEEK JOR CAMERA FROM JOE...

Waarna er in twee gevallen zelfs 3 verwoeste pogingen door die lui zijn gedaan MIJN dure camera uit mijn klauwen te trekken! Ik spreek er nog steeds schande van!

Vooral die sneue gezichten als ik net deed alsof ik ze niet begreep om na 5 minuten in het Nederlands te vertellen dat ik ze een stel achtelijke gladiolen vind waarna ik doodleuk mijn Bedrijfspas tevoorschijn haalde.
Bah bah bah wat haat ik die lui.
For Your Railroad Adventures
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 55 gasten