Trams ontspoord op het Rokin in Amsterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Trams ontspoord op het Rokin in Amsterdam

Bericht door Dexter »

09 mrt 2011 | 18:41

AMSTERDAM Het tramverkeer in Amsterdam is woensdagmiddag enkele uren ernstig ontregeld geweest door een ongeval.

Op het Rokin in het centrum van Amsterdam ontspoorden twee trams nadat ze op elkaar waren gebotst. Zij kwamen uit tegenovergestelde richting. Hoe het ongeval precies kon gebeuren, is nog niet duidelijk.

Er zijn geen gewonden bij gevallen. In totaal werden zes tramlijnen tijdelijk omgeleid of ingekort. Het GVB adviseerde de reizigers om zoveel mogelijk met de metro te reizen.

Tegen 18.30 uur werd het spoor weer vrijgegeven en begon het tramverkeer weer langzaam als normaal te rijden.

Bron en foto: http://www.rtvnh.nl/nieuws/54541/Trams+ ... 8update%29
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Trams ontspoord op het Rokin in Amsterdam

Bericht door Suus »

Het was op de Dam, recht voor het monument, als ik de foto's op AT5 bekijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Trams ontspoord op het Rokin in Amsterdam

Bericht door Caspar »

Toen ik daar gisteren rond 14.45u langs liep waren er twee mannen bezig met een jas aan waarop stond 'Inspectie trambaan' Ze waren bezig de rails voor het kruispunt bij Madame Toussauds te schouwen. Of er een verband is weet ik natuurlijk niet.
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Trams ontspoord op het Rokin in Amsterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Het was bij het wissel vanuit het rokin naar de mozes en äaronstraat. Lijn 14 reed te hard ramde zo de voorbijrijdende lijn 9.

Sowieso moet je altijd wachten bij een wissel als er een tram aan de tegenovergestelde richting langsrijdt, ook al ga je gewoon rechtdoor. Dus hoe dan ook, die lijn 14 was fout.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten